چادر بازی و پشه بند کودک طرح السا و آنا TK130F1E

میل اخنگان سازه ای زیبا و چشم نواز در 22 کیلومتری مشهد است که جزو برج های تاریخی متعلق به شش سده گذشته محسوب

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

میل اخنگان سازه ای زیبا و چشم نواز در 22 کیلومتری مشهد است که جزو برج های تاریخی متعلق به شش سده گذشته محسوب می شود. املاک و مغازه های اطراف و تعدادی کتاب در زمره موقوفات مدرسه به شمار می رفته و این موقوفات در طی سده های مختلف اضافه نیز شده است. از شرق با مغازه ها پیوند خورده، از یک سو به کارگاه سنگ بری می رسد و از سوی دیگر به بازار وصل می شود. این خانه تاریخی که جزو دیدنی های نزدیک به حرم مطهر محسوب می شود در دل بازار و مغازه های اطراف حرم جا خوش کرده است. واقعیت این است که آن گنبدِ آبی بزرگ نزدیک به گنبد طلای حرم امام رضا، در واقع گنبد زیبای مسجد گوهرشاد است که بر بالای ایوان زیبای مقصوره با اوج هنرنمایی استادکاران معمار، خطاط، کاشیکار و غیره بنا شده است. مقبره این عالم بزرگ در رواق شیخ بهایی حرم واقع شده و کتیبههای زیبای خطاطی و اطلاعاتی درباره شیخ بهایی در این رواق وجود دارد که گردشگران را به سوی خود جذب میکند و به یکی از دیدنی های مشهد تبدیل شده است. در سال های اخیر مشهد یکی دوبار بیشتر برف به خود ندیده است و مشهدی ها در این ایام در اماکنی که در زیر معرفی کردیم به برف بازی می روند. Th​is c onte​nt h as ᠎been created by GSA Content  G᠎en erat or​ Demoversion​!

چادر بازی سرخپوستی برای اتاق کودک به دلیل داشتن وزن و حجم بسیار مناسب خود به راحتی در هر مکانی قابل حمل و جا به جایی خواهد بود. به کودک خود آموزش دهید که چگونه چادر بازی خود را باز و بسته کند، در این صورت کمترین آسیب به چادر وارد میشود. کارتینگ ارشاد مشهد یکی از باشگاه های سوارکاری بزرگ و مجهز در مشهد می باشد که علاوه بر امکانات سوارکاری، یک پیست کارتینگ و یک زمین اسکیت نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بسته به سلیقه خود از یکی از تفریحات هیجان انگیز در این مجموعه استفاده کنید. مدرسه نواب در سال 1086 هجری به دستور یکی از سران صفوی در دوره شاه سلیمان به نام بهزاد خان ساخته شد. بر روی کتیبه ای که در تزئینات مدرسه به چشم می خورد تاریخ 1090 هجری به چشم می خورد که بعد از دوره شاه سلیمان است که احتمالا به بازسازی ها و اضافات در دوره های بعدی بر می گردد. این مدرسه به همت شخصی به نام بهزاد خان احداث شده است و به دوره شاه سلیمان صفوی (1026-1073ش) بر می گردد. بانی آن شخصی به نام میرزا صالح از خیران به نام بود. این اثر تاریخی در سال 1354 به ثبت ملی رسیده است ولی متاسفانه خیلی از گردشگران و حتی خود مشهدی ها آن را نمی شناسند.

این هتل در 6 طبقه به بهره برداری رسیده و شامل پارکینگ، رستوران، فست فود، شهربازی، انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و.. میل اخنگان که به ثبت ملی رسیده است. در این محدوده برج را میل می نامیدند و به این برج نیز به همین علت میل می گویند. این بوستان علاوه بر تمیزی و پاکیزگی دارای امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز میباشد. این مدل چادر بازی کودک از نظر بهداشتی قابل تایید نمیباشند زیرا از پی وی سی خالص و از مواد درجه دو و سه تولید میشوند که قیمت آنها ارزان تمام شود معایب دیگر این مدل چادر بازی کودکان بوی بد حاصل از پی وی سی است که بعد از خرید تا مدتها منتشر میشود و کودکان را آزار میدهد که خرید چادر بادی فوق را توصیه نمیکنیم. این مدرسه هم اکنون روبروی مدرسه دودرب قرار گرفته که از سوی دیگر به صحن جمهوری وصل می شود.

خانه ملک مشهد از موقوفات مرحوم حاج حسین ملک در خیابان امام خمینی است که هم اکنون در دست میراث فرهنگی است و برای معرفی هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایرانی استفاده می شود. از نظر معماری در وسط حیاط مدرسه یک حوض بزرگ و چهار باغچه وجود داشته است که یادآور طرح چهارباغ در بناهای ایرانی است. مدرسه پریزاد با نمای آجری و حجره های دو طبقه در گذشته سرپوشیده نبوده ولی هم اکنون سقف حیاط آن پوشیده شده است. معماری کلیسا ستون دار است و مشتمل بر محراب، نورگیرهای روی دیوار، زیرزمین، برج ناقوس، گنبد داخلی با نورگیرهای متعدد و سقف شیروانی است. دور تا دور پایه برج از نیم ستون هایی استفاده شده است که هم به استحکام برج و هم به زیبایی آن کمک کرده است. یکی از بازی هایی که بسیاری از کودکان دوست دارند بازی خاله است. معمار بنا نیز یکی از سادات و رجال مشهدی به نام ابوصالح رضوی بود. بولوار رضوی که اصلیترین محله در رضاشهر است به ورودی جنوبی دانشگاه فردوسی متصل است. بنای اصلی مسجد گوهرشاد که از مهمترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می رود، چهار ایوانی است که از یک سو به ضریح مطهر وصل می شود و از سوی دیگر به صحن قدس و بست طوسی منتهی به صحن جامع رضوی می رسد.

آخرین مطالب