10 روش بهبود لوازم عکاسی

برای محکم کردن دوربین روی سهپایه، بهتر اسـت از یک سر توپی مناسب استفاده کنید کـه دوربین رابه سهپایه متصل کند.

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

برای محکم کردن دوربین روی سهپایه، بهتر اسـت از یک سر توپی مناسب استفاده کنید کـه دوربین رابه سهپایه متصل کند. با توجه به اینکه در دنیای امروز عکاسی کردن هم به صورت سرگرمی و هم به عنوان یک حرفه و شغل محسوب می شود؛ عکاسان حرفه ای باید برای خرید دوربین و انواع تجهیزات ضروری و لوازم جانبی هزینه های بسیاری این سایت را متقبل شوند. شما به عنوان یک عکاس حرفه ای یا تازه کار و با توجه به نیازها و بودجه ی مورد نظرتان می توانید این تجهیزات را خریداری کنید. در این سبک دیگر مشکلات نوری در عکاسی، مانند سایر ژانرهای عکاسی مطرح نیست، چراکه در آن عکاس میتواند در طول روز با استفاده از نور طبیعی و انعکاس دهندههای نور، عکاسی کند و در هنگام مناسب نبودن نور محیط، به راحتی با نورپردازی مصنوعی مشکل را حل نماید. هر کدام از این محصولات قیمت های متفاوتی دارند که بعضی ارزان و بعضی دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسند. در حقیقت همین محصولات در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفتهاند و کاربران بیشتری روزبهروز نسبت به خرید آنها تمایل پیدا میکنند. لنزها انواع مختلفی دارند که برای عکاسی در زمینه های مختلف با توجه به سبک عکاسی و علاقه مندی می توان از منبع آنها استفاده کرد. او به دنبال افزایش امکانات و ایده انتقال بیسیم توان الکتریکی (برق) برای رقابت بهتر با رادیو گولیلمو مارکونی که بر پایه سیستم تلگراف بود تلاش کرد اما حامی اصلی پروژه، جی پی مورگان با تأمین بودجه تغییرات برج مخالفت کرد. اما این تریگرها صرفاً مخصوص عکاسی با فلاش از راه دور نیستند و امکانات پیشرفتهتری مانند قابلیت عکاسی تایم لپس و شاتر شدن از راه دور و … فلاش از آن وسایل جانبی بسیار مهمی است که خیلی از عکاسان تازهکار چندان به آن فکر نمیکنند. برای عکاسی کردن در آب باید تمامی وسایل از جمله دوربین ها، لنزها، تجهیزات نورپردازی، سه پایه، لوازم جانبی و کیفی که این وسایل را با خود حمل می کنید همگی ضد آب باشند تا مشکلی برای شما در حین عکاسی به وجود نیاید. فراموش نکنید، همانند کارتهای حافظه، استفاده کردن از کارت ریدرهای درجه پایین، میتواند اطلاعات یا حتی خود کارت حافظه شما را در معرض خطر قرار دهد. مدل دومی نه تنها از درگاه بسیار پرسرعت تری پشتیبانی میکند (و انتقال اطلاعات با آن بسیار سریعتر است) بلکه از انواع کارهای حافظه مختلف میکرو نیز پشتیبانی میکند و ضمناً میتوانید کارتهای دوربینهای مختلف را به آن متصل کنید. بلکه یک فیلتر محافظ برای لنز دوربینتان است. به همین دلیل بخشهای داخلی این کیفها با پدهای محافظ ضخیمی پوشیده شدهاند تا نه تنها حمل و نقل تجهیزات را سادهتر کنند، بلکه از آنها در برابر ضربههای احتمالی هم مراقبت کنند. اگر تصاویر محصول را به طور گسترده دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که در اکثر موارد سایه های بسیار کمی روی آنها وجود دارد. یک دوربین مجهز، باید به عکاسان اجازه دهد تا بتوانند از آنچه که در طبیعت وجود دارد به طور حرفه ای عکاسی نمایند، به همین علت شرکت های سازنده دوربین به سختی در حال تلاش هستند تا دوربین هایی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را در اختیار عکاسان حرفه ای قرار دهند.

در ابتدا با تهیه وسایل لازم و ضروری با مناسب ترین قیمت شروع به کار کرده و با پیشرفت در کار به مرور تجهیزات خود را آپدیت کنید. فیلترهای عکاسی بسیار پیچیدهتر از چیزی هستند که در ابتدا تصور كليك كنيد لینک میکنید. خرید استروب با زمان بازیافت کم به اطمینان از عکاسی بدون وقفه کمک می کند. ابتدا دوربین تصویر را ثبت را روی نگاتیو یا فیلم یا گیرنده های تصویر الکترونیکی منبع ثبت می کند. اما آنچه که در ابتدا به عنوان یکی از ابزارهای شروع عکاسی به آن نیاز دارید، فیلترهای پیشرفته نیستند. با پیشرفته شدن دوربینهاي دیجیتال و ارتقای فیلمهاي HD، کیفیت صدا هم افزایش مییابد. اغلب رفلکتورهای چندتایی، دارای یک لایه میانی هم هستند که رنگ سفید دارند. این شروعی بر فعالیت بیش از یک قرن این شرکت بود. اما آنچه که قیمت آنها را تعیین میکند این است که چقدر در “هیچ کاری انجام ندادن” بهتر هستند! آنها تنظیمات بهتری را ارائه می دهند و در هنگام استفاده در مقایسه با چراغ های داغ خنک باقی می مانند. قابل ذکر است که این دوربینها کیفیت بهتری نسبت به کلیک دوربینهای دیجیتال دارند. قدیمیترین وسیلهای که در این موزه به معرض نمایش در آمده، دستگاه چاپی مربوط به دهه ۱۲۹۰ خورشیدی است که با حروف سربی کار می کردهاست. این موزه که نمایشگر تاریخ مطبوعات و نشریات ایران است داری اسناد تاریخی مهمی است که سابقهای ۱۷۰ تا ۱۸۰ سال دارند. این خیابان دارای بناهای تاریخی بسیاری از جمله شمسالعماره و دارالفنون است. در واقع، تقریبا تمام دوربینهای عکاسی موجود در بازار، محصول این سه برند هستند. اغلب برندهای محبوب و پرفروش در بازار، از برندهای سازنده تجهیزات جانبی مانند Hahnel است که تریگرهای مدل Captur این شرکت بسیار کارآمد و با قیمت مناسب هستند. در خیابان ناصرخسرو و کوچهها و خیابانهای اطرافش لوازم عکاسی، بورس وسایل و تجهیزات پزشکی و بهداشتی، کتابفروشیها بهخصوص کتب مذهبی، مواد صنعتی و شیمیایی، مراکز فروش لوازم بهداشتی و آرایشی، پوشاک پیدا میشود. در این خیابان، مراکز فروش تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی آرایشی، لوازم الکتریکی و وسایل عکاسی بسیاری وجود دارند. در شهر تهران، خیابان ناصرخسرو بورس لوازم پزشکی و بهداشتی است. اعلم الدوله ثقفی، خلیل خان، مقالات گوناگون، تهران، ۱۳۲۲ ش، ص ۱۱۳. با اطلاعاتی که از کتاب مقالات گوناگون تألیف دکتر خلیل خان اعلم الدوله ثقفی از یادداشتهای ریشار خان، اولین عکاسی که اعتماد السلطنه از او نام برده حاصل میشود این است که اولین عکسبرداری بر روی صفحه نقره در سال ۱۲۶۰ هجری قمری در تبریز، زمانی که ناصرالدین میرزا ولیعهد بود انجام شدهاست. اولین داروخانه و چاپخانه تهران نیز در این خیابان بنا شد. اولین عکسهای این سبک مربوط به اوایل قرن ۱۹ میباشد و آن عکسی است با نام میز نهارخوری اثر نیِپس که به روش هلیوگرافی (heliography) ثبت شدهاست و مدت زمان ثبت این عکس حدود ۴ ساعت بودهاست؛ در این تصویر چاقو، قاشق، شیشه، لیوان، کاسه، بطری، گلدان و قهوه جوش بهخوبی مشاهده میگردد. با آغاز جنبش مشروطیت مردم تمایل داشتند چهرهٔ رهبران خود را مشاهده نمایند و رواج اینگونه عکسها مصداق این اینجا تمایل است.

اگر چـه می توانید عکسها رابا فرمت raw گرفته و بعداً رنگ سفید آنرا تنظیم کنید، اما درصورت نیاز بـه عکسهاي فرمت JPEG باید چـه کار کنید؟ حتی برای شروع کار می توانید از تجهیزات و لوازم دسته دوم نیز استفاده کنید. اطلاعات مربوط به تمام پیکسلهای یک سنسور که حتی به ۱۶ میلیون هم در برخی دوربینهای تخصصیتر میرسد، در کنار هم کلیت تصویر ضبط شده را میسازند. اصولاً حتی عکاسان خبری هم که عادت دارند همیشه و همهجا دوربینشان را از گردنشان آویزان کنند هم به سهپایه نیاز دارند. همه اینها کارهایی هستند که اگرچه دوربین شما امکان انجامشان را دارد، اما بدون سهپایه اصولاً نتیجه کار چیزی نخواهد بود که انتظار دارید. شما میتوانید هر پسزمینهای را که دوست دارید برای کار خود انتخاب کنید، که میتواند یک دیوار آجری با بافت درشت باشد یا یک پرده یا هرچیز دیگر. بهترین انواع فیلترها میتوانند بدون تأثیر روی دیگر جنبههای تصویر، اشعه ماورا بنفش را حذف کنند که به آنها فیلترهای UV گفته میشود. یکی از مهم ترین عوامل در بالابردن کیفیت تصویر، عدم لرزش دست است. در عکاسی طبیعت خاموش، این عکاس است که عناصر صحنه را میسازد، و با توجه به این نکته، همانقدر که این سبک عکاسی به دلیل حساسیت چیدمان، سخت است، به دلیل آزاد بودن عکاس در تعیین ساختار تصویر، آسان میباشد. در حال حاضر، بیشتر عکسهای موجود از دوران جنبش مشروطه، توسط استپان استپانیان، عکاس ارمنی انداخته شدهاند. با این حال عکاسی و فیلم برداری علاوه بر جنبه ی شخصی، جز مشاغل حرفه ای نیز به شمار می آید. این فیلترها علاوه بر حذف UV، از آلوده شدن سطح عدسی لنز یا ضربه به آن جلوگیری میکنند. علاوه بر دوربین های عکاسی نیاز به تجهیزات و ابزارهای مختلفی داریم. تجهیزات عکاسی انواع متنوعی دارند که بسته به زمینه کاری عکاس مورد استفاده قرار می گیرند. برای نگه داری از ارزشمند ترین چیزی که یک عکاس دارد کیف و یا کوله های مختلفی وجود دارد. استپانیان به عنوان «نخستین عکاس خبری ایران» شناخته میشود. برج واردنکلیف (به انگلیسی: Wardenclyffe Tower) که با نام برج تسلا نیز شناخته میشود یک ایستگاه آزمایشی انتقال امواج بیسیم طراحی و ساخته شده توسط نیکولا تسلا در روستای شورهام واقع در نیویورک در سال ۱۹۰۱-۱۹۰۲ بود. عکاسی اجسام بیجان یا عکاسی طبیعت خاموش (به انگلیسی: Still life photography) شاخهای از هنر عکاسی میباشد، که به ثبت تصویر از اشیاء بیجان و معمولاً غیر متحرک همچون شعله شمع، دود، گلها، غذا، سنگ، کتاب، جواهرات، لوازم التحریر، میوهها و سایر اشیا محیط پیرامون میپردازد. کیفهای عکاسی شرکت Benro از این دسته محصولات هستند که برای انواع تجهیزات (مثلاً یک دوربین و لنز، یک دوربین و چند لنز، یا یک دوربین و لنز و فلاش و لوازم جانبی و …) ارائه نمایش پیوند میشوند. برای انتخاب دقیق تر می توانید با مراجعه به بخش زیر محصولات صفحه خرید دوربین عکاسی تکنوسان و مطالعه راهنمای خرید آن، یکی از محصولات ارائه شده در بالای صفحه مذکور را انتخاب نمایید. البته در صورت احساس نیاز می توانید وسایل دسته دوم خریداری کنید که قیمت پایین تری به نسبت وسایل اورجینال دارند.

این تجهیزات شامل دوربین، انواع لنزها، سه پایه، وسایل نورپردازی و… استفاده از استروب استودیویی، چترهای نورپردازی یا یک سافت باکس می تواند نورپردازی شما را در حین عکاسی تبلیغاتی بهبود لینک ببخشد. این اعداد از تقسیم فاصله کانونی بر اپرچر به دست میآید و هرچه اپرچر کوچکتر باشد، قطر روزنه یا اپرچر بیشتر خواهد بود. بنابراین هنگام عکاسی در شب برای جلوگیری از لرزش دست به جای فشار دادن دکمه شاتر از ریموت شاتر از راه دور استفاده کنید. اما بهتر است سعی کنید، تنها از برندهای خوشنام و قابل اعتماد استفاده کنید. در واقع دوربینهای فیلمبرداری در دسته تجهیزات فیلمبرداری قرار میگیرند اما طی سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، دوربینهای فیلمبرداری و عکاسی با یکدیگر ترکیب شدهاند و امروزه بیشتر افراد از یک دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری بهصورت همزمان استفاده میکنند. برای مثال گوشیهای هوشمند که یکی از ابزارهای مهم دنیای فناوری به حساب میآیند، امروزه نقش بسیار پررنگتری نسبت به متاورس در زندگیمان دارند. این سبک از عکاسی جزو قدیمیترین سبکهای عکاسی میباشد و امروزه جزو پرطرفدارترین ژانرهای عکاسی نیز محسوب میگردد. مابقی تجهیزات مانند سه پایه، کیف دوربین، باتری، کارت حافظه، فلاش و تجهیزات نورپردازی از تجهیزات مشترک عکاسی در ژانرهای دیگر می باشند. ستون واشری، پایه ای جهت بستن فلاش و دیگر لوازم بین سقف و زمین مورد کاربرد دارد. فلاش استودیو: فلاش های استودیویی در انواع مختلف موجود هستند و دارای لوازم جانبی متفاوتی برای تمرکز یا پخش نور از فلاش هستند. هدف شخصی مهم ترین بخش ترکیب بندی یا کامپوزیشن است. هر کدام از این طبقه بندی ها و یا ترکیبی از آنها برای عکاسی حرفه ای نیازمند لوازم جانبی دوربین عکاسی خاص خود می باشند. هکرها یا کلاهبرداران با استفاده از شگردهای مختلف بهدنبال دستیابی به اطلاعات ما هستند و هرچند وقت یکبار شاهد انتشار اخباری درباره درز حجم بالایی داده از شرکتها و شبکههای اطلاعات بیشتر اجتماعی مختلف هستیم. البته هر دو دوربین از کیفیت های بالایی برخوردار می باشند. کیف لپتاپ، کیف کولهپشتی ورزشی، زنبیل یا هر چیز دیگری که در خانه دارید، هرگز نمیتواند جایگزین یک کیف دوربین عکاسی باشد. در ابتدای فرایند، عکاسی با استفاده از اصول علمی به وجود آمد؛ در واقع عکاسی یک کشف یا اختراع نیست. هرچند وقتی عکسها را ادیت میکنم از فیلترهای دیجیتالی استفاده میکنم، اما باز هم یک فیلتر پولاریزه و یک فیلتر ND با خود به سفر میبرم. گرچه در این عکسها زنان وجود ندارند، اما مردان طبقات مختلف اجتماع حضور مشخص دارند و سلسله مراتب اجتماعی آنها با چگونگی قرار گرفتن در تصویر کاملاً نشان داده شدهاست. یک کیف دوربین عکاسی با کیفیت، از ضروریترین ابزارهای شروع عکاسی است و بدون آنها تجهیزات شما ناقص است (یا به زودی ناقص خواهد شد!). برای خرید کیف دوربین پیشنهاد میکنیم یا با توجه به مدل دوربینتان از کارشناسان فروش چت آنلاین در سایت راهنمایی بگیرید یا مستقیماً به فروشگاههای تجهیزات عکاسی بروید. با توجه به اینکه دوربین و تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت هستند، در صورت هر گونه آسیب یا به سرقت رفتن می توانید به سرعت آنها را خریداری کرده و جایگزین کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاهده وب سایت لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب