رژیم کتوژنیک امن

چطور یک رژیم کتوژنیک امن داشته باشیم؟

 

به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک بر اساس یکی از مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که رژیم کتوژنیک میتواند به عنوان یک مکمل درمانی برای بیماران در معرض شیمی درمانی و اشعه ایکس به حساب آید، دلیل آن هم فشار اکسیداتیوی بیشتری بوده که بر روی سلولهای سرطانی به نسبت سلولهای طبیعی وارد خواهد کرد. مردم معمولا کتوز رو با کتو اسیدوز اشتباه میگیرن، در واقع چیزی که خطرناکه کتو اسیدوز هست که به علت دیابت کنترل نشده رخ میده.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

رژیم کتوژنیک برای کودکان ؟ رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است؟ من در همین ابتدا دوست دارم یک جواب مشخص به این سوال بدهم که رژیم کتوژنیک مناسب چه سنی است و در ادامه این مقاله مطالب کاملتری در خصوص اینکه آیا رژیم کتوژنیک در کودکان و نوجوانان قابل استفاده است؟ آیا کتو برای این گروه بی خطر است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟ موارد استفاده آن در صرع کودکان چگونه است و اینکه آیا برای کودکان و نوجوانان جهت کاهش وزن بی خطر است؟ در حقیقت رژیم کتوژنیک در کودکان به شرط این مجاز است که کودک مبتلا به صرع باشد و گرنه برای کاهش وزن توصیه نمیشود اما اگر میخواهید بدانید آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا نه خواندن مقاله زیر را توصیه می کنم

نکته آخر در خصوص این سه مکمل این هست که سعی کنید از اول رژیم تون این مکمل ها رو استفاده کنید. در همین دوره زمانی، برخی محققان بر روی رژیم های خاص با قابلیت کتون زایی (کتوژنیک) کار می کردند که کاربرد آن ها در مطالعات اولیه، حملات تشنجی را در کودکان مبتلا به صرع کاهش داد. اگر به خاطر داشته باشید رژیم کتو سه نوع داشت که دو نوع آن که پیشرفته بودند بیشتر برای افراد ورزشکار به کار می رفت.

غذایی و میوه های مخصوص کاهش سریع قندخون طرفداران رژیم کتوژنیک توصیه می کنند که بعد از عدم موفقیت دو داروی ضد صرع، این رژیم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا احتمال موفقیت اضافه کردن سایر داروها فقط 10٪ است. دو نفر بسیار سود بردند اما اکثر آنها نتوانستند از محدودیت های اعمال شده پیروی کنند. کم کم به این روش عادت کرده، دیگر احساس گرسنگی نمیکنید و احساستان بسیار خوب است چون بدن دارد از چربیها استفاده میکند و آنها را میسوزاند. افزایش انرژی. پس از چند روز احساس خستگی، بسیاری از افراد به طور چشمگیری نوعی افزایش میزان انرژی را تجربه میکنند. اسیدهای چرب نیز به کتون تبدیل میشوند.

رژیم کتوژنیک برای کودکان و نوجوانان بی خطر است؟

 رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است و در آن در اثر مصرف کم کربوهیدرات که آن هم در خون تجزیه می شود کتون تولید می شود. با کاهش دریافت کربوهیدرات در بدن چربیها به اسید چرب تجزیه میشوند. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در کنار تمرینات می کند. خواندن برچسبهای روی مواد غذایی ، برنامهریزی وعدههای غذایی از قبل و آوردن غذاهای شخصی هنگام دیدن خانواده و دوستان ، درنهایت پایبندی به رژیم کتوژنیک را بسیار سادهتر میکند. مطالعه دیگر روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند.

اولین مطالعه مدرن درباره روزه داری به عنوان درمانی برای صرع در سال ۱۹۱۱ در فرانسه انجام شد. 2) فرض کنید شما پروتئین و کالری مورد نیاز را در روز مصرف میکنید، در وهله اول بدن شما در حالت کتوز، کتون را به گلوکوز برای سوخت و ساز ترجیح میدهد و از آنجا که بدن دارای مقادیر بالایی از چربی است، برای تبدیل گلوکوز به چربی دیگر نیازی به اکسید کردن پروتئین ندارد و بدن شما پروتئین را حفظ میکند. چون خود چربی برای مصرف شدن به مقدار بسیار زیادی انرژی نیاز دارد اما کربوهیدرات راحتتر و با انرژی کمتری میتواند انرژی خود را آزاد کند. سلولها به جای قند از کتونها برای تولید انرژی مورد نیاز خود استفاده میکنند.

 برخی تحقیقات صورت گرفته به خوبی نشان دادهاند که رژیم غذایی کتوژنیک مزایای بسیار زیادی در رابطه با پیشگیری و یا درمان بیماری پارکینسون، آلزایمر و حتی اختلالات خواب خواهد داشت، یکی دیگر از تحقیقات نیز بیانگر افزایش هوشیاری و عملکرد شناختی کودکانی بود که از رژیم کتوژنیک استفاده میکردند. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. پزشکان یونان باستان با تغییر در رژیم غذایی بیماران خود، بیماری ها از جمله صرع را درمان می کردند.

دریافت کم کربوهیدرات به میزان کمتر از ۵۰ گرم در روز که در رژیم کتو انجام میگیرد میتواند بدن را وارد شوک کند، از آنجایی که بدن شما در ابتدا از ذخایر کربوهیدرات بدن برای تامین سوخت استفاده میکند و پس از اتمام این ذخایر شروع به استفاده از چربی ها میکند ممکن است شما را دچار علایمی مانند آنفولانزا کند که شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که بخشی از این علایم نیز به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است.

به طور کلی، این امر شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و در مقابل، مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. این رژیم ها می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک در کودکان خطر آهسته شدن یا توقف رشد، شکستگی استخوان و سنگ کلیه را افزایش می دهد. مروری بر 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

ایندکسر