افغانستان رزومه تهاجمی علیه طالبان

پس از موجی از حملات در سراسر این کشور اعلام کرده است از سر گیری عملیات تهاجمی علیه گروه های تروریستی. مقامات ا

توسط NEWSCENTERALS در 23 اردیبهشت 1399

پس از موجی از حملات در سراسر این کشور اعلام کرده است از سر گیری عملیات تهاجمی علیه گروه های تروریستی. مقامات افغان گفت که طالبان و حامیان آن "قصد ندارند به دنبال صلح است."

رئیس جمهور اشرف غنی روز سه شنبه اعلام کرد که پایان دادن به توقف عملیات تهاجمی علیه گروه های شبه نظامی پس از موجی از حملات مرگبار در سراسر کشور از جمله بخش زنان و زایمان در کابل.

"به منظور تامین امنیت اماکن عمومی و برای خنثی کردن حملات و تهدید های طالبان و دیگر گروه های تروریستی, من سفارش نیروهای امنیتی افغان به سوئیچ از یک دفاع فعال حالت به یک توهین آمیز و برای شروع عملیات خود را در برابر دشمنان او گفت:" در یک سخنرانی تلویزیونی ،

ادامه مطلب: افغانستان — طالبان رد آتش بس در ماه رمضان

پیشتر در روز سه شنبه, سه مردان مسلح با هجوم به یک کلینیک زنان و زایمان در کابل به کشته شدن 16 نفر از جمله دو نوزاد نوزادان و مادران آنها با توجه به افغان وزارت کشور.

بیش از 100 نفر نجات داده شدند به عنوان شبه نظامیان سنگر خود را در داخل ساختمان و اقدام به دفع نیروهای افغان. وزارت کشور سخنگوی طارق آرین در توصیف این حمله به عنوان یک "اقدام علیه بشریت و جنایت جنگی است."

روز مرگبار در جای دیگر

دو دیگر حملات زده افغانستان در روز سه شنبه.

در ولایت هلمند یک انتحار کننده مواد منفجره در یک مراسم تشییع جنازه. حداقل 24 نفر کشته شدند و یک سیاستمدار محلی و 68 نفر دیگر مجروح شدند.

در غرب ولایت فراه دو کودک کشته شدند زمانی که آنها اصابت یک خمپاره حمله طی تبادل آتش.

هیچ کس مسئولیت شنبه حملات. اما طالبان و "دولت اسلامی" گروه های شبه نظامی به طور منظم به حمله نظامی و غیر نظامی اهداف به طور یکسان.

'خشونت بی معنی'

حملات آمد از مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان برای پایان دادن به مناقشه طولانی مدت. آمریکا و طالبان در حال حاضر به توافق یک مرحله اولیه به سوی صلح است. با این حال مشخص نیست که چگونه این گروه های شبه نظامی را آخرین عملیات را تحت تاثیر قرار خواهد روند.

ادامه مطلب: روند صلح افغانستان: واشنگتن در حال اجرا از صبر ؟

مشاور امنیت ملی افغانستان حمدالله محب هشدار داد که آخرین موجی از حملات "نشان می دهد ما و جهان است که طالبان و حامیان مالی خود را فراموش نمی کند و قصد ندارد به دنبال صلح است."

"دولت افغانستان و شرکای بین المللی ما باید مسئولیت برای برگزاری طالبان و حامیان مالی خود را پاسخگو گفت: محب در یک صدای جیر جیر. "دلیل به دنبال صلح برای پایان دادن به این خشونت بی معنی. این است که نه صلح و نه آغاز آن."

ls/rc (dpa رویترز)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن