باستان شناس فکر می کند که او در بر داشت در اوایل پرتره از خدا

Recent حفاری در باستان پادشاهی یهودا به اورشلیم در اسرائیل به کشف تعدادی از انسان نر و قیافه سر از قرن 10 قبل

توسط NEWSCENTERALS در 10 مرداد 1399

Recent حفاری در باستان پادشاهی یهودا به اورشلیم در اسرائیل به کشف تعدادی از انسان نر و قیافه سر از قرن 10 قبل از میلاد یک مرد ریشو با یک مربع تخت در صدر سر بیرون زده و بینی سوراخ گوشواره و تا حدودی چشم امده. شباهت بین مجسمه سفالین رنگی سر نشان می دهد که آنها مجسم همان شکل اما کسانی که از این عجیب به شکل شخصیت ؟ در مقاله منتشر شده در این هفته شناس و استاد دانشگاه عبری یوسف Garfinkel استدلال می کند که آنها نشان می دهد که در صورت از یهوه خدای اسرائیل. اگر دقیق پر شور ادعا به آن معنا که هر دو اسرائیل باستان ساخته شده بت (با وجود سخت دستورات کتاب مقدس نیست) و این که ما در حال حاضر در اوایل پرتره از خدا.

نتایج Garfinkel تحقیقات منتشر شده در این هفته در باستان شناسی کتاب مقدس نقد و بررسی. سه مجسمه سفالین رنگی سر شد به تازگی کاوش های باستان شناسی از Khirbet Qeiyafa و تل Mozạ سایت های نزدیک به مدرن شهر اورشلیم. (Garfinkel همچنین با اشاره به دو مجسمه بودند که تقریبا قطعا غارت شده اما بار منتشر نمی کند unprovenanced آثار). گارفينکل استدلال می کند که کشف برخی از اسب مانند مجسمه نزدیک به سران از Mozạ نشان می دهد که در اصل این انسان رقم به یک سوار بر یک اسب. برای Garfinkel روشن است که تصویر به تصویر می کشد باستانی الوهیت. سوال این است که کدام یک ؟

وجود چندین نامزد برای این سمت است. کنعانی خدای بعل (رقیب یهوه در کتاب مقدس) است که نیکلاس وایت نوشته است بارها و بارها به عنوان "سوار ابرها" در باستان Ugaritic متون. گارفينکل استدلال می کند که این رقم نیست بعل اما به جای یهوه. همان زبان سوارکاری, ابرها, او می نویسد: به نظر می رسد در مزامیر تثنیه, 2 پادشاهان بني اسرائيل و Habbukuk. مزمور 68:4 آمده است: "بخوان به خدا sing praises به نام او; بلند کردن یک آهنگ به او که سوار بر ابرها."

که در آن است ؟ این مجسمه سفالین رنگی یهوه محافظ از اسرائیل و یا بعل کنعانی طوفان خدا که لذت می برد نوزاد قربانی ؟

"کنعانیان" می نویسد: Garfinkel "را مجسم خدا مرد بر روی یک اسب. تنها در عصر آهن متون و پیکرنگاری می کند که اسب شد الهی همراه حیوانات. پس از زلزله عناصر مجسمه متناظر با توصیف یهوه در کتاب مقدس و سنت است."

دهم و قرن نهم قبل از میلاد زائران او استدلال می توانست سفر به cultic مراکز به منظور دیدن چهره یهوه. فقط به عنوان دیگر باستان خاور نزدیک زائران نشان داده شد که در صورت از خدا, بنابراین بیش از حد جانبازان از یهوه قادر به دیدن چهره بت. این برخورد بین زائر و صورت خدا او می نویسد: مهم بود تجربه دینی و "متافیزیکی لحظه" است که در آن آسمان و زمین گرد هم آورد.

یک اعتراض ساده به Garfinkel این فرضیه این است که این تنها نوع از چیزی است که کتاب مقدس می گوید اسرائیل باستان به انجام. بت ها به صراحت ممنوع در تعدادی از متون از جمله ده فرمان. شاید ارجاع به دیدن چهره خدا در کتاب مقدس عبری به شدت استعاری? نقشه کشی در اوایل بورس تحصیلی Garfinkel استدلال می کند که این ممنوعیت در cultic تصاویر یهوه بود نه عمل در قرن 10th, زمانی که مجسمه در استفاده بودند اما تنها معرفی شده در طول هشت قرن قبل از میلاد

آن را پررنگ و چشم باز ادعا می کنند اما وجود دارد بسیاری از کسانی که اختلاف نظر دارند. در مقاله منتشر شده در اوایل سال جاری در دانشگاه تل آویو دانشمندان Shua Kisilevitz و ادد Lipschits از باستان شناسان که نظارت بر حفاری در تل Mozạ استدلال چیزی کاملا متفاوت در مورد این معبد که در آن دو از مجسمه های یافت شد. در حالی که Kisilevits و Lipschits معتقدند که مجسمه cultic اشیاء آنها باور ندارند که آنها تصاویر یهوه. با اشاره به تشابه به عنوان مثال از Khirbet Qeiyafa و نمونه های دیگر از منطقه خاورمیانه توصیف آنها به عنوان "چهره انسان" استفاده می شد که در شیوه های آیینی در معبد در تل Mozạ. آنها متقاعد کننده استدلال می کنند که قبلا ناشناخته معبد در Mozạ اختصاص داده شده بود به عبادت محلی کنعانی باروری الوهیت. این cultic مرکز در اورشلیم اجازه کنعانی معبد به فعال باقی می ماند چرا که آن را به تولید مقدار زیادی از درآمد. در مجموع این مجسمه نمی تواند تصاویر را از یهوه به دلیل این بود که هرگز یک معبد اختصاص داده شده به یهوه.

وقتی که می آید به تفسیر باستان شناسی باستان اسرائیل تنش. Lipschits به طور منظم درگیری با گارفينکل در امور باستان شناسی تفسیر; در خصوص Garfinkel الگوی ارتباط همه از اکتشافات خود را از قرن 10 به کتاب مقدس و قهرمان ملی King David. در مصاحبه اخیر خود در داود پادشاه برای نیویورکر, Lipschits گفت: "یوسی Garfinkel است prehistorian که تا به حال در برخورد با این دوره قبل از او به آن بدون درک واقعی."

این است که بیش از فقط یک دانشگاهی اختلاف نظر تبدیل, عمومی, تف, اما; های سیاسی و مالی مخاطرات بالا هستند. وجود دارد بسیاری از یهودی و مسیحی که در حال سرمایه گذاری در کتاب مقدس روایت فتح به صورت سیاسی یا دلایل مذهبی و حامی حفاری در این منطقه است. برای این احتمالي سرمایه گذاران داود پادشاه است جذاب تر از باستان کنعانی جامعه است. ویلیام Schniedewind استاد در UCLA رندانه است که این انگیزه ممکن است در محل کار هنگامی که او گفت: نیویورکر که Garfinkel را حفاری "شده اند منی اما تفاسیر گاهی اوقات کمی... خوب منظورم این است که شما نیاز به پول،" در فصل اول از Garfinkel را حفاری در Qeiyafa برای مثال بودند اسپانسر شده از طرف بنیاد سنگ, یک سازمان است که با استفاده از تاریخ برای حمایت از یک مفهوم خاص از هویت یهودی.

پروفسور رابرت کارگیل سردبیر نوار و یک استاد باستان شناسی در دانشگاه آیووا گفت: روزانه وحش که مجله دستور "است به گزارش ادعاهای ساخته شده توسط باستان شناسان حرفه ای در مجوز حفاری در اسرائیل... در حالی که [Garfinkel ادعا هستند] قطعا پر شور تفسیر و اقلیت نظر ما احساس موظف به انتشار این ادعا ساخته شده توسط این شاغل دانشگاه عبری اورشلیم استاد باستان شناسی."

هيات داوران از اینکه آیا یا نه این مجسمه در واقع به تصویر کشیدن یهوه خدای اسرائیل اما اگر آنها از ما آموخته اند چیزی غیر منتظره در مورد ظاهر خدا. در علاوه بر این به یک اسب سواری, ورزشی ریش و مو خود را در دراز COVID-عصر سبک او همچنین دارای سوراخ گوش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن