در حال مذاکرات برای یک کوتونو قرارداد را در پایان خط ؟

دو سال به مذاکرات برای یک همکاری جدید بین اتحادیه اروپا و افریقایی, کارائیب و اقیانوس آرام از کشورها این روند

توسط NEWSCENTERALS در 6 مرداد 1399

دو سال به مذاکرات برای یک همکاری جدید بین اتحادیه اروپا و افریقایی, کارائیب و اقیانوس آرام از کشورها این روند هنوز هم snagged. آفریقا انتقاد از گذشته همکاری. آنها در حال صحبت کردن در یک بار ،

پس از یک استراحت چند ماه با توجه به COVID-19 همه گیر از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و 79 عضو سازمان افریقایی, کارائیب و اقیانوس آرام متحده (OACPS) از سر گرفته شد, مذاکرات برای یک توافق جدید در ماه ژوئن.

"من خوشحالم که ما در حال گرفتن نزدیک تر و نزدیک تر به خط پایان" اتحادیه اروپا و رئیس مذاکره Jutta Urpilainen گفت: در مجازی باز شده وارد نمایید. او OACPS همتای رابرت Dussey نگه داشته و دیپلماتیک رزرو: مذاکرات شد "رضایت".

هر دو طرف استرس است که آنها می خواهند برای رسیدن به یک معامله به زودی. لازم است. به کوتونو توافق شده در چارچوب روابط بین اتحادیه اروپا و کشورهای شناخته شده که قبلا به عنوان افریقایی, کارائیب و اقیانوس آرام از متحده (ACP ) برای 20 سال است. آن منقضی می شود در پایان سال است. اکثر OACPS کشورهای واقع در آفریقای.

مذاکرات جدید پیمان شده اند کشیدن در پس 2018. وجود دارد مقدار زیادی در معرض خطر: روابط سیاسی, اقتصاد, تجارت, توسعه و سیاست.

ماراتن با نتیجه نامشخص

"ما در مرحله نهایی از مذاکرات" یک سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: DW. توافق وجود دارد در بیش از 95% از متن معاهده است. کمیسیون با این حال کاهش یافته است به ارائه جزئیات دقیق و یا مصاحبه.

Cotonou (picture-alliance/maxppp/E. C. Ahounou)

به کوتونو توافق شده است در نیروی از سال 2000 و پس از نام پایتخت اداری کشور بنین

کارشناسان محتاط هستند: "هر کسی که تا به حال اجرا ماراتن می داند که گذشته پنج درصد سخت ترین. در نهایت آنها تصمیم می گیرید که آیا شما با یک نتیجه خوب و یا با درد عضلات" نیلس Keijzer یک محقق ارشد در موسسه توسعه (مرگ) گفت: DW.

همه چیز نیست به عنوان ساده به عنوان آنها در سال 2000 زمانی که کوتونو توافق به اجرا در آمد. "آفریقا و اروپا مایل به گسترش و تعمیق روابط خود. اما آفریقایی جانبی نیز می خواهد اولویت های خود را به بود گرفته تر به حساب می گوید:" جان مار که به عنوان یک آفریقای جنوبی دیپلمات مذاکره چندین توافق نامه با اتحادیه اروپا.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا و آفریقا: همکاران با منافع مختلف

بسیاری از کشورهای آفریقایی در حال فراخوانی برای یک دوره جدید به ویژه در روابط تجاری است. موافقتنامه کوتونو پایه برای بحث توافق های همکاری اقتصادی (EPAs). اتحادیه اروپا مذاکره از جمله موافقت نامه های مختلف OACPS اعضا در سال های اخیر است. در اصل هر دو طرف موافقت خود را برای از بین بردن عوارض گمرکی و سایر موانع تجاری و برای باز کردن بازارهای خود را به هر یک از دیگر محصولات است. "این توافق نامه به عنوان ناعادلانه در آفریقا می گوید:" مار.

منتقدان را متهم به اتحادیه اروپا از جاری شدن سیل در بازارهای محلی با واردات ارزان مانند گوشت و از بین بردن اقتصاد محلی است. اتحادیه اروپا این را رد کرد.

Robert Dussey at the UN in New York (Reuters/E. Munoz)

رابرت Dussey است OACPS ارشد مذاکره کننده و وزیر امور خارجه توگو

رقابت با پان-آفریقایی منطقه آزاد تجاری

آفریقایی OACPS اعضا نیز جرم توسط این واقعیت است که اتحادیه اروپا مذاکره EPAs با فردی متحده است. اتحادیه آفریقا (AU) است که در تلاش برای ایجاد یک آفریقا گسترده منطقه آزاد تجاری. اما اگر کشورهای مختلف باید ترتیبات خود را با اتحادیه اروپا, این باعث می شود همه چیز دشوار است. "این توافق نامه باعث شده مقدار تقسیم و تکه تکه شدن از موقعیت" کارلوس Lopes, AU نماینده روابط با اروپا گفت: در اوایل ماه ژوئن است.

ادامه مطلب:آفریقا: زمانی که بسته مرز تبدیل شدن به یک مشکل

کارشناسان اختلاف بیش از EPAs به عنوان بزرگترین مانع در راه به یک توافق جدید. اما به نظر نمی آید که اگر اتحادیه اروپا را در. آن را نیز دشوار است: "یک توافق جدید نمی تواند اساسا تاثیر موافقت نامه همکاری. آنها مستقل از معاهدات بین المللی است که نمی تواند قابل ملاحظه ای تغییر یک توافق نامه جدید گفت:" مرگ متخصص Keijzer. در عوض اتحادیه اروپا خواهد بود و نه وعده کمک های اضافی به آن را آسان تر برای کشورهای آفریقایی برای تجارت با اروپا: پول برای زیرساخت اقدامات یا مدیریت مرزی ،

The port of Beira in Mozambique (Getty Images/AFP/G. Guercia)

اتحادیه اروپا می تواند کمک به کشورهای آفریقایی برای توسعه زیرساخت ها به منظور تسهیل تجارت با اروپا

توافق تنها در سال آینده ؟

نیز وجود دارد یک اختلاف در مورد پول است. به کوتونو قرارداد نیز تنظیم روابط مالی. در شش سال گذشته به OACPS در مجموع دریافت بیش از €30 میلیارد دلار ($35 میلیارد دلار) در توسعه کمک از بروکسل. دولتهای کشورهای فقیر می خواهید آن را به ماندن در آن راه. "ACP کشورها را تحت فشار مالی برای یک پروتکل برای تبدیل شدن به بخشی از این توافق نامه می گوید:" متخصص Keijzer. اتحادیه اروپا از سوی دیگر محتاط است و تنها می خواهد به طور کلی تعهدات. در آینده پول آمده از به طور منظم بودجه. اما این را باید در تصمیم توسط دولت های عضو در هر سال است. یک خطر برای OACPS.

این برگ های بسیاری از سوالات باز. با وجود رسمی خوشبینی دیپلمات سابق مار باقی مانده است شک و تردید در مورد نتیجه مذاکرات: "من انتظار نداریم که آن را به اتفاق می افتد در این سال است. من نه بر این باورند که کوتونو توافق تمدید شد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب