استعمار نمایش در آفریقا تاریخچه کتاب

متن کتاب مورد استفاده در آفریقای اغلب در حال حاضر قاره سابقه استعماری نقطه نظر. بسیاری از آفریقایی ها می گویند

توسط NEWSCENTERALS در 3 مرداد 1399

متن کتاب مورد استفاده در آفریقای اغلب در حال حاضر قاره سابقه استعماری نقطه نظر. بسیاری از آفریقایی ها می گویند زمان آن را به بگویید آفریقا تاریخچه از یک آفریقایی چشم انداز.

رودخانه نیجر و آفریقا و سوم طولانی ترین مسیل جریان در قوس از طریق پنج کشور قبل از تخلیه به اقیانوس در خلیج گینه.

با توجه به برخی از نیجریه متن کتاب رودخانه نیجر کشف شد اسکاتلندی کاشف مانگو پارک در سال 1796 — یک "واقعیت" است که نیجریه مورخ ایمان Odele نیز آموخته در مدرسه است.

"شما شروع به تعجب می کنم. شد رودخانه موجود نیست قبل از مانگو پارک آمد؟," او پرسید: DW. "آیا مردم سفر به رودخانه آیا مردم نه ماهی در رودخانه ؟ پس چرا نیجریه در حال تدریس نیجریه کودکان که مانگو پارک کشف رودخانه نیجر وجود دارد؟"

ادامه مطلب: در decolonizing مدرسه و کتاب و اینترنت و باورها

استعمار دیدگاه

دیگر نمونه ها فراوانند.

یک جامعه شناسی کتاب از غنا می پرسد: "چه اثرات مثبت استعمار?" ممکن است پاسخ: "یک: ساخت و ساز مدارس ب: معرفی زبان C: علاقه ای به تجارت خارجی D: رشد شهری است."

"من یاد گرفتم بسیار کمی در مورد دیدگاه خود من مردم" گفت: Botswanian نویسنده Siyanda Mohutsiwa. "تاریخچه متمرکز بود. [بوتسوانا] استقلال در سال 1966."

Eurocentric دیدگاه

در مدرسه Mohutiwa نیز تا به حال در کلاس های کرد این کشور در زبان ملی آن سخن گفته است حدود 1 میلیون نفر در بوتسوانا.

"در کرد, استعمار ترجمه شده است به عنوان تغییر" Mohutsiwa گفت: DW. "است که بسیار مقادیر نسخه از آنچه اتفاق افتاده است. آن را تقریبا به عنوان اگر معلمان در تلاش بودند برای جلوگیری از این دوران به عنوان اگر کسی گفت: 20 سال پیش 'شما نباید بیاموزد که"."

در کلاس Mohutsiwa همچنین در مورد تقلا برای آفریقا از اواخر 1800s به اوایل 1900s — از آلمانی و انگلیسی, دیدگاه.

"از آنجا که آنها نوشت این کتاب است. بنابراین من آنجا نشستم و با خودم فکر کردم — امیدوارم آلمان را دریافت کنید آنچه در آن می خواهد" Mohutsiwa گفت.

استعمار درسی

Mohutsiwa می گوید: این مشکلات ریشه در گذشته است.

"زمانی که آموزش و پرورش رسمی به عنوان ما آن را می دانم اختراع شد در وهله اول در بریتانیا در اواسط 1800s آن همزمان با استعمار انگلیس گسترش," او گفت: DW.

"به آنها آموزش به بچه ها یاد استاندارد برنامه درسی آنها همچنین یادگیری اساسا استعمار کشورهای دیگر است. و کسانی که همه چیز اتفاق افتاده است برای کمک به هر یک از دیگر — با اختراع ایده سیاهی از یک سیاه پوست به [...] از آنجا که آنها نیاز به متقاعد کردن انگلیسی عمومی است که آن را یک ایده خوب به بردگی افراد دیگر است."

این قدرت های استعماری اروپا پس از آن صادر می شود این ذهنیت را به مستعمرات خود در آفریقا و جاهای دیگر.

این است که عمیقا مشکل ساز گفت: نیجریه مورخ Odele.

"ما ساخته شده نه تنها از ما بلکه از ما گذشته. و هنگامی که ما در حال کاذب تصویر این را قادر می سازد گذشته بی عدالتی همچنان ادامه دارد."

تاریخچه نبود و حتی در برنامه درسی زمانی که او به مدرسه رفت و گفت: Odele. این بدان معناست که یک نسل کامل از نیجریه از دست رفته یادگیری در مورد تاریخچه استعمار.

او مقصر دولت نیجریه برای داشتن معرفی یک برنامه درسی جدید.

"دولت ما نمی خواهند مردم را از خواب بیدار," او گفت:. "آن را می خواهد ما را به ادامه به احساس ضعیف و ناتوان چرا که آنها می دانند که [...] بهترین کار این است که اگر مردم نمی دانند که گذشته است. اگر مردم نمی دانند که وجود دارد شورش و اعتراضات در طول استعمار اگر مردم حتی نمی دانند که در مورد شکل گیری نیجریه, آنها نمی تواند خواسته های دولت است."

گام های کوچک

برخی از کشورها در حال برداشتن گام های کوچک برای قرار دادن آفریقایی دیدگاه خود را به متن کتاب.

کنیا در سال 2019 اعلام کرد که این امر اتخاذ پیشنهادی از یونسکو تاریخ عمومی آفریقا پروژه شامل تاریخچه آفریقایی در آن برنامه های درسی.

یونسکو برنامه با هدف "درمان کلی جهل در آفریقا تاریخ است."

"چالش شامل بازسازی آفریقا, تاریخچه آزادی آن از تعصبات نژادی متعاقب آن از تجارت برده و استعمار و ترویج آفریقایی چشم انداز" با توجه به یونسکو است.

بیش از 230 مورخان و متخصصان مشغول به کار در این برنامه از زمان آغاز آن در سال 1964.

در سال 2019 آفریقای جنوبی اساسی وزیر آموزش و پرورش انجی Motshekga اعلام کرد تعمیرات اساسی عمده ای از نحوه سابقه تدریس با برنامه درسی بازنویسی به تمرکز بیشتر در آفریقای جنوبی تاریخ است. او همچنین گفت: تاریخ را اجباری ساخته شده برای کلاس 10-12 دانش آموزان نه فقط برای دانش آموزان تا 9 سال.

همه چیز در حال حرکت در بوتسوانا ،

"برای مدت زمان طولانی ما فقط تا به حال سفید معلمان و معلم که به من آموخت سابقه بود و همچنین سفید" گفت: نویسنده Siyanda Mohutsiwa.

"معلم است که می آموزد برادر من امروز Botswanian."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن