اتیوپی: کشتار Hachalu Hundessa بریدگی عمیق

حل نشده سالگرد جشن اورومی مقاومت خواننده پاره اتیوپی شکننده نظام سیاسی. می تواند مذاکرات در مقیاس ملی جلوگیری

توسط NEWSCENTERALS در 13 تیر 1399

حل نشده سالگرد جشن اورومی مقاومت خواننده پاره اتیوپی شکننده نظام سیاسی. می تواند مذاکرات در مقیاس ملی جلوگیری از بد به بدتر نتیجه برای قومی ملت ؟

پرجمعیت شاخ آفریقا کشور دیده می شود شش سال اخیر شدید بی ثباتی سیاسی. چهار مشخص شدند مرگبار اعتراضات در Oromia و Amhara مناطق.

Hachala Hundessa ارائه موسیقی متن برای آن اورومی-چراغ ضد دولتی جنبش اعتراضی. این حق را برای خود قانون و پایان دادن به نقض حقوق بشر شد در هسته مطالبات توسط گروه های مخالف برای تغییر.

در سال 2018 و پس حاکم اتیوپی صدای مردم انقلابی جبهه دموکراتیک (EPRDF) در داد و متعهد اصلاحات منتشر زندانیان سیاسی و دعوت تبعید و احزاب سیاسی و رسانه ها و فعالان است.

ادامه مطلب: ناآرامی های داخلی در اتیوپی بعد از کشتن خواننده

اما قبل از اینکه طولانی, سیاستمداران و فعالان بودند متهم rechristened حاکم رفاه حزب reneging در وعده های خود به معترضان. اورومی سیاستمداران در خصوص استدلال می کنند که دولت همچنان به دستگیری و کشتن Oromos که اتیوپی بزرگترین گروه قومی.

تحلیلگران سیاسی می گویند کشتار Hachalu روز دوشنبه و نمرات اعتراض به مرگ و میر گزارش شده در Oromia منطقه و زادگاه خود, به ویژه پس از تشدید در حال حاضر تنش سیاسی.

ادامه مطلب: می PM Abiy احمد نقض اتیوپی قومی تقسیم ؟

هنر به افشای حقیقت

Hachalu استفاده قافیه حماسه شعر در آهنگ های که محور در حاشيه قرار دادن اورومی مردم است. او در 2015 رسید "Maalan Jiraa!", که تقریبا ترجمه به عنوان " کجا هستیم؟', نشان دهنده غم و اندوه خود را بیش از این هرگز پایان دادن به ظلم و ستم از اورومی در اتیوپی و تاریخی خود را ادعا می کنند به Addis Ababa — یا Finfinne به اورومی.

در سال 2017, "Jirra" (ما در اینجا با آن Hachalu گفت: او می خواست به یاد اورومی مردم نه برای فراموش کردن جایی که آنها هستند و آنچه باید در آینده انجام شد ،

در مصاحبه با دویچه وله در ژانویه 2018 پس از دریافت Odaa جایزه برای نفوذ اورومی نوازندگان Hachalu مشخص شده انگیزه خود را. "من فکر می کنم با موسیقی شما تجزیه و تحلیل های سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و زندگی جامعه است. من شخصا احساس می کنم زمانی که من خواندن مقاومت ها ، آواز این ترانه ها در داخل است من از آنجایی که من بخشی از جامعه" او گفت:.

"اگر وجود دارد تحت ستم جامعه و من یکی از مظلوم من ابراز ناامیدی که در برابر انقیاد از طریق موسیقی است. هنر یک ابزار است برای گفتن حقیقت و افشای ظلم و ستم".

در نفوذ Oromia رسانه شبکه (OMN) در هفته گذشته Hachalu گفت که او در حال برنامه ریزی برای انتشار یک آهنگ جدید با عنوان "Eessaa Jirta?", که آزادانه ترجمه برای "جایی که شما هستند؟". این خواننده 36 ساله و پدر سه در زمان مرگ او.

سوخت را به آتش

صدها تن کشته و یا دستگیر و به عنوان ارتش مستقر در Oromia و سه بمب منفجر شده در آدیس آبابا در پی این قتل است.

مقامات در زمان Oromia رسانه شبکه (OMN) off-درجه و بازداشت آن خواننده گروه Jawar محمد. در آخرین مصاحبه با شبکه Hachalu تا به حال صحبت از تهدید به مرگ از کسانی که خود را دوست ندارد کار کند. او همچنین قول داد که او را تعظیم نمی کردن به تهدید.

سازمان عفو بین الملل از دولت خواست به "انجام سریع و دقیق و بی طرفانه و مستقل و موثر در تحقیقات به قتل" از این خواننده را به عدالت هر کسی که مشکوک به عهده دارد."

"باید عدالت برای قتل Hachalu Hundesa گفت:" سارا جکسون عفو معاون مدیر منطقه ای شرق آفریقا شاخ و دریاچه های بزرگ.

Jawar محمد و بکل Gerba در میان بیشتر سیاستمداران برجسته و غیر رسمی اعتراض رهبران کسانی هستند که بازداشت شده اند. نیروهای امنیتی ساخته شده این دستگیری ها پس از اختلاف بین آنها در Hachalu مراسم تشییع جنازه بیش از اینکه محل دفن باید آدیس آبابا یا زادگاه امبو برخی از 100 کیلومتر (62 مایل) در غرب پایتخت است.

نخست وزیر Abiy احمد در یک سخنرانی تلویزیونی یک روز پس از Hachalu کشته شد گفت که داخلی و نیروهای خارجی مسئول بودند. همان نیروهای او گفته بودند در تلاش برای جلوگیری از خواننده گرفته از بازگشت به محل تولد او. با این حال او اشاره نمی کند که این داخلی و نیروهای خارجی بودند. Abiy نداد.

ادامه مطلب: آیا اتیوپی برنده جایزه نوبل Abiy Ahmed جدید دشمنان ؟

یک جنبش اعتراضی فعال?

بکل و Jawar اعضای اورومی Federalist کنگره (OFC) یکی از این احزاب است که گفت: به یک پایگاه قوی در ایالت Oromia. بکل قبلا آمریکا برای دفاع از حقوق اورومی مردم است. پسر و دختر خود را نیز بازداشت و محل نگهداری آنها ناشناخته بودند در این هفته با توجه به دیده بان حقوق بشر.

"بازداشت این افراد نیست کمک خواهد کرد که آنچه در جریان است در کشور" استاد Merera Gudina رئیس OFC گفت: DW. وی از دولت "به انتشار آنها پس از بازداشت آنها مفید است و برای صلح و ثبات کشور".

Jawar Mohammed (picture-alliance/AP Photo/M. Ayene)

Jawar محمد را متهم PM Abiy از اقدام مانند یک دیکتاتور

با توجه به پایان رساندند Tronvoll, استاد صلح و مطالعات جنگ در Bjorknes در دانشگاه اسلو, واکنش عمومی به قتل Hachalu نشان می دهد که او در نظر گرفته شد "قوی مدافع اورومی حقوق و اورومی منافع است."

"از طریق آهنگ های خود را, بیانیه و حضور او نگاه بر به عنوان کسی که حمایت و دفاع از این زمان چارچوب قانون اساسی" Tronvoll گفت: DW. اتیوپی اساسی decentralizes قدرت سیاسی به کشورهای منطقه برای خود حکومت است که یک مرکزی سوال از اورومی مردم بیش از Oromia دولت منطقه ای.

تحلیلگران سیاسی نیز صحبت کردن در مورد یک فعال از جنبش اعتراضی سال 2014 — 2018 به عنوان یک نتیجه از مرگ خواننده.

"Jawar شده است به عنوان یکی از کلیدی رسمی رهبران معترضان در طول چهار یا پنج سال است. هر دو Jawar و بکل قوی هستند طرفداران چارچوب قانون اساسی" گفت: Tronvoll.

"پس از دستگیری آنها را درک است توسط مردم در Oromia به عنوان تلاش برای ربودن مخالفان و به عنوان تلاش برای به حاشیه راندن مخالفان پیش از انتخابات است."

بیشتر بخوانید: بحران یمن در اتیوپی که انتخابات به تعویق افتاد

بیش از حد دولت اقدامات

قتل Hachalu و پس از آن کشتار و بازداشت معترضان توسط نیروهای امنیتی منتشر شده در زمان واقعی در رسانه های اجتماعی. تسلیت و خشم در بخشی از دیاسپورا, ریخت و در سراسر سیستم عامل. سیاستمداران آمریکایی از جمله کنگره Ilhan عمر در واکنش بیش از حد.

به عنوان تظاهرات فوران دولت اتیوپی گزارش اینترنت تعطیل. عفو بین الملل اشاره کرد که این حرکت "ساخته شده است آن را دشوار است به منظور بررسی گزارش ها از کشته شدگان در جریان تظاهرات."

"مقامات باید فورا لغو سراسر کشور پتو قطع اینترنت و به مردم اجازه می دهد برای دسترسی به اطلاعات و آزادانه سوگواری نوازنده" سارا جکسون از سازمان عفو بین الملل گفت.

Laetitia Bader شاخ آفریقا مدیر دیده بان حقوق بشر هشدار داد: "به جای بازگرداندن آرامش به مقامات اینترنت خاموش آشکار استفاده بیش از حد از زور و بازداشت مخالفان سیاسی و ارقام می تواند فرار وضعیت حتی بدتر است."

"دولت باید سریع گام برای معکوس کردن این اقدامات و یا خطر لغزش عمیق تر به بحران است."

ادامه مطلب: نظر: اتیوپی است که در آستانه شکست

Abiy Ahmed in Oslo (picture alliance/AP Photo/NTB scanpix/H. M. Larsen)

Abiy احمد اعطا شد 2019 جایزه صلح نوبل

گفت و گو به عنوان یک درمان

منتقدان نخست وزیر Abiy استدلال می کنند که دولت او را گرفته کشور از سرکوب, سیاسی, سیستم دموکراتیک یکی.

به گفته پروفسور Tronvoll سیاسی مسیر اتیوپی دیده می شود به عنوان یکی است که پاسخ دادن به نارضایتی عمیق تر.

"استفاده اجباری استراتژی ممکن است موفق نیست. آن را ممکن است به جای ایجاد یک قوی تر counter-واکنش با افزایش اعتراضات نیز شاید فراتر از Oromia," او گفت:. که به طور بالقوه می تواند "به طور جدی بی ثبات کردن کشور است."

مخالفان OFC رئیس و استاد Merera می گوید: اصل "گفتگوی ملی" می تواند کشیدن این کشور از آن بی ثباتی سیاسی.

"بدون پرداختن اساسی مشکلات سیاسی و بدون توافق واقعی در مورد آینده این کشور فکر نمی کنم ما می تواند به جلو حرکت می کند," او گفت: DW. "ما بسیار مهم چهارراه. حزب در قدرت باید کمک به این کشور با درگیر شدن در یک گفتگوی ملی. آشتی ملی است که واقعا مورد نیاز است."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب