فریب لوازم شنا و تفریحات آبی Don't

اگر جزو این دسته از افراد هستید یا اینکه دوست دارید بیشتر با گوشه و کنار مشهد آشنا شوید جای درستی آمده اید؛ م

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اگر جزو این دسته از افراد هستید یا اینکه دوست دارید بیشتر با گوشه و کنار مشهد آشنا شوید جای درستی آمده اید؛ ما عزممان را جزم کرده ایم که در حد توانمان تمامی جاهای دیدنی مشهد را برای همه گروه های سنی، سلایق و بودجه ها معرفی کنیم تا گردشگران هنگام سفر به این کلان شهر برای سرگرمی و گردش سردرگم نشوند. یکی از مکان های تفریحی مشهد در بهار و پاییز که به گردشگران مشهد توصیه می شود، بازدید از پارک ملت است. قدم زدن کنار ساحل، تماشای طلوع و غروب آفتاب، یوگا و دوچرخه سواری کنار ساحل از لذت بخشترین کارهایی است که میتوانید در طول سفر انجام دهید. البته ملزومات جانبی دیگری نیز وجود دارند که با تهیه هر کدام متناسب با کارایی ویژه ای که دارند می توانید لذت ـموزش و تفریح را دوچندان کنید. این لوازم شناور تفریحی نیز کاملا به صورت بادی بوده و روی آب قرار می گیرند.

در رتبه نخست این مناطق دنج اطراف تهران مخصوصا اگر برنامه سفر شما در نیمه اول سال باشد به آبشار شاهاندشت تعلق می گیرد، گرچه این منطقه فوق طبیعی در استان مازندران واقع شده است، اما فاصله نزدیکی تا پایتخت دارد، این آبشار با ارتفاع ۵۰ متر از بلندترین آبشارهای ایران می باشد که در بین جاده تهران به آمل یا هراز سابق در روستایی با همین نام قرار گرفته است. مشهد، پایتخت معنوی جهان اسلام است و بسیاری به امید پیوند زدن روح و جانشان به پنجره فولاد رضوی رهسپارِ مشهد مقدس می شوند. همانطور که به نورگیرهای متعدد اشاره میکردیم میتوانید به راحتی حدس زده باشید که فضای این کلیسا در وقت عبادت مثل سایر کلیساها نورانی و معنوی میشود. این منطقه جایگاه ویژه ای در میان گردشگران دارد به طوری که به قبله آمال شیعیان دوازده امام جهان است. بسیاری از گردشگران از وجود مکان های دیدنی مشهد بی خبرند و کم نیستند افرادی که به جز حرم امام رضا با سایر جاهای تفریحی مشهد آشنا نیستند. در جهت بلوار نمایشگاه با امکاناتی همچون رودخانه، فرهنگسرا، کافی شاپ، رستوران و امکانات متعدد دیگر توجه مردم مشهد و گردشگران را جلب کرده است. پارک ملی چهل بازه با مساحتی 400 هکتاری محدوده وسیعی از خیابان ها و محله ها را در بر گرفته و به یکی از مهمترین پارک های مشهد و بزرگترین فضای سبز در مشهد تبدیل شده است.

پارک ملی چهل بازه از شرق به میدان قائم (روبروی دانشگاه پیام نور مشهد)، از شمال به بلوار امام علی، از جنوب به بلوار معلم و محله های مسکونی و از غرب به بلوار نمایشگاه و میدان نمایشگاه بین المللی مشهد میرسد. آدرس پارک ملت مشهد: میدان آزادی، بلوار معلم، خیابان امامت، روبروی بلوار سجاد. انواع فرهنگسراها، میدان های نمایش و تئاتر، جایگاه های نمایشگاهی، موزه، خانه کودک و دیگر اماکن فرهنگی. حتی گفته شده رضاشاه نیز یک ماه در این خانه اقامت داشته است. در واقع هر محله دست کم از یک بوستان کوچک برخوردار است و در نزدیکی چندین محله کوچک، پارک های بزرگی قرار دارد. این پارک ها از بهترین جاهای گردشگری مشهد در بهار هستند، علاوه بر این در سطح شهر مشهد چندین بوستان بزرگ چند هکتاری وجود دارد که برای استفاده عموم مردم با امکانات زیاد تجهیز شده است. اگر به مدارس تاریخی و بناهای قدیمی علاقه دارید باید سری هم به مدرسه میرزا جعفر بزنید که جزو مدارس عهد صفوی در مشهد است. میل اخنگان سازه ای زیبا و چشم نواز در 22 کیلومتری مشهد است که جزو برج های تاریخی متعلق به شش سده گذشته محسوب می شود.

گفتنی است که از مهمترین و رایج ترین برند تولید شده از لوازم شنا بادی می توان به شرکت اینتکس و بست وی اشاره کرد. منطقه ای که این پارک در آن قرار گرفته جزو مناطق شهری تازه تاسیس به شمار می رود و فاصله بسیار کمی تا ییلافات دارد. به همت شهرداری مشهد پاتوق و راسته ای برای فلافل فروشی در این شهرک راه افتاد که آن را شبیه به راسته های فلافل فروشی اهواز و آبادان کرد. پارک خورشید مشهد پاتوق کوهنوردان آماتور است. خیابان اقبال لاهوری پر از آرامش و سکوت و هوای خوب است. بسیاری از هتل های مشهور از قبیل هتل آرمان، مدینهالرضا و هتل سینور در خیابان طبرسی واقع شدهاند. کمی که نزدیک تر برود خواهد دید که این پارک جنگلی محدوده وسیعی از چندین خیابان را در بر گرفته است. از موضوع زیارت که بگذریم، بد نیست بدانید که در 10 سال اخیر با هدف رونق دادن به جنبه های تفریحیِ مشهد مجموعه های گردشگری و جاذبه های بسیاری در این شهر در معرض دید عموم قرار گرفته است. همچنین در برج تجاری آلتون معروفترین رستوران مشهد را هم خواهید دید. خانواده ها با هم به آنجا می روند و هر کدام سرگرمی مخصوص به خود را پیدا می کنند.

 This article has be​en do ne by G SA C on tent  Ge​nerato​r  DE MO !

آخرین مطالب