آلمان, فرانسه, انگلستان, با شدت بهم زدن مایک Pompeo را تحریم ایران حرکت

واشنگتن می گوید که برنامه ای برای لغو تحریم پوشی برای شرکت از سه کشور اروپایی فعال در ایران است. خود را از وزا

توسط NEWSCENTERALS در 10 خرداد 1399

واشنگتن می گوید که برنامه ای برای لغو تحریم پوشی برای شرکت از سه کشور اروپایی فعال در ایران است. خود را از وزارتخانه های خارجه می گویند که پروژه های مشترک اطمینان حاصل شود که جمهوری اسلامی از برنامه هسته ای امن است.

آلمان فرانسه و انگلستان در روز شنبه ابراز "تاسف عمیق" در ایالات متحده تصمیم به پایان دادن به تحریم های امدادی که مجاز به شرکت ها برای همکاری با ایران در عمران پروژه هسته ای به عنوان بخشی از یک نقطه عطفی 2015 هسته ای شد ،

پروژه ها "خدمت منع گسترش منافع همه را فراهم کند و جامعه بین المللی با اطمینان از منحصرا صلح آمیز و امن طبیعت ایران درباره فعالیت های هسته ای" این کشور در بیانیه ای گفت.

چشم پوشی بخشی از این نقطه عطفی توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 بین ایران و آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلستان و روسیه و چین و اتحادیه اروپا است. این طرح جامع اقدام مشترک (JCPOA) آن را به عنوان شناخته شده به دنبال محدود کردن هسته ای ایران در ازای لغو فلج کننده تحریم های اقتصادی است.

ادامه مطلب: ما و ایران: دهه دشمنی

ملکی پروژه های در معرض تهدید

اروپایی و همچنین روسیه و چین شرکت ها اجازه داده شد برای ادامه کار بر روی پروژه های در ایران در تاسیسات هسته ای غیر نظامی بدون رسم ما مجازات است. این شامل کار در اراک پروژه نوسازی – تبدیل یک راکتور آب سنگین در عمده صنعتی شهر اراک در غرب ایران است.

پروژه های تایید شده بودند توسط شورای امنیت سازمان ملل – سازمان ملل متحد بدن شارژ با حصول اطمینان از صلح و امنیت بین المللی.

با این حال رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن کشیده این کشور از JCPOA در سال 2018 و دوباره اعمال تحریم های ایالات متحده. سپس در اوایل این هفته وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo اعلام کرد که تصمیم برای پایان دادن به سه نفر از چهار نفر باقی مانده تحریم ها چشم پوشی برای ملت هنوز شرکت کننده در JCPOA.

فرانسه, آلمانی و انگلیسی, وزرای خارجه و همچنین اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: آنها مشاوره با همکاران به بررسی عواقب ناشی از این تصمیم ایالات متحده آمریکا.

روسیه نیز حمله کردند تصمیم Pompeo, با مسکو ادعا سیاست خارجی ایالات متحده تبدیل شد "خطرناک تر و غیر قابل پیش بینی."

ادامه مطلب: است خلیج فارس عنوان جدید به سمت تقابل است ؟

چرا مایک Pompeo پایان چشم پوشی?

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران هسته ای ادامه داد: تشدید "روشن می سازد" که همکاری بین کشورهای باقی مانده در مقابله با ایران باید پایان یابد.

او همچنین در لیست سیاه دو هسته ای ایران مقامات.

تنش بین ایران و ایالات متحده کاسته به طور خلاصه پس از امضای JCPOA اما در سال های اخیر وجود داشته است به طور فزاینده ای بد روابط بین دو کشور. این خدمات عبارتند از شعله ور شدن یو پی اس بیش از خليج فارس و ایران موشک اعتصاب در عراق پایگاه نظامی مسکن نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا – در پاسخ به ما حمله هواپیماهای بدون سرنشین از بالا ايراني, فرمانده نظامی است.

kmm/mm (AP,AFP)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن