ایاصوفیه: دادگاه ترکیه حکم هموار راه به نوبه خود موزه را به مسجد

یک دادگاه لغو بیزانس-عصر ایاصوفیه به موزه وضعیت با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان بلافاصله امضای یک فرمان برای باز

توسط NEWSCENTERALS در 21 تیر 1399

یک دادگاه لغو بیزانس-عصر ایاصوفیه به موزه وضعیت با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان بلافاصله امضای یک فرمان برای باز کردن آن به عبادت مسلمان. باستان ساختمان بود یک بار در کلیسای جامع.

این ایاصوفیه خواهد شد به نمازگزاران پس از فاصله بیش از 80 سال در ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان روز جمعه گفت.

اردوغان به نام شهروندان برای جلوگیری از بازدید از این سایت تاریخی برای نماز قبل از بازگشایی ساختمان به عنوان یک مسجد در جولای 24. او همچنین بر نام "ناظران" به احترام مقام تصمیم گیری است.

در یک موقعیت احساسی سخنرانی اردوغان گفت که آن را تا شش ماه به پایان آماده سازی را ایاصوفیه مطلب "سازگار" با اسلام نماز است.

این حزب جدا رهبر افزود که سابق موزه هنوز هم در دسترس خواهد بود برای بازدید کنندگان از همه مذاهب بدون افشای جزئیات بیشتر. برخی از رسانه های محلی اخیرا پیشنهاد طراحی یک پرده برای پنهان کردن نمادهای مسیحی در سایت.

اولین تماس به نماز

اوایل روز جمعه یک دادگاه ترکیه حکم 1934 تبدیل ایاصوفیه به موزه غیرقانونی باشد. پس از اعلام رسانه های اجتماعی دسته از ایاصوفیه گرفته شد و اولین تماس به نماز بود قرائت در سایت و پخش در تمام اصلی اخبار کانال ها در ترکیه است. بیزانس-عصر ساختمان است که محافظت شده توسط یونسکو در اصل ساخته شده است به عنوان یک کلیسای جامع.

این تصمیم را در خط با رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در تماس به نوبه خود این سایت را به یک مسجد با وجود انتقادات بین المللی. ایالات متحده و رهبران مسیحی ارتدوکس هستند و در میان کسانی که مورد تایید نیست از این تصمیم.

به زودی پس از حکم اردوغان امضا فرمان برای باز کردن ایاصوفیه به مسجد است.

"این تصمیم گرفته شده به دست مدیریت Ayasofya مسجد ... به Direcorate امور مذهبی و باز کردن آن برای عبادت" تصمیم امضا شده توسط آقای اردوغان گفت.

دیانت [یا اداره امور مذهبی] است که دولت ترکیه را مورد بحث و سودآور مذهبی قدرت آن نیز بسیار فعال در صادرات ترکیه به ائمه مساجد در خارج از کشور نه در آلمان.

بیشتر بخوانید: ترکیه ایاصوفیه تبدیل به یک میدان نبرد سیاسی

یونسکو دوباره وضعیت

یونسکو سازمان که تعیین میراث جهانی یونسکو گفت: این امر می تواند بررسی ساختمان وضعیت در تصمیم گیری. یونسکو رئیس آدری Azoulay نوشت: در بیانیه ای که یونسکو "عمیقا ابراز تاسف از تصمیم مقامات ترکیه گرفته شده و بدون قبل از گفت و گو برای تغییر وضعیت ایاصوفیه."

این سازمان خواست ترکیه "برای جلوگیری از یک گام به عقب از ارزش جهانی این استثنایی میراث."

این ایاصوفیه تعیین شد, میراث جهانی یونسکو در سال 1985.

پیتر Stano سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا به نام تصمیم "تاسف" در یک صدای جیر جیر. وی با اشاره به ترکیه که یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد اتحاد تمدنها است "متعهد به ترویج بین مذهبی و بین فرهنگی در گفت و گو پرورش تحمل & co-وجود دارد."

کلیسای ارتدوکس یونان, قبرس مبهوت

کلیسای ارتدکس روسیه خوشحال نشده بود با تصمیم گیری. یک کلیسا گفت: "نگرانی از میلیون ها نفر از مسیحیان شده است شنیده ام"" و "امروز حکم دادگاه نشان می دهد که تمام نیاز شدید به ظرافت در این موضوع نادیده گرفته شد" در بیانیه های اجرا شده توسط خبرگزاری روسی اینترفاکس.

قبرس' وزیر امور خارجه نیکوس Christodoulides گفت که او "به شدت محکوم کرد ترکیه اقدامات در Hagio سوفیا در تلاش خود را برای منحرف کردن اذهان داخلی نظر و تماس در ترکیه را به احترام به تعهدات بین المللی خود."

یونان وزیر فرهنگ لینا Mendoni تقبیح ایاصوفیه را با وضعیت جدید در یک بیانیه نوشته شده است: "تصمیم امروز که به عنوان یک نتیجه از اراده سیاسی از رئیس جمهور اردوغان باز است تحریک به جهان متمدن است که به رسمیت می شناسد که ارزش منحصر به فرد و جامع از ماهیت این بنای تاریخی است."

ترکیه را محکوم کرد و آن را دخالت خارجی. "این است که یک ماده از حاکمیت ملی گفت: وزیر امور خارجه ترکیه Mevlut Cavusoglu. "آنچه مهم است این است آنچه مردم ترکیه می خواهند."

موزه طراحی یک میراث آتاتورک

این ایاصوفیه به پایان رسید در 537 میلادی توسط بیزانس امپراتور ژوستین. این مرکز مسیحیت ارتدکس و بزرگترین کلیسا برای قرن ها. آن دستگیر شد توسط عثمانی سلطان محمد فاتح در قرن 15 و شد مسجد.

در سال 1934 ترکیه اولین رئیس جمهور Mustafa Kemal Ataturk, تبدیل مسجد به موزه. این یک نماد است که ترکیه در حال تبدیل شدن به یک کشور سکولار پس از سقوط امپراتوری عثمانی. آن را تبدیل به ترکیه محبوب ترین جاذبه های توریستی نقشه کشی میلیون ها نفر از بازدید کنندگان از سراسر جهان در هر سال است.

kbd/msh (dpa رویترز AFP)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن