هنگ کنگ رهبر کری لام انتقاد شدید آمریکا استانداردهای دوگانه آمریکا با تظاهرات

کری لام نظرات با اشاره به تضاد بین غرب برای حمایت از تظاهرات طرفداران دموکراسی در هنگ کنگ در سال گذشته و پاسخ

توسط NEWSCENTERALS در 13 خرداد 1399

کری لام نظرات با اشاره به تضاد بین غرب برای حمایت از تظاهرات طرفداران دموکراسی در هنگ کنگ در سال گذشته و پاسخ های اخیر ضد خشونت پلیس تظاهرات در ایالات متحده است.

هنگ کنگ رهبر کری لام را متهم به دولت های خارجی در روز سه شنبه از "استانداردهای دوگانه" در واکنش به چین برای اجرای طرح های بحث برانگیز قوانین امنیت ملی در این شهرستان با اشاره به پاسخ به ضد خشونت پلیس تظاهرات در ایالات متحده است.

"ما به تازگی دیده می شود این نوع از استانداردهای دوگانه به وضوح با شورش در ایالات متحده" لام گفت. "ما می توانید ببینید که چگونه مقامات محلی واکنش نشان داد. اما پس از آن در سال گذشته هنگامی که ما تا به حال شبیه شورش در هنگ کنگ چه بود موقعیت خود را؟"

آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی به شدت انتقاد پلیس سرکوب در تظاهرات ضد دولتی که گریبانگیر هنگ کنگ در سال گذشته است. ما نیز ناودان پکن و متعهد به لغو تجارت ویژه امتیازات برای هنگ کنگ با توجه به مقدمه ای از امنیت ملی که منتقدان می گویند کارائی این شهر استقلال. هنگ کنگ و پکن مقامات اصرار داشت که حقوق و آزادی های حفظ خواهد شد.

تنش بین واشنگتن و پکن آمده میان در حال انجام مذاکرات تجاری.

بیشتر بخوانید: حمله آمریکا به آزادی مطبوعات دستاوردهای حامیان

"آنها را به کشور خود امنیت ملی بسیار جدی است اما برای امنیت کشور ما به ویژه وضعیت در هنگ کنگ, آنها در حال نگاه کردن به آن از طریق شیشه رنگی," او گفت: در یک کنفرانس خبری هفتگی.

پس از مواجهه با مقیاس بزرگ و اغلب خشونت آمیز دموکراسی تظاهرات در هنگ کنگ در سال گذشته پکن معرفی یک قانون به مجازات "تجزیه طلبی براندازی تروریسم و دخالت خارجی."

رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن با این استدلال که دلار هنگ کنگ بود دیگر به اندازه کافی مستقل از پکن به عنوان وعده داده شده در زمان تحویل سال 1997 از خاک بریتانیا گفت: هنگ کنگ دیگر نمی خواهد درمان متفاوت از چین تحت قانون ایالات متحده.

امنیت قانون همچنین می تواند اجازه می دهد چینی سازمان های اطلاعاتی برای گسترش حضور خود در بازار جهانی مالی توپی.

خواستار پاسخگویی پلیس

در آمریکا پلیس با شلیک گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی در نزدیکی کاخ سفید روز دوشنبه برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به قتل جورج فلوید, گزارشی مرد در حالی که در بازداشت پلیس مینیاپولیس. در همین حال ده ها تن از شهرستانها باقی مانده تحت حکومت نظامی دیده نمی شود پس از این شورش پس از سال 1968 ترور مارتین لوتر کینگ جونیور

معترضان در هنگ کنگ شده است برای نشان دادن حق رای همگانی و مستقل تحقیق چگونه پلیس به کار گرفته شده در این تظاهرات بعد از پلیس متهم شدند نامتناسب استفاده از زور. هنگ کنگ که در آن معترضان را رد شرح تظاهرات به عنوان شورش است اجرا هر حکومت.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای عضویت در خبرنامه اینجا.

lc/stb (AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب