هنگ کنگ امنیت قانون 'مورد نیاز برای مقابله با تروریسم'

فرماندهان در هنگ کنگ خود را داده اند پشتیبان گیری به یک لایحه است که معترضان می گویند به پایان خواهد رسید و ای

توسط NEWSCENTERALS در 5 خرداد 1399

فرماندهان در هنگ کنگ خود را داده اند پشتیبان گیری به یک لایحه است که معترضان می گویند به پایان خواهد رسید و این سرزمین را "یک county دو سیستم" ، فعالان در حال برنامه ریزی بیشتر تظاهرات با وجود coronavirus.

هنگ کنگ امنیتی و پلیس فرماندهان بسیج در روز دوشنبه پشت چین برنامه ریزی امنیت ملی قانون گفته شد مورد نیاز برای مبارزه با رشد "تروریسم" در این شهرستان است.

معترضان در این کشور هشدار داده اند که بندگی قانون جدید می تواند به معنای پایان "یک county دو سیستم" اصل است.

ادامه مطلب: پکن می گوید ما فشار چین به آستانه یک جنگ سرد جدید'

اما در هنگ کنگ وزیر امنیت جان لی در بیانیه ای گفت که این لایحه حفاظت از این شهر رفاه و ثبات است.

"تروریسم در حال رشد است در این شهر و فعالیت های که آسیب به امنیت ملی از جمله 'هنگ کنگ استقلال' تبدیل شدن به بیشتر شایع" لی گفت.

"تنها در چند ماه هنگ کنگ اتحادش را تغییر از یکی از امن ترین شهرستانها در جهان به یک شهر کفن در سایه خشونت," او اضافه شده است.

پکن اعلام کرد که قانون جدید جمعه گذشته که اجازه می دهد چینی سازمان های اطلاعاتی اجازه داده می شود به راه اندازی پایگاه در هنگ کنگ است. آن را با هدف مقابله با تجزیه طلبی براندازی و فعالیت های تروریستی.

آمریکا و استرالیا, بریتانیا, کانادا و دیگران به بیان نگرانی های خود را در مورد این قانون به طور گسترده ای دیده می شود به عنوان یک پتانسیل نقطه عطفی برای چین آزادترین شهر و یکی از جهان پیشرو مراکز مالی.

طرفدار دموکراسی تظاهرات پرسیده

معترضان به خیابانها در روز یکشنبه با وجود ادامه coronavirus همه گیر شعار "هنگ کنگ استقلال, تنها راه است." پلیس گفت که آنها بازداشت بیش از 180 مردم زمانی که مقامات شلیک گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن جمعیت.

ادامه مطلب: : هنگ کنگ تایوان ارائه می دهد کمک در میان ضد چین و تایوان

دور دیگری از اعتراضات انتظار می رود که این چهارشنبه به هنگ کنگ مقننه است که انتظار می رود به یک دوم خواندن یک لایحه که به جرم سوء استفاده از چین سرود ملی.

فعال جاشوا وانگ با حضور در این تجمع و دیگران را تشویق به نگه دارید تا فشار در خیابان.

"اگر چه آنها نمی خواهد اجازه دهید ما سازماندهی اعتراضات ما هنوز هم نیاز به جمع آوری" وانگ گفت. "در حال حاضر آغاز و پایان و زمان در حال اجرا است ... جامعه بین المللی باید ایستاده با هنگ کنگ," او اضافه شده است.

jcg/rc ("رویترز" dpa AFP)

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن