'دولت اسلامی' مسئول مرگبار در افغانستان بمباران می گوید: ما

ایالات متحده گفته است که "دولت اسلامی" مسئول دو حمله در اوایل این هفته. واشنگتن فرستاده صلح در تلاش است تا دول

توسط NEWSCENTERALS در 26 اردیبهشت 1399

ایالات متحده گفته است که "دولت اسلامی" مسئول دو حمله در اوایل این هفته. واشنگتن فرستاده صلح در تلاش است تا دولت افغانستان و طالبان به چوب به یک توافق صلح متزلزل.

دولت ایالات متحده مورد بررسی قرار داده است که "دولت اسلامی" (IS) مسئول دو حمله در افغانستان در اوایل این هفته که به کشته شدن بیش از 50 نفر زلمای خلیل زاد که نماینده خاص امریکا برای افغانستان آشتی گفت: پنج شنبه.

این "وحشتناک حملات" هدفمند یک بخش زنان و زایمان در کابل که در آن مادران و نوزادان کشته شدند و همچنین به عنوان یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار. است مسئولیت برای تشییع جنازه بمب گذاری اما هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را که در بیمارستان های زنان و زایمان.

تازه خشونت بود یک ضربه به لرزان توافق صلح در این کشور جنگ زده در ماه فوریه امضا توسط آمریکا و طالبان. این معامله قرار بود برای هموار کردن راه برای مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان اما پیشرفت کمی ساخته شده است. خلیل زاد گفت که در افغانستان مخالف توافق صلح میان دولت و طالبان است و تلاش بیشتر برای بی ثبات کردن منطقه است.

به طور مستقیم پس از حملات روز شنبه دولت افغانستان گفت: طالبان مسئول بودند. این گروه را رد کرده است هر گونه مسئولیت و محکوم این حملات است. طالبان است و در نظر گرفته رقبا و خلیل زاد و از ما خواسته اند که طالبان برای پیوستن به دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم انجام شده است در این کشور.

"به جای افتادن به دام داعش و تاخیر صلح و یا ایجاد موانع و افغان ها باید دست به دست هم برای سرکوب این تهدید و دنبال یک صلح تاریخی فرصت" خلیل زاد گفت: در توییتر پنج شنبه.

طالبان انجام یک حمله دیگر

رئیس جمهور اشرف غنی دستور نظامی افغانستان برای راه اندازی یک حمله در برابر طالبان زیر سهشنبه حملات. طالبان گفت: این حرکت یک "اعلام جنگ است."

در روز پنج شنبه طالبان انجام شده در یک بمب گذاری انتحاری در افغانستان شرقی پکتیا هدف قرار دادن یک نظامی مرکب. انفجاری منفجر قبل از آن به آن هدف و کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن حداقل 29 نفر دیگر افغانستان گفت.

طالبان گفت: تلاش در بمباران یک نظامی افغان پست بود در اقدامی تلافی جویانه برای رئیس جمهور اظهارات سرزنش گروه های شبه نظامی برای حملات پیش از آن در هفته.

روند صلح مرده است ؟

ادامه tit-for-tat میان طالبان و دولت افغانستان است رسم نگرانی که توافق صلح امضا شده در دوحه است و نه ثبات.

"چشم انداز برای حرکت رو به جلو در روند صلح هستند و قطعا در حالت بدتر از آنها یک هفته پیش اما می توان آن را نارس به اعلام فرآیند مرده" اندرو Watkins, تحلیلگر ارشد افغانستان در گروه بحران گفت: DW.

"وجود انگیزه های قوی [یا بازدارنده] که ایالات متحده اعمال فشار هر دو طرف و نه آرزوهای خود را به عنوان حزب است که طول می کشد یک گام به بستن پنجره در صلح است."

wmr/stb (dpa, Reuters, AP)

با گزارش از Waslat حسرت-Nazimi

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن