لیبی: نیروهای دولتی تصرف فرودگاه طرابلس

نیروهای وفادار به سازمان ملل متحد حمایت دولت را به ثمر رساند یک سری از پیروزی برابر لیبی warlord خلیفه Haftar

توسط NEWSCENTERALS در 15 خرداد 1399

نیروهای وفادار به سازمان ملل متحد حمایت دولت را به ثمر رساند یک سری از پیروزی برابر لیبی warlord خلیفه Haftar با کمک ترکیه هواپیماهای بدون سرنشین است. مقامات سازمان ملل متحد گفت: طرفین توافق کردند که به آتش بس.

نیروهای وفادار به قذافی و دولت توافق ملی (GNA) اعلام کرد که آنها تا به حال retaken طرابلس فرودگاه بین المللی, مارک یک ضربه عمده به طور کلی-تبدیل-warlord خلیفه Haftar.

"نیروهای ما به طور کامل آزاد طرابلس فرودگاه بین المللی" گفت: Mohamad Gnounou سخنگوی نیروهای حمایت سازمان ملل متحد مورد حمایت دولت در لیبی سرمایه است.

غیر نظامی فرودگاه خارج شده و از خدمات پس از آن به شدت آسیب دیده و در سال 2014. اما آن را نشان دهنده یک موقعیت استراتژیک در حومه پایتخت به عنوان آن نهفته است بر روی یک کلید بزرگراه منجر به مرکزی خبر ،

Gnounou گفت: نیروهای طرفدار دولت بودند در حال حاضر "تعقیب Haftar این شبه نظامیان که در حال فرار به سمت Gasr Gen Gashir," نهفته است که حدود 20 کیلومتر (13 مایل) در جنوب طرابلس.

در طی ماه گذشته نیروهای دولتی ادعا کرده اند یک سری از پیروزی بر Haftar را نیروهای. در سال گذشته Haftar را ارتش ملی لیبی (LNA) ساخته شده بود عمده تاخت و تاز در نزدیکی پایتخت از جمله گرفتن فرودگاه بین المللی.

بیشتر بخوانید: روسیه گسترش جنگ حضور در لیبی

آتش بس

در اوایل روز چهارشنبه سازمان ملل متحد سخنگوی استفان نواز گفت: دو طرف درگیر در حال توافق برای مذاکره

آتش بس. سازمان ملل برای جهانی قطع خصومت را به منظور اجازه می دهد سلامت سازمان به مقابله با رمان coronavirus از جمله در لیبی.

"ماموریت سازمان ملل متحد را تشویق احزاب به د-تشدید در نظر آتش بس برای فعال کردن بهبود تحویل کمک های بشر دوستانه و خودداری از تحریک و ایجاد یک محیط مساعد برای مذاکرات و اعتماد سازی بین طرفین گفت:" نواز.

در ماه فوریه سازمان ملل متحد مورد حمایت دولت به حالت تعلیق آتش بس در ژنو پس از Haftar را حمله نیروهای موقعیت های کلیدی در پایتخت از جمله آن پورت است.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا جدید سلاح-تحریم ماموریت به لیبی موثر باشد ؟

Haftar که پشتیبانی از یک رقیب دولت در طبرق است که با حمایت روسیه و مصر و امارات متحده عربی. ماه گذشته دولت آمریکا گفت: روسیه جنگنده اعزام شدند به لیبی در حمایت از Haftar.

سازمان ملل متحد مورد حمایت دولت در طرابلس است و به جای دریافت حمایت نظامی از ترکیه از جمله هواپیماهای بدون سرنشین است که نقش کلیدی در آن آخرین پیروزی برابر Haftar.

ls/rc (خبرگزاری AP)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب