مالاوی سر خود را برای برگزاری انتخابات مجدد

این یک لحظه تاریخی برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا: مالاوی است که تکرار آن در انتخابات ریاست جمهوری پس از چند م

توسط NEWSCENTERALS در 30 خرداد 1399

این یک لحظه تاریخی برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا: مالاوی است که تکرار آن در انتخابات ریاست جمهوری پس از چند ماه تظاهرات. این می تواند یک نقطه عطف بزرگ برای دموکراسی در یک کشور گرفتار فساد و فقر ؟

23 ژوئن خواهد بود یک روز به یاد ماندنی برای مردم مالاوی است. برای اولین بار در تاریخ, کوچک, آفریقایی جنوبی کشور, انتخابات ریاست جمهوری تکرار خواهد شد پس از ابطال سال گذشته نتایج نظرسنجی.

مهمتر 2020 انتخابات ریاست جمهوری متفاوت از سال گذشته رای در آن برنده در حال حاضر نیاز به امن اکثریت مطلق از 50 درصد به علاوه یک رای به جای اینکه اول-گذشته-ارسال به سیستم.

این اتحاد حتی بیشتر مهم است.

روز سه شنبه انتخابات گودال جمهور فعلی پیتر Mutharika در برابر لازاروس Chakwera که حمایت از یک ائتلاف مخالفان از جمله حزب کنگره مالاوی و ایالات تحول جنبش است. یک سوم امیدوار است که کمتر شناخته شده پیتر Kuwani از Mbakuwaku جنبش برای توسعه است.

President Peter Mutharika

پیتر Mutharika شد مالاوی رئیس جمهور در سال 2014

در مارس 2019, Mutharika فکر او ویکتور با یک حاشیه باریک زمانی که او به دست آورد 38.6 درصد آرا جلوتر از Chakwera با 35 درصد و معاون رئیس جمهور Saulos Chilima با 20%.

اما مالاوی دادگاه قانون اساسی لغو نتایج آن در ماه فوریه سال 2020 حاکم است که 2019 رای نشان داد "قبر" "گسترده" و "سیستماتیک" بی نظمی. این شامل ورق چوب خط حساب کردن در حال daubed با اصلاح سیالات.

دادگاه دستور داد یک رای جدید را به جای 150 روز.

دیوان عالی کشور پس از تایید حکم دادگاه قانون اساسی رد درخواست توسط رئیس جمهور و هموار راه را برای روز سه شنبه پای صندوقهای رای است.

در ارائه این حکم در مارس عدالت فرانک Kapanda گفت: دیوان عالی کشور یافت می شود که بی نظمی ها در انتخابات "بودند نه تنها جدی بلکه نگران کننده است." دادگاه همچنین دریافتند که برخی از 137 زمینه در Mutharika درخواست تجدید نظر شد ساختگی و شرم آور است.

یک نقطه عطف برای دموکراسی

حکم برای چندمین بار از طریق سیاست آفریقا. پس از کنیا در سال 2017, مالاوی شد تنها کشور دوم در کشورهای جنوب صحرای آفریقا به ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی خود را کنار بگذارند.

تحلیلگر سیاسی مصطفی حسین, استادیار در دانشگاه مالاوی گفت: DW در ماه فوریه که حکم دادگاه قانون اساسی شد یک نقطه عطف بزرگ برای دموکراسی در مالاوی و تنظیم مثبت سابقه برای انتخابات آینده.

"آن را به معنای زیادی به Malawians," او گفت: DW. "این به معنی این رای باید محترم شمرده شود... [به این معنی] کسانی که مسئول اجرای انتخابات باید به دنبال قانون اساسی و تمام قوانین حاکم بر انتخابات است. این یک درس مهم به سیاستمداران است که هیچ کس بالاتر از قانون است."

مالاوی در مسیر درست

Mutharika را پیروزی در انتخابات برانگیخته ماه طولانی در زمان تظاهرات خشونت آمیز که در سمت چپ بسیاری از خواص را نابود و غارت. معترضان خواستار شدند حذف پس از آن کمیسیون انتخابات رئیس جین Ansah و کمیسیون.

Lazarus Chakwera, the president for Malawis main opposition Party, the Malawi Congress Party (MCP), and his election running mate, Saulos Klaus Chilima, Malawis incumbent Vice President and president for the United Transformation Movement (UTM), leave the Mount Soche Hotel while surrounded by a crowd of supporters in Blantyre.

Malawians شده اند برای نشان دادن ماه در برابر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

این مدافعان حقوق بشر ائتلاف (HRDC) بوده است و رهبری های مختلف تظاهرات خواستار تغییر در این کشور به نمایندگی از Malawians از مارس 19 انتخابات است.

HRDC هدیه Trapence می گوید: تازه انتخابات نشانه روشنی از حاکمیت قانون در محل در مالاوی است.

"ما را دیده اند ما قضائیه به طور مستقل تصمیم گیری های مهم به طور خاص در انتخابات" به HRDC رهبر گفت: DW.

"ما دموکراسی است که بلوغ و Malawians نیز توانمند. آنها می دانند که حقوق خود و مردم شده اند و ایستادن در سمت خوب از دموکراسی است. بنابراین به عنوان یک کشور, من فکر می کنم ما در مسیر درست است."

امیدوارم که برای زمان پس از COVID-19

Malawians امید جدید رای بیاورد تغییر به کشور از 18 میلیون نفر است که برگزاری انتخابات در میان COVID-19 بیماری همه گیر. این کشور رسما ثبت 592 موارد coronavirus و هشت مرگ و میر ناشی از صبح روز 19 ژوئن.

Malawi | Wahlkampf | Wahlen | Coronavirus | MCP | UTM (Getty Images/AFP/A. Gumulira)

"همه چیز خوب می آیند چرا که این دولت فاسد همه چیز" Malawian اوون Chimaliro گفت: DW. "همه گریه است. ما در حال تلاش این و آن کمک نمی کند بنابراین در حال حاضر ما در حال انتظار برای تغییر از دولت است که در حال آمدن است و ما امیدواریم."

Malawian هدیه Magunda موافقت کرد: "من امیدوار هستم که زمانی که ما رای دوباره این کشور را عادی و کسب و کار خواهد شد در تمام عملیات. شاید برخی از ما که ما رو فسخ قرارداد ممکن است شغل ما است."

'فقیر اما نه ضعیف'

نامزد انتخابات ریاست جمهوری لازاروس Chakwera گفت: DW او خوشبین است که انتخابات را طلیعه چیزی بودن در یک عصر جدید برای کشور است.

"این است که مردم امید است که این کشور را تبدیل به اطراف و چهره جدید جهت که ما ساخت جدید مالاوی یک مالاوی است که هر کس می تواند لذت ببرید و هر کس می تواند آنچه آنها نیاز دارند زیرا آنها تقویت شده اند برای تبدیل شدن به یک مولد ملت" او گفت:.

 Lazarus Chakwera, Malawi Congress Party

لازاروس Chakwera است در حال اجرا برای دفتر در روز سه شنبه

مالاوی است که در تلاش برای مبارزه با فقر و فساد. آن را در رتبه 123 از 189 در فساد شاخص برداشت و 172 در شاخص توسعه انسانی است که تجزیه و تحلیل نابرابری.

آنچه مورد نیاز است یک سبک جدید از رهبری Chakwera می گوید: "مالاوی است که یک ملت فقیر. اما آن را به یک فقیر کشور است. ... ما نیاز به رهبری است که در خدمت مردم به جای انتظار مردم برای نگاه کردن به آنها را به خدمت گرفته شود."

برگه های که در حال چاپ در دبی وارد در بعد از ظهر جمعه در این کشور و در راه به مقصد نهایی خود.

در حال حاضر Malawians فقط نیاز به سر به پای صندوق های رای برای دیدن اینکه آیا درس های آموخته شده از 2019 انتخابات خواهد شد در نتیجه انتخابات آزاد و عادلانه در روز سه شنبه.

Mirriam Kaliza و ژوزفین Mahachi کمک به این مقاله است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن