Mali: رئیس جمهور Keita حل دادگاه قانون اساسی در میان ناآرامی

مالی رئیس جمهور حل دادگاه قانون اساسی در تلاش برای آرام عمده ناآرامی های مدنی در این بحران زده کشور آفریقایی ک

توسط NEWSCENTERALS در 22 تیر 1399

مالی رئیس جمهور حل دادگاه قانون اساسی در تلاش برای آرام عمده ناآرامی های مدنی در این بحران زده کشور آفریقایی که در آن هزاران نفر از معترضان را خواستار شده است رهبر استعفای.

مالی بحرانزده رئیس جمهور ابراهیم Boubacar کیتا در روز شنبه اعلام کرد انحلال دادگاه قانون اساسی این کشور. این حرکت پس از ناآرامی های مدنی در پایتخت باماکو چپ چهار نفر کشته در روز جمعه و منجر به دستگیری چندین رهبران اپوزیسیون.

هزاران نفر از معترضان شرکت کننده در تظاهرات ضد دولتی خواستار آن است که کیتا استعفا در کشور در حال اجرا جهادی جنگ اقتصادی و ادراک فساد دولت.

ادامه مطلب: کودکان چپ در غرب آفریقا جنگ زده در مناطق

"من تصمیم به لغو مجوز باقی مانده اعضای دادگاه قانون اساسی" رئیس جمهور کیتا گفت: در تلویزیون ،

"این عملا انحلال از دادگاه را قادر خواهد ساخت تا ما از هفته آینده به درخواست مقامات مربوطه برای معرفی اعضای جدید به طوری که اصلاح دادگاه به سرعت می تواند به ما کمک کند پیدا کردن راه حل برای اختلافات ناشی از انتخابات پارلمانی," او اضافه شده است.

مالی سیاسی بحران ناشی از اقدامات اخیر توسط دادگاه قانون اساسی. در ماه آوریل یک ماه پس از انتخابات پارلمانی این دادگاه لغو موقت نتایج برخی از 30 کرسی که گفته شده است به کمک چند تن از اعضای کیتا را انتخاب کنید.

آشفتگی های سیاسی

از آن پس اصطلاح ژوئن 5 حرکت (5M) گروه مخالفان و نفوذ امام محمود Dicko باید اعتراض علیه رئیس جمهور خواستار انحلال پارلمان و ایجاد یک دولت انتقالی.

پس از دستگیری چند تن از رهبران آن مخالفت گروه به نام عمومی "برای حفظ و گام به گام این بسیج تا زمانی که هدف این است که زمانی که استعفای رئیس جمهور است."

آنها به نام برای شهروندان به استخدام نافرمانی مدنی از جمله اقداماتی مانند پرداخت جریمه و مسدود کردن جاده ها و یا ورودی به ساختمان های دولتی.

ادامه مطلب: آیا COVID-19 همه گیر کمک به اصلاحات در غرب آفریقا قرآنی مدارس ؟

در همین حال رئیس جمهور Keita هشدار داد در روز شنبه که دولت او خواهد حفظ امنیت "با هیچ نشانه ای از ضعف" اما او گفت: او می خواهم که تمایل "به انجام همه چیز ممکن است برای آرام کردن این وضعیت است."

این ناآرامی های اخیر در باماکو است یک اتفاق نادر است. بسیاری از بی ثباتی در مالی احساس شده است و در شمال آن کشف و ضبط شد توسط افراط گرایان در سال 2012 باعث فرانسه مداخله و دراز مدت نظامی حضور 13,000-قوی چند ملیتی سازمان ملل ماموریت.

jcg/روپیه (Reuters, AP, AFP)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن