پاکستان: عمران خان می گوید ما 'شهید' اسامه بن لادن

پاکستان ب. ظ گفته است که ما "شهید" بن لادن پس از آن در سال 2011 حمله. خان بود به انتقاد از پیشینیان خود را' ار

توسط NEWSCENTERALS در 6 تیر 1399

پاکستان ب. ظ گفته است که ما "شهید" بن لادن پس از آن در سال 2011 حمله. خان بود به انتقاد از پیشینیان خود را' ارتباط با واشنگتن و rued اسلام آباد تصمیم به شریک آمریکا در جنگ علیه ترور است.

نخست وزیر پاکستان عمران خان روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده "شهادت" اسامه بن لادن با کشتن القاعده رهبر در سال 2011.

آمریکا را ندارد که دولت پاکستان آگاه از برنامه های خود را متفکر 9/11 حملات تروریستی و خان تحویل آشکاری انتقاد از واشنگتن طی یک سخنرانی در پارلمان, در حالی که همچنین محکوم پیشینیان خود را' سیاست خارجی.

ادامه مطلب: نظر: "به عنوان یک پناهنده افغان در ایران, من با ترس و تحقیر'

خان گفت که او پشیمان پاکستان را به همکاری با آمریکا در جنگ با ترور و متهم کاخ سفید از استفاده از زبان توهین آمیز علیه اسلام آباد در گذشته است.

سابق کریکت تبدیل سیاستمدار نیز با ابراز خشم در واشنگتن عملیات مخفیانه در مارس 2, 2011 انجام شده نیروی دریایی ایالات متحده مهر و موم. عملیات ویژه نیروی pounced بر بن لادن ترکیب در پادگان نظامی در شهر ابوت آباد در میان شب قتل القاعده ارشد همراه با چند تن از فعالان.

"ما طرفه با ما در جنگ علیه ترور" خان گفت: "اما آنها به اینجا آمدند و او را کشتند شهادت او و ... با استفاده از زبان توهین آمیز علیه ما (و) نه به ما اطلاع (حمله) با وجود این واقعیت است که ما از دست 70,000 مردم در جنگ علیه ترور."

خان: 'آنها به سرزنش ما برای هر شکست'

در طول سال واشنگتن بارها متهم به پاکستان پناه دادن به تروریست ها چیزی پاکستان بارها رد کرده و خان مشتاق به ارسال یک سطح پهن هرچیزی در جهت واشنگتن است. او در مجلس گفت: "راه ما حمایت آمریکا در جنگ با ترور و توهین ما تا به حال به چهره در بازگشت. آنها به سرزنش ما برای هر شکست در افغانستان است. آنها آشکارا برگزار شد ما مسئول چرا که آنها موفق نشدند در افغانستان" خان گفت.

ادامه مطلب: پناهنده تعداد رکورد بالا در سال 2019: گزارش سازمان ملل متحد

مخالفت مجلس خواجه محمد آصف ناودان خان برای فراخوانی بن لادن یک شهید گفت: القاعده ارشد آورده بود با تروریسم به پاکستان است. "او (بن لادن) خراب کشور من است اما او (خان) است که در تماس تلفنی با یک شهید" آصف گفت.

پس با فرض قدرت در ماه اوت سال 2018 خان گفت: دولت و تنظیم مجدد پاکستان و آمریکا رابطه بالا بردن آن را به یکی از احترام متقابل است, که او نیز اعتبار شخصی رابطه دوستانه او ساخته شده است با رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن.

"هیچ کس توهین ما در حال حاضر" خان گفت: از مدرن روز روابط با قدرت های خارجی ،

پاکستان و عربستان سعودی و امارات متحده عربی تنها کشورهایی به طور رسمی به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان است.

اما واشنگتن به مدت طولانی-برگزار نارضایتی در برابر طالبان به خصوص پناه دادن به بن لادن در حالی که او برنامه ریزی حملات تروریستی علیه آمریکا.

پس از 9/11 پاکستان شد یک متحد ایالات متحده در برابر طالبان بود که در نهایت سرنگون توسط ائتلاف به رهبری ایالات متحده در ماه نوامبر 2011.

jsi/rc (AP, AFP رویترز)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن