پول بیشتری می خواهید؟ دریافت بازوبند شنا

روزنامه شرق. ۳ شهریور ۱۳۹۰. روزنامه اطلاعات شماره ۱۴۴۹۷ صفحهٔ ۵. ». وبگاه راسخون به نقل از مجلهٔ همشهری تماشا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

روزنامه شرق. ۳ شهریور ۱۳۹۰. روزنامه اطلاعات شماره ۱۴۴۹۷ صفحهٔ ۵. ». وبگاه راسخون به نقل از مجلهٔ همشهری تماشاگر، شمارهٔ ۱۸۳. دوچرخهسواران بعد از باشگاه «نیرو و راستی»، دومین باشگاهی بود که اقدام به انتشار مجلهٔ اختصاصی برای هواداران و مخاطبان خود مینمود. نام «دوچرخهسواران» برای باشگاهی که به دست گروهی از ورزشکاران دوچرخهسواری پایهگذاری شده بود و بهطور اختصاصی در این رشته فعالیت میکرد، از هر جهت مناسب بود. همچنین ممکن است این کالا دارای رنگ بندی باشد، لذا پیشنهاد میکنیم جهت مشاهده گالری عکس و تصاویر دقیقتر به وب سایت شرکت تولید کننده مراجعه فرمائید. دوچرخهسواران که از ابتدا رنگ آبی را برای پیراهن خود برگزیده بود، بهزودی تبدیل به یکی از تیمهای نیرومند تهران شد که با تیمهای بزرگ آن زمان همچون دارایی، سرباز و شاهین رقابت میکرد. پس از پایان بازیهای مرحلهٔ گروهی تیمهای تاج و شرق از یک گروه و شاهین و تهرانجوان از گروه دیگر صعود کردند. جام باشگاههای تهران ۱۳۳۰ در دو گروه برگزار شد. فصل ۱۳۳۱ نیز یک جام دیگر برای تاج به همراه داشت، جام قهرمانی باشگاههای تهران ۱۳۳۱ که از آن تاج شد تا تاج برای دومین سال پیاپی فصل را با یک جام به پایان برساند. اولین بازی رسمی دوچرخهسواران نیز در آذرماه همان سال و در چهارچوب هفتهٔ نخست دستههای آزاد تهران در برابر تیم سرباز برگزار شد که با شکست ۱−۳ تیم علی داناییفرد همراه بود.

به عنوان بازیکنانی یاد شده که در این سال به تیم شعاع رفتهاند. و فتحالله مینباشیان از حمله بازیکنانی بودند که از سرباز به دوچرخهسواران آمدند. اصغر جدیکار و بیوک جدیکار، نادر افشار، رضا زمینی و پرویز کوزهکنانی از جمله بازیکنانی بودند که راهی تیم نادر شدند و بازیکنانی چون پیر کارلو، عارف قلیزاده و محمود بیاتی و محمد بیاتی همچنان در تاج باقی ماندند. و در مسابقات حذفی نیز پس از راهیابی به نیمه نهایی با حساب ۰−۲ مغلوب نادر شد و از رسیدن به فینال بازماند. در فصل ۱۳۴۳ مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران ۱۳۴۳ که چند هفته از آن سپری شده بود، به علت حضور تیم ایران در المپیک تعطیل شد. جام قهرمانی باشگاههای تهران نیز به علت برگزاری مسابقات مقدماتی المپیک توکیو و مسابقات ارتشها برگزار نشد. رویداد دیگر برگزاری اولین انتخابات هیئت مدیرهٔ باشگاه در فروردین ۱۳۲۸ بود که طی آن علی داناییفرد، گرائیلی، ملکی، پرویز عمواوغلی و آشوت آودیان به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. باشگاه تاج نیز در این سال آبستن بحرانها و حوادثی بود. در فصل ۱۳۲۹ مسابقات قهرمانی باشگاه تهران برگزار نشد و در مسابقات حذفی نیز تاج به مراحل پایانی نرسید. نشانواره نوین باشگاه با الهام از تاج پهلوی و دو حلقه در هم تنیده در دو طرفش خلق شد.

دوچرخهسواران و سرباز در دیدار پایانی این مسابقات در جمعه ۴ بهمن ۱۳۲۵ بار دیگر برابر هم قرار گرفتند که این بار نیز برتری با تیم سرباز بود. رویداد نخست فصل ۱۳۴۸ حضور تاج در تورنمنت بینالمللی میلز هندوستان بود که در پاییز آن سال با قهرمانی آبیپوشان رقم خورد. این نخستین سفر برونمرزی یک باشگاه ایرانی تا آن هنگام بود. این مسابقات با انحلال تیم سرباز و نزول تیم دارایی به عرصهٔ هماوردی دو باشگاه تاج و شاهین تبدیل شده بود و اختلاف قوای این دو تیم با تیمهای دیگر تهران موجب شد تا برخی نتایج با اختلاف فاحش به ثبت برسد. این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از اواخر ۱۳۲۶ تا خرداد ۱۳۲۷ برگزار گردید و دوچرخهسواران به همراه تیمهای دارایی، شاهین و عقاب به مرحلهٔ نیمه نهایی راه یافتند. در فصل ۱۳۳۰ روند رو به رشد باشگاه ادامه داشت و تیمهای پایه و اقماری باشگاه تاج با نامهای تورج، افسر، دیهیم، کوروش و اتم به منظور پرورش استعدادها در سنین پایه و پشتوانهسازی برای تیم اصلی تاج تأسیس شدند. دوچرخهسواران در دور اول تیم فاتح را شکست داد و در نیمه نهایی برابر شاهین صفآرایی کرد و این تیم را از پیش رو برداشت. C ontent w as c​reat ed ᠎by GS᠎A Co​nt en​t Ge nerator ᠎DEMO!

پیش از این بازیها و در اسفند ۱۳۲۶ دوچرخهسواران برای انجام چند دیدار دوستانه به آبادان سفر کرد. در ترکیب تیم ملی ۹ نفر از ۲۰ بازیکن عضو باشگاه تاج بودند و این در حالی بود که منصور پورحیدری دیگر بازیکن تیم تاج از حضور در تیم ملی انصراف داده بود تا جا برای جوانان باز شود. در فهرست بازیکنان دوچرخهسواران در این مسابقات نام حسنعلی منصور نیز در صف مهاجمان تیم به چشم میخورد. علی جباری و منصور پورحیدری دو تن از بزرگان باشگاه در این دوره از دنیای فوتبال خداحافظی کردند. پرویز عمواوغلی، گرائیلی، ناصر ملکی، علی داناییفرد و سید آقا جلالی اعضای گروه تصمیمگیرندهای بودند که در بهمن ۱۳۲۸ با تغییر نام باشگاه از دوچرخهسواران به تاج موافقت کردند. تاج بازی گروهبندی را با نتیجهٔ ۲−۳ به تیم پلیس عراق واگذار کرد و با احتساب نتایج بازیهای دیگر، در گروه ۱ مسابقات جای گرفت. در اسفند ۱۳۲۹ نخستین دورهٔ بازیهای آسیایی در دهلی نو برگزار گردید و ۲۲ ورزشکار از کاروان ۶۴ نفرهٔ ایران از باشگاه تاج بودند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بازوبند شنا بزرگسال ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب