تظاهرات مخالفان در زیمبابوه به انتشار روزنامه نگار

روزنامه نگار Hopewell چانه'ono که در معرض یک میلیون دلاری فساد مالی شده است به اتهام تحریک کردند. گروه های حقو

توسط NEWSCENTERALS در 1 مرداد 1399

روزنامه نگار Hopewell چانه'ono که در معرض یک میلیون دلاری فساد مالی شده است به اتهام تحریک کردند. گروه های حقوق بشر می گویند COVID-19 یک بهانه مناسب برای زیمبابوه بیشتر به سرکوب مخالفان است.

زیمبابوه مقامات arraigned قبل از دادگاه برجسته روزنامه نگار Hopewell چانه'ono و همچنین یعقوب Ngarivhume رهبر سیاسی گروه تحول زیمبابوه.

در هراره دادستانی, دادگاه, دادستان, متهم چانه'ono از تحریک Zimbabweans برای پیوستن به یک برنامه ریزی ضد دولتی در اعتراض به طول شیوع کروناویروس که نشان داد "بدون توجه به زندگی انسان".

Ngarivhume چهره اتهامات مشابه.

بیشتر بخوانید: #BLM: ما چرخه نژادپرستانه و خشونت طنین انداز در آفریقا

چانه'ono بود اخیرا در معرض فساد دولتی مربوط به تامین COVID-19 منابع توسط وزارت بهداشت و درمان — اتهام چند میلیون دلاری تقلب لقب "Covidgate."

به عنوان یک نتیجه از چانه'ono تحقیقات وزیر بهداشت عوبدیا Moyo در ماه ژوئن دستگیر شد و پس از آن از کار اخراج شدند به اتهام اعطای قرارداد برای تست کیت و همه گیر مربوط به دنده محافظ در هزینه های متورم.

در زمان چانه'ono گفته بود او می ترسید برای زندگی خود را پس از حاکم زانو-PF سخنگوی حزب پاتریک Chinamasa متهم این روزنامه نگار به دنبال شرمسار جمهور Emmerson Mnangagwa با ارتباط خانواده رئیس جمهور به قرارداد.

یعقوب Ngarivhume رهبر یک گروه مخالف به نام به حال برای جولای 31 اعتراضات به فشار برای Mnangagwa برای رسیدگی به فساد در میان مقامات است.

انتقاد بین المللی

بازداشت این دو نفر روز دوشنبه درو نقد قوی.

"دستگیری چانه'ono و Ngarivhume طراحی شده برای ارعاب و ارسال پیام به روزنامه نگاران و خبرچین و فعالان که جلب توجه به مسائل مورد علاقه به زیمبابوه" سازمان عفو بین المللی مطبوعات افسر آفریقای جنوبی, رابرت Shivambu گفت: DW.

"زیمبابوه مقامات باید متوقف تهدید آمیز و سوء استفاده از نظام عدالت کیفری به آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان که به سادگی اعمال خود را [به حق] آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز" Shivambu گفت: در یک مصاحبه تلفنی از ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی.

اخبار زیر از چانه'ono بازداشت سفارت ایالات متحده به زیمبابوه توییتی که "افشای فساد جرم نیست" در حالی که این هیئت از اتحادیه اروپا اشاره کرد که "روزنامه نگاری است ... یک رکن مهم هر جامعه دموکراتیک و مبارزه با فساد."

پلیس و مقامات دولتی باید در دفاع از دستگیری گفته که مدارک کافی وجود دارد به دلالت چانه'ono و Ngarivhume در جرائم جدی و که هیچ کس بالاتر از قانون است.

زانو PF پیوست و پلیس برای دفاع از این دستگیری ها و متهم کردن گروه های حقوق بشر از تلاش برای قلدر نهادهای دولتی با اعمال فشار برای مردان آزاد است.

"ما نهادهای نمی دستگیری مجرمان به طوری که آنها انتشار آنها" Tafadzwa Mugwadi, زانو PF سخنگوی گفت: DW.

زانو-PF است که حکومت زیمبابوه از زمان استقلال در سال 1980 همیشه نمایش داده می شود کاملا بی عاطفه بی توجهی به حقوق بشر گفت: جفری اسمیت مدیر پیشتاز و آفریقا و غیر انتفاعی حمایت از دموکراسی طرح.

"رکورد روشن است" اسمیت اظهار نظر در متن پیام DW. "و Mnangagwa رژیم ادامه این روند است. این همان فاسد دوز و کلک که ویران شده است, زیمبابوه و آن نهفته بالقوه برای چند دهه."

ادامه مطلب: نظر: رابرت موگابه مرده اما زیمبابوه گلایه باقی بماند

سرکوب مخالفان

Zimbabwe's opposition member Cecillia Chimbiri in hospital (DW/Columbus S. Mavhunga)

سیسیلیا Chimbiri و همکاران دستگیر شده بودند در 10 ژوئن سال 2020 و به اتهام جعل خود آدم ربایی و شکنجه در دست مظنون به دولت و ماموران امنیتی

دستگیری دو چانه'ono و Ngarivhume بخشی از یک رشته از بازداشت در ماه گذشته است.

در ماه ژوئیه بازداشت حداقل 12 سلامت کارگران در طول یک تظاهرات در بیش فقیر پرداخت.

در ماه مه سه زن مخالفان گفت: نیروهای امنیتی ربوده و آنها را برای روز شکنجه و تجاوز جنسی آنها است. دولت پس از متهم زنان faking خود آدم ربایی. زنان در حال حاضر در زندان دستگیر شده بودند پس از خروج از یک تجمع خواستار بهتر COVID-19 palliatives برای شهروندان است.

با توجه به اسمیت COVID-19 ارائه شده یک بهانه مناسب برای رژیم در هراره بیشتر به سرکوب دگراندیشان و مخالفان سیاسی.

"آنچه ما امروز یک جسارت و فرصت طلب و استبدادی رژیم در حال اجرا نعل در سراسر کشور و شهروندان خود را," او گفت: DW.

استبدادی همه گیر و یا COVID-19 همه گیر?

به عنوان چهارشنبه 22 ژوئیه زیمبابوه نیروهای امنیتی را اجرا غروب به طلوع مقررات منع رفت و آمد بین 6:00 pm 6:00 pm.

Zimbabwean journalist Hopewell Chin’ono (Getty Images/AFP/J. Nijikizana)

برجسته روزنامه نگار Hopewell چانه'ono دستگیر شد روز دوشنبه به اتهام تحریک خشونت عمومی

اینها بخشی از اقدامات تازه اعلام کرد روز سه شنبه توسط رئیس جمهور Mnangagwa برای جلوگیری از گسترش این coronavirus زیر سنبله در موارد در هفته های اخیر. علاوه بر همه غیر کار مردم را ملزم به ماندن در خانه و تنها ممکن است از رفتن به خرید مواد غذایی و به دنبال مراقبت های بهداشتی.

سفر بین شهرها ممنوع است و نیز تجمعات بیش از 50 نفر برای, اجتماعی, مذهبی و سیاسی ،

"این فوری و اقدامات لازم را مستلزم محدود کردن آزادی های ما همیشه لذت می برد و رشد عادت کرده اند به" Mnangagwa گفت.

آخرین اقدامات موثر ممنوعیت تظاهرات از جمله کسانی که برنامه ریزی شده برای ماه ژوئیه 31, دومین سالگرد انتخابات عمومی برنده Mnangagwa.

زیمبابوه تحریم توجیه

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا باید تحریم 141 افراد و 59 شرکت از زیمبابوه به دلیل نقض حقوق بشر که شامل موجی از آدم ربایی و شکنجه و مدنی مشکوک توسط دولت تضمین کنند.

Mnangagwa وعده اصلاحات زمانی که او در زمان بیش از سلف خود رابرت موگابه در سال 2017 اما دولت نتوانسته است برای آرام کردن نگرانی های بین المللی بیش از فساد و حقوق بشر است.

"هدف تحریم ها علیه زیمبابوه را رهبران یک دلیل وجود دارد. و Mnangagwa رژیم داده شده صفر توجیهی برای بلند کردن آنها" جفری اسمیت گفت.

دفعات بازدید: همچنین: فعالان می گویند 'جدید زیمبابوه' شبیه رابرت موگابه

اسمیت می افزاید: "یکی می تواند قابل قبول در مورد وضعیت رو به وخامت گذاشته است بیشتر از ماه نوامبر سال 2017, هنگامی که زمان رژیم سرنگون رابرت موگابه در یک کودتای نظامی سرنگون شد."

هفته گذشته وزیر امور خارجه Sibusiso Moyo گفت: DW در آن برنامه سیاسی مناقشه منطقه است که تحریم های بین المللی تحمیل شده بر کشور خود هستند "سلاح کشتار جمعی" که تحمیل "ناگفته رنج" در این کشور مردم به جای آن رهبری است.

دویچه وله کلمبوس Mavhunga در هراره کمک به این گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن