قطر تحریم سه سال در: 'هر کس از دست می دهد'

زمانی که قطر همسایگان به طور ناگهانی قطع روابط و بسته هم مرز با خلیج فارس دولت دوحه گرفتار شد ، فرصت های همکار

توسط NEWSCENTERALS در 16 خرداد 1399

زمانی که قطر همسایگان به طور ناگهانی قطع روابط و بسته هم مرز با خلیج فارس دولت دوحه گرفتار شد ، فرصت های همکاری از دست داده اند که بشدت مورد نیاز است. اما یک پنجره به ترمیم این شکاف ممکن است باز کردن.

سه سال پس از عربستان سعودی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بحرین و مصر به طور ناگهانی تحریم کوچک همسایه خلیج فارس وزارت امور خارجه قطر دیپلماتیک بحران همچنان به stymy همکاری های منطقه ای و بدون روشن پایانی در چشم.

یک شبه در تاریخ 5 ژوئن 2017 ضد قطر بلوک معلق تجارت بسته کردن کانال های دیپلماتیک و مسدود قطر زمین دریا و هوا از طریق مسیرهای شلوغ خلیج فارس منطقه است. این گروه متهم به دوحه در حمایت از تروریسم از طریق حمایت سیاسی جنبش اسلامگرای اخوان المسلمین.

ائتلاف گفت: دوحه آن را مطابق با 13 خواسته اگر می خواستم این محدودیت برداشته.

در میان آنها روابط خود را با اخوان المسلمین را باید قطع شود. عربستان سعودی و شرکای آن — به خصوص مصر — زمینه اجتماعی جنبش انقلابی به عنوان یک سازمان تروریستی و تهدیدی برای خود حالت استبدادی از قانون است.

قطر دولت-بودجه شرکت رسانه ای الجزیره را باید بسته یک کانال است که به طور گسترده ای تحت پوشش 2011 شورش است که سرنگون دیکتاتورها در سراسر منطقه است.

Al Jazeera (picture-alliance/dpa/J. Kuhlmann)

یکی از ریاض خواسته بود که دوحه-بودجه الجزیره را باید توقیف

دوحه نیز مجبور به کاهش روابط دیپلماتیک و پایان نظامی و اطلاعاتی همکاری با ایران است.

در پاسخ به قطر را تکذیب کرد هر گونه لینک به تروریسم و رشد وابستگی آن به ایران و ترکیه است. هر دو کشور افزایش صادرات به شبه جزیره جدا شده در حالی که تهران اجازه قطر دسترسی از طریق حریم هوایی ایران.

عربستان ولیعهد و سیاسی جدید به سبک

این حرکت ناگهانی همزمان با انتصاب که در همان ماه از عربستان سعودی ولیعهد و عملا حاکم و محمد بن سلمان — محاوره شناخته شده به عنوان MbS — که مشتاق به ثبت خود را سیاسی امضا کنند.

"MbS همیشه خود را پیدا سیاست خارجی کشور تا زمانی که نقطه به نقطه فاقد عزم" دانیل Gerlach, ویرایشگر خاورمیانه متمرکز اوج , مجله گفت: DW. "او احتمالا هرگز احساس کردند که با احتیاط دفترچه دیپلماسی مناسب بود. او می خواست برای نشان دادن مصمم تر موضع از آن پس."

Saudi-Arabien Kronprinz Mohammed bin Salman (picture-alliance/abaca/Balkis Press)

عربستان شاهزاده محمد بن سلمان

ولیعهد بعد honed این قوی سیاسی رویکرد خود را در رهبری جنگ در یمن. "در قطر, MbS نیست به دنبال یک سیاست خارجی به عنوان مثل به جای آن یک داخلی و سیاست امنیتی" Gerlach گفت.

یمن و قطر مناسب در عربستان سعودی در آستان "از عربستان منظر آنچه اتفاق می افتد وجود دارد تاثیر می گذارد پادشاهی امور داخلی. به همین دلیل ریاض می پردازد توجه بیشتر به تحولات در این کشورها نسبت به کشورهای دیگر," او گفت:.

بیشتر بخوانید: قطر حضور خلیج فارس در اجلاس نشانه ای از آب شدن تنش

'کوچک پیشرفت'

پس از بیش از دو سال از تحریم مقامات عربستان سعودی و قطر ملاقات کرد و شروع به مذاکره و حل بحران در ماه اکتبر گذشته اما مذاکرات سخت از شروع.

قطر وزیر خارجه شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی به رویترز گفت در ماه دسامبر بوده است "کوچک پیشرفت" اما کشورش "نه هر گونه امتیازی است که ما را تحت تاثیر قرار حاکمیت و تداخل با ما داخلی و یا سیاست خارجی."

تازه مذاکرات در ماه فوریه درگیر قطر درخواست برای آزادی حرکت در سراسر منطقه با توجه به ناشناس دیپلمات به نقل از ایسنا اما ریاض برای اولین بار می خواستم قطر متعهد به تغییرات در سیاست خارجی آن است.

"این غیر استارتر برای قطر به عنوان وجود دارد بسیاری از سیاست خارجی اختلاف نظر" یک دیپلمات است.

مزایای همکاری

به عنوان قیمت انرژی نقطه طلا در ماه های اخیر منطقه که به شدت متکی بر درآمد نفت و گاز باید علاقه در حل و فصل بحران است.

"در سراسر جهان عرضه زنجیره ای به خصوص برای نفت; موقعیت استراتژیک بین آسیا و آفریقا که باعث می شود آن را مهم توقفگاه بین راه; آینده میزبانی های بین المللی ورزشی حوادث: همه از این تماس برای همکاری" Gerlach گفت.

جدید کروناویروس همه گیر است و همچنین افزایش نیاز به هماهنگی است. "یکی به سختی می توانیم رقابت وجود ندارد" اضافه شده Gerlach.

ردیف نیز مانع از توانایی کشورهای منطقه به تقویت قدرت خود را به عنوان یک بلوک با توجه به علا Al-Hamarneh یک استاد در مرکز تحقیقات جهان عرب در دانشگاه ماینز.

"جدی ترین از دست دادن است که مشترک سیاسی و اقتصادی هویت" Al-Hamarneh گفت: DW. "وجود داشته است بحث در مورد ادغام بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس. که در حال حاضر از بین رفته اند. منطقه مشترک سازمان شورای همکاری خلیج فارس (GCC) را نیز از دست یک معامله بزرگ از نفوذ است. همه درگیر از دست می دهد."

بیشتر بخوانید: ترکیه-امارات متحده عربی رقابت تبدیل معاند

Grenze zwischen Qatar und Saudi Arabien (picture-alliance/dpa/V. Melnikov)

مرز میان قطر و عربستان سعودی بسته شد خرید اینترنتی در سال 2017

فرصتی برای ترمیم شکاف

اما آینده ما انتخابات اخیر و سیاست خارجی شیفت ممکن است سیگنال یک پیکر بندی دوباره از رقابت و ممکن است یک پنجره برای د-تشدید.

"برای عربستان سعودی این واقعیت است که آینده ما رئیس جمهور انتخاب خواهد شد در شش ماه زمان اضافی عامل" Gerlach گفت. "تهمت به یک سیاست دوستانه نسبت به عربستان سعودی است می تواند تغییر پس از ماه نوامبر است."

دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در حال حاضر شده است با استفاده از جدید فشار بر ریاض و ابوظبی به لغو ممنوعیت خود را در قطر هواپیمایی پرواز بیش از کشورهای خود به منظور لایه برداری قطر به دور از تکیه بر حریم هوایی ایران بر اساس یک شنبه گزارش در این وال استریت ژورنال.

عربستان سعودی و قطر نیز تا حدودی خارج از سیاست خارجی عرصه Gerlach گفت: با ریاض واگذاری برخی از منافع خود به امارات متحده عربی و قطر به طور فزاینده ای توسط ترکیه است.

"این را تسکین می دهد و آنها را از بار همیشه نیاز به ایستادن در ردیف جلو. اما امارات متحده عربی و ترکیه نیز منافع خود را دارند و البته" Gerlach گفت.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن