تایلند: Exiled فعال ناپدید شدن جرقه خواستار عدالت

تایلند به خیابان ها ریختند و رسانه های اجتماعی برای محکوم ناپدید شدن Wanchalearm Satsakit یک آوازی دولت منتقد.

توسط NEWSCENTERALS در 28 خرداد 1399

تایلند به خیابان ها ریختند و رسانه های اجتماعی برای محکوم ناپدید شدن Wanchalearm Satsakit یک آوازی دولت منتقد. ربودن او را باعث شده موجی از تظاهرات و ویروسی هشتگهای.

ناپدید شدن تایلندی فعال و خود تبعید مخالف Wanchalearm Satsakit موجب بی سابقه اعتراض در بخشی از تایلندی شهروندان دیده نمی شود در چنین سطح گسترده در پاسخ به دیگر ناپدید شدن از مخالفان تایلندی زندگی در خارج از کشور.

در ژوئن 4, Wanchalearm, 37, دیده می شد در بغداد ربوده شده از آپارتمان خود را در پنوم پن کامبوج سرمایه توسط مردان مسلح در یک SUV. به اتهام آدم ربایی صورت گرفت که تنها یک روز پس از او تا به حال شده یک ویدیو در Facebook انتقاد نخست وزیر Prayut چان-o-cha.

خواهر خود را Sitinan, که گفت که او تا به حال شده است صحبت کردن با Wanchalearm در زمان ناپدید شدن او گفت: Prachatai سایت که برادر او Wanchalearm فریاد زد و گفت: "Argh من نمی توانم نفس بکشم" قبل از تماس تلفنی قطع شد.

بیشتر بخوانید: انتقاد تایلند قوانین سرکوبگر به شدت سرکوب COVID-19 منتقدان

شهروندان بلافاصله در زمان به توییتر با هشتگ #SaveWanchalearm – که ترجمه بیش از 400 ، 000 بار در 24 ساعت اول پس از رویداد – و #ThaiCantBreathe – یک مرجع برای هر دو Wanchalearm ادعا فراق کلمات در تلفن و "من نمی توانم نفس بکشم" شعار مرتبط با ادامه تظاهرات علیه خشونت پلیس و قتل جورج فلوید در ایالات متحده است.

در همین حال سازمان ملل متحد و دیده بان حقوق بشر, عفو بین المللی و مشهور از جمله سابق Miss Universe تایلند صادر خواستار یک تحقیق رسمی.

"ما واقعا در حال ورود به دوره های مختلف و درجه که مردم ناراحت هستند بیش از Wanchalearm ناپدید شدن یکی دیگر از نشانه های است که گفت:" مایکل Montesano هماهنگ کننده از تایلند مطالعات برنامه در یوسف Ishak موسسه در سنگاپور است.

"کامبوج دولت موظف است برای پیدا کردن آنچه اتفاق افتاده است به Wanchalearm که شد دور گرفته شده در زور اسلحه در پنوم پن و اطمینان او امن است" گفت: "براد آدامز آسیا مدیر دیده بان حقوق بشر (HRW).

ادامه مطلب: تایلند: دادگاه حل اصلی حزب مخالف

Wanchalearm فرار به کامبوج پس از 2014 یک کودتای نظامی است و می خواستم برای نقض تایلند جرایم رایانه ای قانون و ماده 116 این قانون که جرم نوشتن که تحریک به ناآرامی.

مشکوک به اجرا ناپدید شدن از مخالفان تایلندی زندگی در خارج از کشور هستند و نه بی سابقه. پس از سال 2014 حداقل نه تبعید فعالان از جمله Wanchalearm رفته اند گم شده و دو نفر از آنها ناپدید شده در وینتیان – لائوس سرمایه – و بعدها در بر داشت disemboweled بدن خود را پر شده با بتن در تایلند کنار رودخانه مکونگ. در سال گذشته سه مخالفان زندگی در ویتنام نیز ناپدید شد.

"بیش از شش سال گذشته کامبوج و تایلند را از نزدیک همکاری به آزار و اذیت خودسرانه بازداشت و به زور بازگشت تبعید مخالفان در نقض قوانین بین المللی" دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای گفت. "Wanchalearm قبلا دیده بان حقوق بشر گفت او گاهی اوقات قرار داده شده است تحت نظارت توسط مقامات تایلندی در کامبوج."

ادامه مطلب: نظر: تایلند تبدیل شده است #Juntaland

خواستار عدالت

در علاوه بر این به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته میشوند و خواستار کامبوج مقامات برای انجام یک تحقیق کامل در مورد ده ها جمع شده بودند روز دوشنبه در خارج از کامبوج سفارت در بانکوک. در روز پس از ناپدید شدن دیگران گچ بری پوستر Wanchalearm چهره و همچنین به عنوان نام و چهره از دیگر ناپدید شد فعالان در سراسر شهرستان. کسانی که پوستر گرفته شد پایین در مدت کوتاهی پس از.

در جمعه, ژوئن 5, اتحادیه دانشجویی تایلند نیز میزبانی یک تظاهرات در این شهر خواستار عدالت برای Wanchalearm و دیگر قربانیان ناپدید شدن اجباری. معترضان خوانده شده نام چند مظنون قربانیان از جمله سیام Bhudtipong خود تبعید منتقد دولت که رفت و گم شده در ژانویه 2019 پس از بازگردانده شدن مسترد از ویتنام و Surachai Danwattananusorn که همراه با او دو و مشاوران و ناپدید شد در لائوس در دسامبر سال 2018 است. اجساد دو دستیاران یافت شد چند هفته بعد اما Surachai باقی مانده بودند هرگز بهبود.

که در همان هفته چند لباس شخصی و لباس افسران پلیس بازداشت چهار فعالان دانشجویی برای بستن روبان سفید در اعتراض به یادبود دموکراسی بانکوک.

"این تعهد دولت به زنی از انتقاد است illiberal بست و آنچه که تاکید بسیاری چقدر از بن بست آن است که این واقعیت است که بیشتر و بیشتر مردم تایلند به شدت نسبت به عناصر خاصی از دیرینه سفارش در تایلند گفت:" Montesano.

ادامه مطلب: تایلند: قاضی می میرد در آشکار خودکشی در اعتراض به سیستم قضایی

ناپدید شدن نیز یکی از چند که شواهد حمایت از آن با توجه به Ekachai Hongkangwan یک دموکراسی فعال که خود مواجه شده است و آزار و اذیت قضایی و حملات خشونت آمیز خود را برای انتقاد از دولت نظامی تایلند.

در حالی که دیگر مخالفان قبلا بدون هیچ ردی ناپدید شد, فعالان و گروه های حقوق بشر در حال حاضر باید زمینه را برای به چالش کشیدن ناپدید شدن و برای پاسخگویی به تماس و از آنها به عنوان فیلم از این رویداد به خودی خود و شهادت شاهد در دست او گفت:.

"من معتقدم که این برای اولین بار بود ناپدید شدن است که تا به حال شواهد و مدارک از جمله فیلم دوربین مدار بسته و شهود" Ekachai گفت: DW. "ناپدید شدن بسیاری تا به حال هیچ مدرکی و بدون شاهد. هیچ کس نمی تواند تایید ناپدید شدن, بنابراین, تایلندی, رسانه ها و فعالان نمی تواند پاسخ دهد."

هر دو دولت تا کنون هرگونه آگاهی از ناپدید شدن در حالی که Prayut هفته گذشته گفت که او نمی دانست که Wanchalearm بود و یا چرا او فرار کرد به کامبوج.

در ژوئن 9, کامبوج مقامات گفتند که راه اندازی یک بررسی. اما هیچ جزئیات از پروب نازل شده است.

"من باور نمی کامبوج پلیس می تواند او را پیدا کنید," گفت: Ekachai.

"آن آدم ربایی ارسال یک سیگنال قوی چقدر تحمل دولت است اما شده است وجود دارد یک حس استعفای که با رسیدن به پایین از آنچه اتفاق افتاده این است که رفتن به بسیار دشوار است" گفت: Montesano.

ادامه مطلب: تایلند پادشاه زندگی در لوکس قرنطینه در حالی که در کشور خود رنج می برد



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن