که Coronavirus نمودار ممکن است به شما دروغ

Since روز از نقاشی روی دیوارهای غار, مردم شده است به نمایندگی از اطلاعات از طریق آمار و ارقام و تصاویر. امروزه

توسط NEWSCENTERALS در 6 مرداد 1399

Since روز از نقاشی روی دیوارهای غار, مردم شده است به نمایندگی از اطلاعات از طریق آمار و ارقام و تصاویر. امروزه تجسم داده ها کارشناسان می دانند که ارائه اطلاعات بصری کمک می کند تا مردم درک بهتر داده های پیچیده. مشکل این است که داده های تصویری نیز می تواند شما را با این ایده اشتباه—آیا تصاویر sloppily ساخته شده و یا عمدا گمراه کننده است.

نگاهی به عنوان مثال نوار نمودار ارائه شده در مارس 6 نشست خبری با اعضای کاخ سفید Coronavirus نیروی کار. آن را با عنوان "COVID-19 تست در ایالات متحده آمریکا" و نشان می دهد تقریبا 2 میلیون coronavirus آزمون تکمیل تا به آن نقطه. رئیس جمهور تهمت استفاده از این نمودار برای حمایت از ادعای خود که تست شد "بالا رفتن در یک سرعت سریع." بر اساس این گرافیک بسیاری از بینندگان به احتمال زیاد در زمان دور نتیجه همان—اما این نادرست است.

این نمودار نشان می دهد که مجموع تجمعی تعداد تست های انجام شده بر ماه نه تعداد آزمایش های جدید هر روز.

هنگامی که شما نمودار تعداد آزمون ها بر اساس تاریخ شما می توانید تعدادی از COVID-19 تست های انجام شده بین ماه های مارس و آوریل را از طریق افزایش بار اما نه به سرعت. این مثال یکی از بسیاری از زمانی که اطلاعات مهم بود که به درستی درک نشده است و یا به خوبی ارتباط برقرار.

به عنوان یک محقق از خطر و ریسک ارتباطی من فکر می کنم زیادی در مورد مردم چگونه تفسیر نمودار و نقشه های آنها روبرو می شوند روزانه.

که آیا آنها نشان می دهد COVID-19 موارد گرمایش جهانی روند در معرض خطر سونامی مناطق و یا ابزار استفاده از قادر بودن به درستی ارزیابی و تفسیر آمار و ارقام اجازه می دهد تا شما را به تصمیم گیری آگاهانه. همه آمار و ارقام برابر خلق شده اند.

اگر شما می توانید نقطه و رقم این مشکلات شما می توانید اجتناب از آنهایی که بد. زیر نظر سه کلید سوالات بعدی زمانی که شما یک نمودار نقشه و یا دیگر داده های بصری بنابراین شما می توانید با اطمینان تصمیم می گیرید چه چیزی برای انجام با آن قطعه جدید از اطلاعات است.

آنچه که این رقم در تلاش به من بگویید ؟

شروع با خواندن عنوان دنبال برچسب و چک کردن زیرنویس. اگر اینها در دسترس نیست – باید بسیار با احتیاط. Labels را در سمت افقی و عمودی محور در نمودار و یا در یک افسانه در نقشه. مردم اغلب آنها را نادیده می گیرند اما این اطلاعات بسیار مهم است برای قرار دادن همه چیز شما را در تجسم به چهار چوب.

نگاهی به واحد اندازه گیری – آنها در روز یا سال سانتیگراد یا فارنهایت, شمارش, سن, و یا چه ؟ آنها به طور مساوی فاصله در امتداد محور? در چند سال اخیر COVID-19 تجمعی صورت نمودار با استفاده از یک مقیاس لگاریتمی که در آن فواصل در امتداد محور عمودی هستند به همان اندازه فاصله است. این باعث ایجاد سردرگمی برای افراد ناآشنا با این فرمت.

برای مثال یک گراف از "Rachel Maddow نمایش" در MSNBC نشان داد coronavirus موارد در ایالات متحده بین Jan. 21 و 11 مارس. X-محور واحد در افقی زمان (در یک ماه-بعد از فرمت) و محور y واحد در عمودی هستند احتمالا تجمعی مورد شمارش هر چند آن را مشخص نمی کند.

مسئله اصلی با این نمودار این است که دوره زمانی بین متوالی در تاریخ های ناهموار.

در تجدید نظر نمودار با تاریخ فاصله مناسب از طریق زمان و coronavirus تشخیص رسم به عنوان یک خط نمودار شما می توانید با وضوح بیشتری چه نمایی رشد در میزان عفونت واقعا به نظر می رسد. آن را در زمان 30 روز به اضافه کردن 33 نفر اما تنها چهار به اضافه کردن 584 موارد است.

چه ممکن است به نظر می رسد مانند یک تفاوت جزئی می تواند کمک به مردم در درک چگونه به سرعت رشد نمایی می تواند در آسمان بالا برود و شاید تغییر دهید که چگونه آنها درک اهمیت مهار آن است.

چگونه رنگ و شکل و اندازه و چشم انداز استفاده می شود ؟

رنگ نقش مهمی در مردم چگونه تفسیر اطلاعات. انتخاب رنگ می تواند شما را متوجه الگوهای خاص و یا جلب چشم خود را به جنبه های خاصی از یک گرافیک.

در نظر گرفتن دو نقشه به تصویر می کشد حساسيت زمينلغزش که دقیقا همان است به جز برای معکوس طرح های رنگی. چشم خود را ممکن است کشیده شده به تیره تر سایه به طور مستقیم دیدن این مناطق به عنوان در معرض خطر بالاتر. پس از نگاه کردن به افسانه که رنگ سفارش شما فکر می کنم بهترین نشان دهنده اطلاعات ؟ با توجه به چگونه رنگ استفاده می شود, شما بهتر می تواند درک چگونه آن را تحت تاثیر قرار چه خارج از غرفه به شما و آنچه شما را درک.

شکل و اندازه و جهت گیری از امکانات نیز می تواند تحت تاثیر قرار چگونه شما تفسیر یک شکل است.

نمودار پای, مثل این یکی نشان دادن اشتغال شکست برای یک منطقه بدنام دشوار است به تجزیه. توجه کنید که چقدر سخت است به بیرون که اشتغال رده بالاترین است و یا چگونه آنها رتبه. نمودار دایره ای را قاچ هستند و نه سازمان یافته توسط اندازه وجود دارد بیش از حد بسیاری از دسته ها (11!), 3D چشم انداز تحریف گوه اندازه و برخی از قاچ های جداگانه از دیگران مقایسه اندازه تقریبا غیر ممکن است.

یک نمودار میله ای است یک گزینه بهتر برای آموزنده صفحه نمایش کمک می کند و نشان می دهد که صنایع نفر شاغل هستند ،

که در آن انجام داده آمده است ؟

منبع اطلاعات مهم از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان است. این درست است به خصوص برای حزبی یا سیاسی داده است. اگر داده های جمع آوری شده از یک گروه نیست که یک تقریب خوب از جمعیت به عنوان یک کل و سپس آن را ممکن است مغرضانه.

برای مثال در مارس 18, فاکس کسب و کار شبکه میزبان hoseini نظرسنجی از مخاطبان خود با این پرسش که "چگونه می توانید درجه جمهور تهمت رهبری در این کشور مبارزه در برابر ووهان ویروس؟"

تصور کنید اگر تنها خواهان خواسته شد این سوال و چگونه نتایج را مقایسه کنید اگر تنها دموکرات ها خواسته شد. در این مورد پاسخ دهندگان بخشی از یک خود انتخاب گروه که در حال حاضر تصمیم به تماشای دابز' نشان می دهد. این نظرسنجی تنها می تواند به شما بگویم در مورد آن گروه از نظرات مردم در ایالات متحده به طور کلی به عنوان مثال.

سپس در نظر بگیرید که دابز ارائه شده تنها پاسخ مثبت خود را در چند انتخاب گزینه های"عالی عالی یا بسیار خوب"—و روشن است که این داده ها تعصب.

لکه بینی تعصب و نامناسب جمع آوری داده ها روش اجازه می دهد تا شما را به تصمیم می گیرید که اطلاعات قابل اعتماد است.

فکر می کنم از طریق آنچه که شما می بینید

در طول این همه گیر اطلاعات در حال ظهور است که ساعت به ساعت. رسانه های مصرف کنندگان هولناک با آمار و نمودار و نمودار ها و نقشه ها در هر روز است. اگر شما می توانید در یک لحظه به چند سوال از خود بپرسید در مورد آنچه که شما در این اطلاعات تصویری, شما ممکن است از راه دور کاملا متفاوت با استنتاج از شما تا به حال ممکن است در نگاه اول.

کارسون مک فرسون-Krutsky است که یک دانشجوی دکتری در علوم زمین در دانشگاه ایالتی بویزی



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب