افزایش امنیت سرور مجازی ویندوز

با پیشرفت سرعت بالا دنیای فناوری و استفاده روز افزون از خدمات آنلاین مانند: سرور مجازی ویندوز و یا لینوکس توس

توسط NEWSCENTERALS در 12 شهریور 1401

با پیشرفت سرعت بالا دنیای فناوری و استفاده روز افزون از خدمات آنلاین مانند: سرور مجازی ویندوز و یا لینوکس توسط مردمان سوای علم فنی مدیریت سرور، مبحث حیاتی حیاتی امنیت سرور مطرح می‌شود.

هر کدام از سرویس‌های ویندوز و لینوکس کاربرد شبیه ولی شیوه عمل گوناگون دارند، یک عدد از مواردی که به تازگی حساس بالایی پیدا کرده است، امنیت سرور مجازی ویندوز است.

برای اتصال به یک سرور مجازی ویندوز بایستی از ریموت دسکتاپ استعمال شود، که یک پروتکل ارتباطی اولیه مایکروسافت است، در ادامه به شما تدریس خواهیم بخشید که چطور امنیت اتصال ریموت دسکتاپ خودتان را افزایش دهید.به گویش معمولی در پروتکل ریموت دستکاپ عموما برای تماشا تصویر سرور و یا دیگر کامپیوترهای پایین نتورک استعمال خواهد شد.

برای انتقال فایل‌ اساسی حجم قلیل استفاده شود و هم پرینتر را به اشتراک بگذارید، وبکم را در سرور استفاده کنید، حتی می‌توانید درایو هارد خودتان را در سرور ویندوز بازدید کنید.

در یک سرور ویندوزی صدایی که در سرور پخش می‌شود را در کامپیوتر خودتان داشته باشید که همگی از نحوه پروتکل ریموت دسکتاپ انجام می‌شود.

با وجود همه این کاربردها، سرور مجازی ویندوز به جهت معاملات مالی و وب گردی سوای شناسایی هویت حساس هم کاربردی است.

امنیت سرور مجازی ویندوز

بدانید همیشه اشخاصی وجود دارا هستند که دستیابی به اطلاع داخل سرور شما برای آن‌ها ممکن است با دارای باشد، به ویژه وقتی که شما یک فعالیت مالی مانند: کار در بازار ارز دیجیتال می‌کنید به تیتر مثال: حیاتی یک سرور ترکیه اقدام به ترید در بایننس و یا این که دیگر صرافی‌ها می‌کنید.

در این وضعیت شما یک دیتا اهمیت ارزش مالی بالا در سرور مجازی ویندوز خودتان دارید و کسی که دنبال سوء استعمال باشد تلاش خویش را می‌کند که به هر شکلی وارد سرور شما شود.

برای این که بتوانید امنیت سرور خودتان را تامین کنید بایستی به نکته ها ریز دقت متعددی داشته باشید، مانند:

تغییر پورت ریموت دسکتاپ سرور

● آپدیت نمودن دوره ای سیستم استدلال و مرورگر

● عدم استعمال از نرم افزار کرک در سرور حتی آنتی ویروس کرک

● دانلود نکردن هیچ جور فایلی که از هر جایی به جهت شما ارسال می‌شود.

● اطمینان از پر‌نور بودن فایروال سرور

باز‌نگری داشتن فایروال در کمپانی میزبان برای دوری از هجوم ها Burt-force

● اطمینان از اورجینال بودن سیستم عامل و عدم به کارگیری از کرک سیستم برهان توسط شرکت میزبان

● پنل مدیر سرور به جهت خاموش کردن سرور در وقتی که طولانی مدت نیاز به سرور ندارید.

گزینش شرکت اصلی سابقه کاری بالا و اعتبار در زمینه میزبانی

● امنیت سیستم یا این که کامپیوتر مبدا که به سرور متصل می‌شود.

تغییر پورت ریموت دسکتاپ سرور

حداقل کار ممکن به جهت بالا بردن امنیت سرور مجازی تغییر پورت ریموت دسکتاپ است که سبب ساز می‌شود سرور شما از دید اسکنرهای اتومات در پورت 3389 که به دنبال کپی و Burt-force پسورد هستند در امان بماند، ولی اگر تارگت مستقیم باشد پیدا نمودن پورت واقعی ریموت عمل چندان سختی نمیباشد پس یک عمل اول و معمولی است.

در تیم میزبانی آسام سرور وب به علت داشتن فایروال جلوگیری از حملات به پورت ریموت نیازی به تغییر‌و تحول وجود ندارد.

آپدیت نمودن عصر ای سیستم ادله و مرورگر

یکی از ایراداتی که مدام وجود دارد، مشکلات امنیتی مربوط به سیستم ادله دارای میباشد که ممکن هست اهمیت یک باگ نرم افزاری موجب نشت اطلاعات شود و براحتی خط مش شکافت ایجاد کند.

به صورت خودکار و یا این که دوره کوتاه مدت مطلقا مبادرت به آپدیت سیستم استدلال سرور از باطن سرور نمایید و بعد از آپدیت سیستم استدلال اجازه دهید سرور ریستارت شود.

آپدیت شدن مرورگر هم حیاتی بسیار بالایی دارد پس مدام آپدیت نمودن آن را فراموش نکنید.

توجه به امنیت سیستم مبدا که به سرور به شکل ریموت دسکتاپ متصل خواهد شد.

نرم افزارهای آیتم استفاده در وی پی اس

متاسفانه این نکته فراموش می‌شود که اگر یک قابل انعطاف افزار از هر نوعی باشد به طور مثال: آنتی ویروس، دانلود منیجر یا این که فتوشاپ و…، که از سایت آسان دانلود یا این که soft98 یا این که هر تارنما دیگری دانلود شده باشد، در هر شکل این نرم افزار درصورتیکه مجانی نباشد، کرک شده است و بوسیله یک برنامه نویس انجام شده است.

سوال اینجاست؟ که آیا آن برنامه نویس برای عموم مردمان که حاضر به پرداخت هزینه لایسنس قابل انعطاف افزار گزینه نظر نمیباشند عمل بدون پول انجام می‌دهد؟ حتما خیر، پس بی هدف انجام نمی‌شود.

در نتیجه به جهت مدام استفاده از هر نوع نرم افزار کرک را فراموش کنید. حتی درصورتیکه در کامپیوتر فردی خودتان در اکنون به کار گیری میباشید و فکر می‌کنید که تا الان مشکلی پیش نیامده است!

عدم اخذ پوشه از هر منشا تکثیر فایل

هک کردن یک سرور و یا کامپیوتر حیاتی ارسال تنها یک عکس، یک پوشه PDF و یا این که ورد و یا حتی یک ویدئو ساده است، به طورکلی هرگونه فایلی که شما به جهت بازدید و یا باز شدن آن تنها یک کلیک کنید کافی میباشد تا شما در قلاب هکر گیر بیفتید.

فایل مخرب هر کاری که در محیط سیستم انجام می‌شود را به راحتی به منبعی خاص ارسال می‌کند و همچنین بضاعت و توان ضبط کلیه پسووردها و یا حتی ایجاد تغییرات در سرور را دارد.

اطمینان از روشن بودن فایروال سرور

سیستم ویندوز یک فایروال دیفالت دارااست که پورت‌های غیر لازم را به رخ کامل مسدود کرده هست و اجازه ورود و خروج هر قابل انعطاف افزاری را نخواهد داد، مطمئن شوید که همین فایروال خوب و کاربردی پر‌نور باشد و آن را به هیچ عنوان به جهت طولانی مدت خاموش نکنید.

داشتن فایروال خودداری از Burt-force

از رایج ترین رویکرد های شکافت به سرورها آزمون پسوردهای مختلف به جهت ورود به سرور هست، در همین موقعیت یک لیست میلیونی از پسوردها وجود دارااست و یک ربات شروع به تست پسورد بر بر روی سرور می‌کند، در ثانیه چند ده پسورد را آزمون می‌کنند تا پسورد سرور شما را پیدا کنند.

شرکت‌های انگشت شماری برای امنیت بالای کاربران خویش هزینه می‌کنند. در سرویس ها ابری آسام وب امکان کپی پسورد بر روی سرورها وجود ندارد و هرکسی اقدام به کپی سرورها نماید به صورت خودکار به وسیله فایروال بلاک خواهد شد.

بدون دستکاری بودن سیستم دلیل سرور مجازی

اورجینال بودن سیستم استدلال سرور مجازی ویندوز که شما را میزبانی می‌کند از آن جهت که هیچ گونه دستکاری و یا این که کرک شدن لایسنس سیستم نداشته باشد، بسیار حساس میباشد به این دلیل که همه کرک‌هایی که برای لایسنس انجام می‌شود مسلما مخرب میباشند و مطمئنا به جهت کسانی که از سرور مجازی ترید به جهت ارزهای دیجیتال فارغ از قابلیت پیگیری استفاده می‌کنند، نقص‌ ساز خواهند شد.

پنل مدیر سرور مجازی

خدمات میزبانی که به شکل ابری ارائه شود همه چیز را دردسترس شما قرار می‌دهد و قابل ایجاد هر نوع تغییرات بوسیله شما است.

مدیریت سرور مجازی به شکل تمام توسط شما می بایست انجام شود به مدل ای که در دست گرفتن پنل وی پی اس می بایست به شما همین قابلیت را بدهد که بدون نیاز به پشتیبانی، حتی سیستم استدلال سرور را بده بستان کنید، و یا این که در صورتی که می خواهید مدتی از سرور به صورت روزمره استعمال نکنید سرور را خاموش کنید و در روزگار نیاز اقدام به روشن نمودن مجدد آن کنید.

امنیت سیستم مبدا به مقصد (سرور)

آلوده نبودن سرور مبدا شما زیاد اهمیت مهم است. می بایست از ایمن بودن کامپیوتر فردی و گوشی خودتان اطمینان 100% حاصل کنید، این سخن که چندین سال است از این ویندوز استفاده کرده ام تا الان مشکلی پیش نیامده هست را فراموش کنید!

تا این لحظه دیتا شما ارزش مادی نداشته و حداکثر پسورد بانک‌های درون جمهوری اسلامی ایران بوده و قابلیت و امکان پیگیری وجود داشته بدین ترتیب برای اشخاص سودجو ارزشی چندانی ندارد، در واقع خزانه های ما به سیستم بانکداری جهانی متصل وجود ندارد و قابلیت و امکان جابه جایی پول به خارج از ایران وجود ندارد، پس تا این لحظه شکار لطف محسوب نمی‌شدید.

اما حال شما یک سرور ترید را تنظیم می‌کنید که در صرافی ارز دیجیتال نظیر بایننس کار معاملات ارز دیجیتال انجام دهید، حالا چنانچه هکر بتواند پسورد سرور یا دیگر دیتاها آیتم نیاز را از درون سیستم شما برداشت کند کار کل است.

انتخاب کمپانی میزبانی معتبر و اساسی سابقه

انتخاب کمپانی دارای و حساس میزان مرغوب بودن و قیمت مطلوب یک عدد از چالش های خرید سرور مجازی ویندوز است، به طوری که گاها هزینه زیاد متعددی به جهت خرید کردن می‌پردازید ولی نتیجه مطلوبی دریافت نمی‌کنید، شما به اندازه میباشد در مورد شرکت‌ها و سوابق فعالیت و مشتریان آنان تحقیق کنید، به تیتر مثال: شرکت میزبانی آسام سرور وب به ادرس www.asamserver.com حیاتی 9 سال سوابق عمل در راستا میزبانی وب داراست و اصلی یک رزومه درخشان و مشتریان بزرگی نظیر صنایع غذایی سنجابک و هلدینگ شیشه قزوین و ...است.

تمام سرمایه شرکت های میزبانی وب اعتماد مشتریان به آن ها می باشد پس کل عمل ها در راستای افزایش اعتماد و ارائه سرویس ها خوب تر به کل مشتریان انجام می‌گیرد.

آخرین مطالب