تقویت سیستم ایمنی با عسل

عسل طبیعی و خواص آن یک قاشق عسل خام میتواند از گاز اضافی معده پیشگیری کند. عسل همچنین میتواند مانع از اثرات م

توسط NEWSCENTERALS در 17 بهمن 1401

عسل طبیعی و خواص آن

alphabetیک قاشق عسل خام میتواند از گاز اضافی معده پیشگیری کند. عسل همچنین میتواند مانع از اثرات مضر میتوکسینها شود (که ترکیبات سمی هستند که توسط قارچها تولید میشوند) و سلامت باکترهای روده را بهبود ببخشد. این موضوع به پیشگیری از هرگونه مشکل مربوط به معده کمک میکند. عسل مانوکا همچنین خواص ضدالتهابی دارد و میتواند زخم معدهی ناشی از اسید اضافی را بهبود ببخشد. یک نظریه عنوان کرد که مصرف عسل شبیه به جویدن گرده است و به همین علت حساسیت به گرده را کاهش میدهد. این موضوع باعث میشود افراد کمتر علائم حساسیت را تجربه کنند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف عسل طی بیش از ۸ هفته میتواند علائم آلرژی را بهبود ببخشد. هرچند بعضی از مطالعات نشان میدهند که عسل میتواند در بعضی از افراد منجر به حساسیت شود. بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کنید. مطالعات زیادی وجود ندارند که نشان دهند عسل آلرژی را بهبود میبخشد؛ بنابراین به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

  • از بدن در برابر تجمع قند محافظت میکند
  • کاهش عوارض جانبی درمان سرطان (شیمی درمانی)
  • عسل مسکن زخمها و سوختگیها
  • گل ارمنی
  • و گلودرد را تسکین می دهد
  • تغذیه مناسب و جلوگیری از افزایش فشار و قند خون
  • عسل: دو قاشق غذاخوری

Benefits of honey for womenحتی پلیفنولهای موجود در عسل هم نقش مهمی روی سلامت قلب دارند. بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که افزایش مصرف پلیفنولها میتواند احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کم کند. شاخص گلیسمی عسل پایین بوده و بین ۴۵ تا ۶۴ است. بنابراین افراد دیابتی میتوانند آن را به میزان متعادل مصرف کنند. بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که مصرف عسل سطح انسولین خون را افزایش و میزان قند خون را کاهش میدهد. علاوه بر این نشان داده شده که عسل سطح قند خون ناشتا را پایین میآورد. منظور از شاخص ذکر شده، سطح گلوکز خون ۸ ساعت بعد از ناشتا بودن است. هرچند مطالعات عنوان میکنند که باید در مصرف عسل تعادل را رعایت کنید. میتوانید به چای، جو دوسر یا ماست حدود یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید تا از فواید بینظیر آن برای سلامتی بدن بهرهمند شوید. بر اساس گزارشهای یک مطالعهی ایرانی مصرف عسل اثرات مفیدی روی وزن بدن و لیپید خون افراد مبتلا به دیابت دارد.

ماشین ظرفشویی

alphabetهمچنین به طور میانگین هر فرد 1.3 کاهش وزن را تجربه کرده. 1. عسل علاوه بر خواص خوراکی که دارد به صورت موضعی نیز شفابخش است. بسیاری از درمانگران طب مکمل استفاده از خمیر تهیه شده از عسل و دارچین را برای کاهش و تسکین ورم و دردهای مفصلی مؤثر می دانند. 2. به توصیه درمانگران طب سنتی ایران مصرف روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل در وعده صبحانه در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل های سرد سال کمک می کند. 3. مصرف روزانه عسل در وعده صبحانه به کاهش میزان کلسترول خون و همین طور تنظیم عملکرد دستگاه تنفسی و مجاری آن کمک می کند. 4. عسل علاوه بر افزایش میزان ایمنی و مقاومت می تواند با بهبود عملکرد گلبول های سفید خون سیستم دفاعی بدن را برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تقویت کند. متخصصان و درمانگران چینی نوشیدن چای عسل و دارچین را یکی از بهترین راه حل ها برای پیشگیری از پیری سلول ها و بافت های بدن می دانند.

 

نتایج نشان دادند استفاده از این ترکیب به اندازه محصولات بدون نسخه موجود در بازار، مؤثر بوده است. مطالعات نشان میدهند آنتی اکسیدانهای موجود در عسل ممکن است با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط باشند. طبق نتایج یک مطالعه، عسل ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلولهای سالم - یعنی همه عواملی که میتوانند عملکرد و سلامت قلب را بهبود بخشند - کمک کند. محققان بر این باورند برخی از مزایای اصلی عسل از محتوای آنتی اکسیدانی آن ناشی میشوند. عسل طبیعی حاوی طیف وسیعی از ترکیبات ازجمله فیتوکِمیکالها (مواد شیمیایی به دست آمده از منشأ گیاهی)، فلاونوئیدها (دستهای از متابولیتهای ثانویه که در گیاهان یافت میشوند) و اسید اسکوربیک (ویتامین C) است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنند. آنتی اکسیدانها با از بین بردن رادیکالهای آزاد (اتم، مولکول یا یونی که الکترون تکی دارد و به همین علت بسیار واکنشپذیر و برای سلولها مخرب است)، استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش میدهند.

Benefits of honey for women• از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است. • عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند. • دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است. • عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است. • عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد. • دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست. • سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد.

برای انجام تست پچ مقدار کمی از عسل را روی چانهی خود بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید. اگر هیچ واکنش آلرژیکی را تجربه نکردید، یعنی استفاده از عسل برایتان بیخطر است. لازم است بدانید که عسل تنها نوعی از آکنه را درمان میکند که علت آن عفونتهای باکتریایی باشد. عسل یک جاذب رطوبت (هومکتانت) است که لایهی فوقانی پوست را مرطوب میکند. این رطوبت اضافی میتواند در درمان چینوچروک مفید باشد. عسل همچنین قسمتهای خشک، تحریک شده و حساس پوست را تسکین میدهد. خواص آنتیاکسیدانی عسل پیری پوست را به تأخیر میندازد. میتوانید با عسل یک ماسک ضدپیری درست کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری عسل را با مقدار مناسبی پاپایا، شیر غنی شده یا ماست مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. میتوانید همانطور که ماسک را روی صورت خود میگذارید، صورتتان را ماساژ دهید. این کار به افزایش گردش خون و سفت شدن پوست کمک میکند.

از طرفی خواص آنتی اکسیدانی عسل باعث به تاخیر انداختن روند پیری پوست می شود. برای داشتن یک ماسک ضد پیری نیاز دارید به یک قاشق سوپخوری عسل را با مقادیر مساوی از پاپایا، شیر چرب یا ماست مخلوط کنید. همچنین عسل پوست را نرم و هیدراته میکند و چین و چروک و فاصله های خطوط را کم می کند. هر چند ماسک های عسل یک درمان کامل برای چین و چروک نیستند و از طرفی تمامی ماسک های عسل نمی توانند این کار را انجام دهند. پس این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. از آنجا که عسل یک مرطوبکننده طبیعی است. شاید به درمان زخم های آکنه کمک کند. گرچه تحقیق دقیقی در این زمینه اثبات نشده است. استفاده از عسل خالص بر روی لبها می تواند به این موضوع کمک کند. فقط مقداری از عسل را روی لب هایتان قبل از خوابیدن در شب بمالید.

Benefits of honey for womenدور تا دور بدنه کتری تون رو نگاه کنید به احتمال زیاد لایهای بصورت آهک و گچ میبینید. این همون املاح و رسوبات غیر استاندارد هستش. که اگر از آب تصفیه کن و آب معدنی استفاده کنید خیلی کمتر این مشکل رو میبینید. اما به هر صورت این مشکل رو احتمالا الان دارید. توجه کنید وقتی آب جدید توی کتری تون میریزید تا چای دم کنید، آب جدید خودش یه املاحی داره و بد تر از اون این رسوبات آهکی تاثیر چندین برابر بدتری میگذارن. 2 راه حل استاندارد وجود داره که توی کل دنیا از همین 2 راه حل استفاده میشه. هم بیشترین تاثیر رو داره و هم با کمترین هزینه کار انجام میشه. یک لیوان سرکه داخل کتری یا چایساز بریزید و تا جایی که خط رسوبات رو فرا بگیره مابقی رو آب بریزید. دستگاه رو روشن کنید و اجازه بدید چایساز بارها بجوشد. برای کتری های گازی توصیه میکنیم 1 ساعت روی گاز بجوشانید. اما خوب برای چایساز برقی منطقی نیست.

  • بعد از اتمام کار با چای ساز آن را حتما خاموش کنید
  • عسل مانوکا
  • عسل وحشی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود هضم غذا بهبود کلسترول
  • عسل شوید
  • عدم مصرف قند و نمک در وعده های غذایی
  • ۶۰ درصد کاهش علائم آلرژی؛

Properties of honeyآنتی بیوتیک هایی که اغلب برای سرماخوردگی و عفونت های گلو تجویز میشوند و ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشند. عسل با تشکیل یک لایه در اطراف گلو، تحریک را تسکین می دهد ، به کاهش سرفه کمک میکند و راه هوایی را روان میکند. توجه داشته باشید که به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم نباید به کودکان زیر یک سال عسل داد. حتی دانشمندان دانشگاه آکسفورد گفتند که پزشکان می توانند آن را به عنوان یک جایگزین موثر برای آنتی بیوتیک ها توصیه کنند. آنان دریافتند که عسل از نظر علائم تسکین دهنده برای مبتلایان به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونتهای دستگاه تنفسی ، عالی است. مصرف موضعی عسل می تواند التهاب و سوزش چشم شما را کاهش دهد. همچنین می تواند باکتری های مضری را که می توانند باعث عفونت چشم شوند، از بین جدیدترین ماشین ظرفشویی ال جی 2022 ببرد. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل، همراه با توانایی های تسکین دهنده آن، آن را به یک درمان شگفت انگیز موثر برای چندین بیماری چشم تبدیل می کند.

Grease dishesذات الریه همان التهاب ریوی است که عامل اصلی آن در بیشتر موارد، باکتری، ویروس و قارچ است. در اثر این التهاب، در کیسههای هوایی و مجاری تنفسی مایع و اجساد سلولی جمع شده که در نهایت منجر به اختلال در تنفس میشوند. از نظر طب سنتی، خوردن آب سرد برای این بیماران مجاز نیست و به جای آن باید شربتهای مفید مانند ماءالعسل مصرف کنند. چراکه ماءالعسل میتواند سینه و ریه را از رطوبت پاک کند. جالب است بدانید که در کتاب «قانون» ابن سینا، از ماءالعسل به عنوان بهترین ماده پاککننده یاد شده است. نکتهای دیگر در مورد این بیماری آن است که در طب سنتی، ذات الریه به دو نوع پخته و خام تقسیم شده است. در نوع خام، میزان آب موجود در ماءالعسل باید بسیار باشد؛ حال آنکه در نوع پخته (ذات الریه)، بهتر است خردل کوبیده شده در ماءالعسل گرم ترکیب شده و به بیمار خورانده شود. برای درمان زخمهای مزمن و چرکهای ریوی، مطابق با توصیه جرجانی در کتاب «ذخیره خوارمشاهی»، آشامیدن قسطرون به همراه ماءالعسل بسیار کمککننده خواهد بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن