روش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

تنها اعتنا داشته باشید که پاک کردن یا فرمت نمودن یک پارتیشن، تمام داده ها موجود در آن را از در بین می‌برد. اکث

توسط NEWSCENTERALS در 1 مهر 1401
تنها اعتنا داشته باشید که پاک کردن یا فرمت نمودن یک پارتیشن، تمام داده ها موجود در آن را از در بین می‌برد. اکثری از درایوهای ذخیره‌سازی به شکل پیش‌فرض پارتیشن‌بندی شده‌اند، البته درایوهایی نیز هستند که پارتیشن‌بندی نشده‌اند. به جهت آن‌که همین درایوها پوشه سیستم داشته باشند و بشود بر روی آن ها چیزی ذخیره کرد، بایستی پارتیشن‌بندی شوند. صفحه بالا ظرفیت هارد شما را كه برای این کار در دسترس می باشد را اعلام می كند شما باید در همین تراز برای درایو Start up تان کمی را در مقیاس مگا بایت وارد كنید (البته % نیز می شود). بیشترین فضا رو به درایو کارگزاشتن ویندوز بدید، بقیه‌ی درایوها بستگی به نیاز خودتون داره. این پارتیشن کارش اینه که وقتی رم شما در سیستم‌عامل اوبونتو لبریز میشه، به کمک رم بره. این مورد به شما اجازه میده تنظیمات رو بسته به نیازتون انجام بدید. پس دارای تعیین این آیتم و کلیک روی Continue کارتون رو آغاز کنید. Diskpart یک ابزار خط فرمان یا این که به اصطلاح Command-Line ای برای مدیریت دیسک ها و پارتیشن ها میباشد که از Windows 2000 جایگزین fdisk شد. 13.برای اینکه به نقل از یک partition را format کنیم در نخست بایستی آن را تعیین کنیم. در تراز قبل ما این عمل را به وسیله امر select partition 2 انجام دادیم. و در پنجره بعدی روی واژه و کلمه های Drive options کلیک نمایید تا بخش تنظیمات و امکانات پارتیشن بندی هارد در اختیارتان قرار گیرد. به وبسایت رسمی کمپانی EasuUs رفته و برنامه EaseUS Partition Masterرا بدون‌پول دانلود و کارگزاشتن کرده و آن را اجرا کنید. هم اکنون همه درایوها و فضاهای آزاد و اشغال شده هارد را می بینید، به تیتر مثال ما می خوا هیم مخلوط پارتیشن انجام دهیم، به جهت همین فعالیت پارتشین آیتم حیث را گزینش کنید و از منوی سمت راست گزینه Merge را بزنید. امکان دیگر نرم افزار پیش رو، ایجاد درایو جدید، فرمت نمودن درایوهای موجود و هم حذف تام یک پارتیشن از روی هارد می باشد. شما می توانید Mac خود را ریستارت کرده و سوییچ Option را هنگام شنیدن صدای startup chime یا این که صدای بوت، فشار دهید. این عمل شما را به بخش Startup Manager می برد و می توانید درایو خود را در آنجا گزینش نمایید. گاهی ممکن است که بخواهید درایو های کامپیوتر تان را از دید دیگران نهفته نمایید و به همین شیوه داده ها ویژه خویش را از دسترس دیگران به دور نگهدارید. به جهت انجام این فعالیت به صورتی که به داده ها تان هیچ جور آسیبی وارد نشود مراحل زیر را دنبال نمایید. پس از دیدن این پنجره عمل پارتیشن بندی شما به انتها رسیده است دارای زدن کلید Finish پنجره را ببندید. عمومی یک پارتیشن می‌تواند کل فضای یک درایو (مثلاً یک هارد اکسترنال) را به خودش اختصاص بدهد یا این‌که صرفا قسمتی از فضای آن را اشغال کند. مزیت حیاتی پارتیشن بندی حفاظت از داده‌ها در برابر حذف اتفاقی یا این که مشکلات احتمالی هارد است. مزیت بعدی همین هست که گزینه‌های بیشتری برای فعالیت اصلی هارد در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود مکتوب مجازی سازی

این طریق فراوان تازه بوده و براساس استاندارد‌های جهانی فعالیت می‌کند. شما می‌توانید حتی ۱۲۸ پارتیشن بر روی هارد خویش داشته باشید. موضوع دوم این هست که ممکن است ساختن پارتیشن سبب ایجاد حساس امنیت کاذب شود. گرچه ویندوز این پارتیشن‌ها را به شکل جدا از هم نشان می‌دهد ولی باز هم درایو شما یکی است و چنانچه دچار ایراد شود، ممکن می باشد هارد اکسترنال 4 ترابایت بقیه پارتیشن‌ها نیز مشکل پیدا کنند. در غایت می‌توانید پارتیشن‌ها را طوری تنظیم نمایید که مانند درایوهای مستقل کار نمایند تا اجرای امور یا این که پردازش‌ها حیاتی شتاب بیشتری انجام شود. گرچه همین درایوها مستقل از هم به حیث می‌رسند البته کلیه بر روی یک هارد هستند و اگر هارد مبتلا خلل فیزیکی شود همه پارتیشن‌ها به مشکل برخورد می‌کنند.
  • کاربر قدرتمند خواهد بود دیتا ها و دیتاها خویش را در مسیرهای گوناگون ذخیره کند.
  • بعد از این‌که روی یک هارد، یک پارتیشن تولید می‌شود، بایستی اهمیت به کار گیری از یک فایل سیستم فُرمت شود.
  • نوع دوم پارتیشن بندی لپ تاپ دل و دیگر برندهای ویندوزی، Extended می باشد که در آن می بایست به میزان حافظه هارد برای پارتیشن بندی اعتنا کرد.
  • یکی دیگر از بهترین قابل انعطاف افزار های پارتیشن بندی، IM-Magic Partition Resizer است.
برای شعور خوب تر مسئله CMD را در وضعیت عادی ( غیر Administrator ) اجرا کنید. خواهید دید که یک پنجره خط فرمانی نو به جهت شما گشوده می شود که اوامر CMD در آن عمل نمی کند. Partition 2 درایو ویندوز می باشد، که دارای امر select partition 2 آن را گزینش می کنیم. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بر روی پارتیشن موجود دارید تا قسمت نو ایجاد شود. در این صفحه، سخن Y را تایپ کرده و سوییچ Enter را فشار دهید تا به منوی اهمیت برنامه FDISK بروید.

آموزش ایجاد پارتیشن تازه از روش دستورها CMD ( تولید پارتیشن بندی حیاتی DESKPART )

به مراد ساخت درایو جدید قسمتی از فضای درایو C را خالی کنید. “Manage” را گزینش کنید و روی ” Disk Management ” کلیک کنید. 11.در غایت کلید Finish را بزنید تا عملیات فرمت شروع شود. حالا اهمیت سناریو صفحه‌ی تحت و کلیک روی Finish کارتون انجام میشه. برای تولید درایو‌های بیش‌تر‌ کافیه این فرایند رو مجدد انجام بدین. در همین کادر، رایانه از شما میخواد که اسمی رو به جهت درایو جدید گزینش کنید.

کانون بازیابی اطلاعات

نکته قابل توجه این است که در صورتی که هارد اکسترنال شما گنجایش به اندازه نداشته باشد باید، حجم پارتیشن‌هایی که قبلا ایجاد کرده‌اید را کمتر دهید. همین ابزارها امکان پارتیشن‌بندی درایوهای سیستم و همچنین درایوهای درونی، بیرونی، درایوهای یواس‌بی، کارت‌های SD، و دیگر رسانه‌های ذخیره‌سازی را آماده می‌سازند. البته اگر به شش پارتیشن بر بر روی یک درایو نیاز دارید، باید سه پارتیشن ابتدایی و یک پارتیشن بسط‌یافته تولید کنید. پارتیشن بسط‌یافته مثل محفظه‌ای کار می نماید که به شما قابلیت و امکان تولید پارتیشن‌های منطقی بر روی خویش را آماده می‌کند. بنابراین اگر به شش پارتیشن نیاز دارید، می بایست سه پارتیشن ابتدایی، یک پارتیشن بسط‌یافته و آن‌گاه سه پارتیشن منطقی درون پارتیشن بسط‌یافته ساخت کنید. استفاده از این شیوه دوچندان آسان است و نیازی به آموزش دستوراتDESKPART ندارد. • جهت کوچک نمودن فضا، آیتم ها را به ترتیب تعیین نمایید و ادامه بدهید . داتیس کانال فعالیت فن ای خود را در سال 1393 اهمیت هدف دسترسی آسان پارسی زبان ها به آموزش های حوزه فناوری و نتورک شروع کرد و حال حیاتی حمایت شما دوستان جزو 500 سایت برتر کشور‌ایران هستیم. قبل از انجام کاری لطف بفرمایید از اطلاعات خود بکاپ تنظیم نمایید . © کل حقوق این وب سایت برای شرکت یاری سیستم محفوظ میباشد و به کارگیری از محتوای تارنما فارغ از ذکر منبع، پیگرد رسمی دارد. به جهت شناخت خوبتر حساس پرایمری و لاجیکالی مقاله تفاوت پارتیشن Primary و Logical را مطالعه کنید. مطالب وب سایت دوچندان خوب و موءثر می باشد ، من ، دوستان و همکارانم در دانش کده غایت به کار گیری را داشته ایم . File Allocation Table اشاره نمود که از زمان ارائه DOS گزینه استفاده بوده و به FAT16 دارای شهرت می باشد. این سیستم که هنوز نیز به وسیله ویندوزهای متعدد شناسایی می شود، در زمانه خودش بسیار خوب بود. ولی بعد ها که هارد دیسکهای گنجایش بالا به بازار آمدند عملکرد خود را از دست بخشید و دیگر امکان مدیر مطلوب حجم های بالا را نداشت. در سیستم FAT16 نمی توان پارتیشن های بزرگتراز 2 گیگابایت داشت که این از جمله انحصار های اهمیت آن به شمار می رود. قطعاً اولی و مهم‌ترین مزیت پارتیشن ‌بندی هارد همین می باشد که فضای به اندازه برای نصب یک سیستم دلیل مهیا شود. در واقع ما می‌توانیم یک فضای استاندارد با حجم به اندازه را به جهت نصب سیستم دلیل ویندوز در اختیار داشته باشید. بعد از اینکه همین امور را انجام دادید دکمه Next را انتخاب کنید. میخوام به جهت بار اول طریق ویندوز نصب کنم و میخوام ویندوز رو بر روی حافظه SSD نصب کنم، زمانی کارگزاشتن ویندوز به پارتیشن بندی میرسه، از چه جایی بفهمم کدوم درایو مربوط به حافظه SSD میشه؟ تا اشتباهی ویندوز رو بر روی حافظه HDD نصب نکنم. زمانی میخوام وارد disk management بشم پایین مینویسه connecting to virtual disk service و هیچ اتفاقی نمیفته. پارتیشن های Extended قابل نصیب به Logical هستند و هر هارد دیسک ۴ پارتیشن Primary یا یک Primary و یک Extended داشته باشد .

اکتیو کردن آفیس : تدریس 0 تا 100 کرک آفیس

با کلیک بر روی Browse Files پیش نمایشی از محتویات باطن پارتیشن را می توانید تماشا کنید. حساس کلیک بر بر روی مورد Convert To Primary می توانید دسته هارد را به Primery تغییر و تحول دهید. در هنگامی که درایو شما Primery باشد این مورد به Logical تغییر‌و تحول نام خواهد یافت که تغییر و تحول آن توصیه نمی شود. زیرا یک بک آپ از دیتاها هارد گرفته شده و در پایانی منزل هارد ذخیره میگردد بدین ترتیب چنانچه هارد شما مبتلا مشکل گردد، تمام قسمت‌های آن آسیبی ندیده و خراب نخواهد شد. برای پارتیشن ‌بندی هارد این هست که شما صرفا می‌توانید چهار پارتیشن داشته باشید. از حیث عمر زمانی، همین روش قدیمی‌تر بوده و هنوز نیز اغلب مهندسین و کارشناسان از این طرز به جهت پارتیشن‌ بندی هارد استفاده می‌کنند. بهره مندی از هر دو ویندوز به شما یاری می نماید تا در صورت نیاز به تمامی دیتاها خویش به صورت جدا از هم دسترسی داشته باشید. مهم پارتیشن بندی هارد شما می توانید فولدر ها، فایل ها و برنامه های خود را در درایوهای مجازی سازماندهی کنید. شما اهمیت پارتیشن بندی هاردتان می توانید در صورتی که برای یک عدد از درایوهای شما اتفاقی زمین‌خورد از داده ها درایوهای دیگر سوای نقص‌ استفاده کنید.

تعمیرات کامپیوتر ایسوس

در اخیر به جهت خروج از برنامه FDISK و ذخیره پارتیشن های ایجاد شده کافی میباشد در صفحه اساسی FDISK یکبار سوییچ Esc را بزنید تا وارد ورقه خروج FDISK شوید. به این منظور، به ترتیب حجم درایوهای منطقی خویش را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید تا در نهایت تمام فضای Extended پارتیشن بندی شود. توجه داشته باشید که در هنگام تغییر و تحول فضای درایو C ممکن میباشد نرم افزار از شما التماس راه و روش اندازی دوباره سیستم را کند که در همین رخ می می بایست راه و روش اندازی را تایید فرمایید (ادامه فرآیند سپس از منش اندازی مجدد انجام خواهد شد). به طور معمول مزایای پارتیشن بندی را بلافاصله بازدید میکنیم اما باز نیز می بایست اعتنا داشته باشید که پارتیشن بندی بر کارایی هارد درایو سیستم تأثیرگذار هست و ممکن هست در آینده نیاز به پارتیشن بندی مجدد پیدا کنید. ابتدا روي نام هارد ديسك سيستم خود كليك راست كرده و Delete Partition را بزنيد . آن‌گاه مجدد كليك راست كرده و Create Partition را انتخاب كنيد و به میزان دلخواه و ولی ممكن پارتيشن بسازيد. اعتنا داشته باشيد كه اساسی Delete Partition کل داده ها روي هارد شما پاك مي شود . پس بی تردید بايد قبل از اين كار از دیتاها خود پشتيبان تهيه كنيد. این متن منتشر شده در مقالات تخصصی می باشد و تگ شده در نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک است. البته همین گزینه به‌صورت پیش‌فرض تنظیم‌شده و نیازی به دستکاری نداره. در آخر نیز بعضی‌ها مانند من می‌خوان که روی کامپیوتر خودشون نیز ویندوز داشته باشن هم اوبونتو و مطلقا همین دو سیستم‌عامل با توجه به تفاوت‌شون به‌صورت مشترک روی یک داریو نصب نمیشن. ۳- در تراز بعد سایز پارتیشن را وارد می کنیم که بر حسب مگابایت در لحاظ گرفته می شود و آیتم Next را کلیک می کنیم. همانطور که پیش از این گفتیم Diskpart ابزار قدرتمندی هست و درصورتی که عضو مهارت واجب برای فعالیت مهم آن را نداشته باشد ، ممکن میباشد سبب ساز آسیب رساندن به دیسک ها و پارتیشن ها و اطلاعات ذخیره شده در آن ها شود. به این استدلال به طور پیشفرض برخی از قابلیت و امکان های Diskpart غیر فعال هست و تنها هنگامی فعال می شوند که در سطح Administrator اجرا شود.

IM-Magic Partition Resizer :

شما می توانید این برنامه در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، XP، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ به خوبی عمل می کند. سوییچ Next را گزینش کنید و در غایت دارای تعیین Finish درایو شما تولید می شود. یک پاپ آپ برای شما ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید این درایو هارد اکسترنال خرید نو را فرمت کنید؟ بر روی دکمه Format Disk و آنگاه دکمه Start کلیک نمایید آن گاه از اتمام فرمت روی کلید OK کلیک کنید. شما می توانید اطلاعات مربوط به آن را در کاغذ Disk Management بازدید کنید. هنگامی که شما پارتیشن بندی جدیدی ایجاد می کنید در واقع درایو های کهن را فرمت می کنید. این برنامه به شما همین قابلیت و امکان را میدهد تا اندازه یک پارتیشن را با کشیدن یک نوار به سمت چپ یا این که راست، تغییر دهید. البته همین فقط پیش‌نمایش هست و تا وقتی که روی سوییچ Execute کلیک نکنید، تغییرات انجام نمی‌شوند. AOMEI Partition Assistant Standard نرم افزار رئیس پارتیشن بندی هارد می باشد که بصورت رایگان ارائه میگردد و آوازه خود را در میان کاربران در سراسر عالم به دست آوردن کرده است. همین برنامه کلیدی ویژگی‌های دوچندان قدرتمندی هست که به شما قابلیت می‌دهد مدیر دیسک دشوار و پارتیشن‌های خود را به طور کامل در دست گرفتن کنید.
آخرین مطالب