سهولت چت کردن در چتروم احساس چت

امروزه از یاهو مسنجر به عنوان یکی از رایج ترین ابزارهای گپ در اینترنت استفاده می شود. به راحتی می توان گفت که

توسط NEWSCENTERALS در 7 آذر 1399

امروزه از یاهو مسنجر به عنوان یکی از رایج ترین ابزارهای گپ در اینترنت استفاده می شود. به راحتی می توان گفت که تعداد کمتری از رایانه ها هستند که این برنامه روی آنها نصب نشده باشد. تطبیق پذیری و سهولت استفاده از یاهو مسنجر آن را به یکی از محبوب ترین ابزارهای گپ تبدیل کرده است.


برخی از ویژگی های یاهو مسنجر به شرح زیر است:


- فرصت چت در اتاق های گفتگوی مضمون


- فرصت گپ زدن خصوصی با دیگران


- امکان ارسال و دریافت پرونده در حین گپ


- امکان استفاده از وب کم برای چت


- امکان ارسال پیام برای کاربرانی که آنلاین نیستند


 


افراد را در گپ دسته بندی کنید


همه افرادی که از چت استفاده می کنند را می توان به دو دسته تقسیم کرد:


گروه اول: روحانیون ، مبلغین ، اساتید دانشگاه ، دانشجویان ، دانشجویان دینی و محققانی که برای آشنایی با ایده ها و نظرات مختلف ، نظرات مختلف و گفتگوی صریح و صریح با مردم وارد محافل گفتگوی چت روم فارسی می شوند. هدف آنها استفاده بهینه و صحیح از گپ است.

گروه دوم: افرادی هستند که برای دوست یابی ، پر کردن بخشی از اوقات فراغت خود و یا ارضای برخی خواسته ها و نیازهایی که قادر به ارضای آنها در روابط عادی اجتماعی نیستند ، وارد دنیای مجازی می شوند. این گروه در واقع از اتاق گفتگو و اتاق گفتگو سوused استفاده کردند.


 


مزایای چت


برخی از مزایای چت عبارتند از:

- دسترسی به طیف گسترده ای از مردم در یک نگاه

قیمت پایین برای تماس با دیگران ، حتی در دورافتاده ترین نقاط جهان

- امکان ارسال و دریافت پرونده ، عکس ، نامه و صرفه جویی در وقت و هزینه.



معایب چت


از معایب چت اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده بیش از حد از چت های نامناسب اینترنتی می تواند منجر به اختلالات روانی طولانی مدت در افراد شود. زیرا هرچه فاصله بین دنیای واقعی و خیالی بیشتر باشد ، می تواند منجر به افسردگی و اختلالات روانی شود.

- با توجه به اینکه بیشترین کاربران اتاق گفتگو جوانان جوانی هستند که با واقعیت های اجتماعی آشنا نیستند ، دلالان و فرصت طلبان حضور گسترده ای در برخی از اتاق های گفتگو دارند و به دنبال فرصت هایی برای گمراه کردن جوانان و سوق دادن آنها به جنایت هستند. .

- برخی از اتاق های گفتگو وجود دارند که نیازی به رعایت اصول اخلاقی ندارند ، بنابراین افرادی که از این اتاق های گفتگو استفاده می کنند دچار فساد اخلاقی و فکری هستند.


 


راه حل های کاهش آسیب در چت اینترنتی


اطلاع رسانی به والدین ، بررسی تأثیر نظارت در اتاق های گفتگو ، نقش سازمان های جامعه مدنی در آموزش کاهش آسیب اتاق های گفتگوی اینترنتی ، حضور پلیس در فضای مجازی اتاق های گفتگو و اطلاعات لازم برای کاربران از جمله راهکارهای کاهش معایب چت روم ها جزئیات بیشتری را در رابطه با موارد ذکر شده ارائه می دهند:


والدین کودکان و نوجوانان اگرچه از ارتباط فرزندان خود با اینترنت آگاه هستند اما محتوای مباحث مبادله شده را فراموش نمی کنند. بنابراین اطلاع رسانی به والدین در مورد ابعاد و جنبه های مختلف اتاق گفتگو از جمله اقدامات مناسبی است که در دستور کار رسانه های غربی قرار دارد.


در اتاق های گفتگوی کنترل شده ، دفعات تهمت های نژادی و قومی ، مشکلات جنسی و زشت بودن زبان ، تبادل شماره تلفن و ارائه اطلاعات شخصی کمتر از اتاق های بدون نظارت است.


توجه به نقش سازمانهای جامعه مدنی در ایجاد زمینه فرهنگی برای کاهش آسیبهای اتاق گفتگوی اینترنتی موضوع دیگری است که در غرب به آن پرداخته شده و اقدامات در این راستا انجام شده است.


در بسیاری از کشورهای جهان پلیس اینترنت نیز تعریف شده است که یکی از وظایف آن نظارت بر اتاق گفتگوی اینترنتی است. نیروهای پلیس اینترنت که به طور مداوم یا به طور تصادفی در اتاق های گفتگوی اینترنتی حضور دارند ، با مشاهده هر رفتاری که نشانه ناهنجاری اجتماعی باشد ، به دنبال تعقیب مظنونان هستند.


تلاش برای تهیه اطلاعات دقیق مقوله دیگری است که برای کاهش آسیب اتاق گفتگوی اینترنتی مورد بررسی و استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال ، اشاره به تغییرات شدید جسمی ، عاطفی و روانی در نوجوانان و تأکید بر اینکه نوجوانان اغلب تمایلی به دریافت اطلاعات مورد نیاز از پزشکان ، مشاوران و اطرافیان خود با اطلاع رسانی از طریق تابلوهای گفتگو ندارند. رام و سایت ارائه دهید.

تعداد چت روم های ایرانی در شبکه جهانی بسیار زیاد است و شامل موضوعات مختلفی از جمله علمی ، سیاسی ، فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و قدمت است. یک نکته قابل توجه خالی بودن بیشتر اتاق های گفتگو است که در دسترس نیستند. در میان پچ پچ های ایرانی ، کاربرد اصلی چت به عنوان ابزاری برای تبادل افکار و عقاید چندان قابل مشاهده نیست و برای بسیاری از آنها به یک عادت روزمره تبدیل شده است. چت دارای مزایا و معایبی است اما اگر شروع رابطه از طریق چت خوب و مناسب باشد ، می تواند نتایج بسیار خوبی به ویژه در روابط اجتماعی به همراه داشته باشد. از این طریق می توان به راحتی با افراد دیگر از کشور و جهان ارتباط برقرار کرد و این با توجه به شرایط خاص اجتماعی و اقلیمی حاکم بر کشور برای ایرانیان بسیار ایده آل است. بیشتر کاربران گپ ایرانی این را به صورت تجربی آموخته اند و فرهنگ استفاده صحیح از آن را به دلیل عدم آموزش لازم نمی دانند. گفتگوها در یک دنیای مجازی و کاملاً آزاد انجام می شود و اگرچه این فناوری در خارج از ایران تولید می شود ، اما این دنیای مجازی می تواند به نفع خود و مطابق با فرهنگ و نیازهای کشور تغییر یابد. متأسفانه ، در مجامع شبکه جهانی وب ، زبانهای محلی تحت سلطه زبانهای بین المللی هستند و این باید توسط مقامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. لازم است فرهنگ ایرانی و ایرانی آن در این فضای مجازی حفظ شود و به مصرف کنندگان دیگر در جهان ارائه شود. چت فقط ارتباط الکترونیکی است و ماهیت مخاطبان در این دنیای مجازی کاملاً مشخص نیست. در جامعه ایران ، به دلیل محدودیت هایی که در روابط وجود دارد ، این نوع ارتباطات الکترونیکی به طور فزاینده ای در دنیای مجازی رواج می یابد. از آنجا که هنوز سواد اینترنتی در ایران وجود ندارد و آمار استفاده از اینترنت در مشاغل و بازاریابی پایین است ، رویکرد عمومی به چت بیشتر است. به دلیل جمعیت زیاد نسل جوان ایران ، این آمار نسبت به سایر کشورهای جهان کمتر است. بهترین مزیت چت ارزان بودن آن است و دیگری اینکه کاربر می تواند در هر زمان از روز به راحتی با دیگران در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کند. چت همچنین می تواند باعث آسیب های اجتماعی شود. استفاده بیش از حد از چت می تواند منجر به نوعی اعتیاد کاربر شود و در بسیاری از موارد دیده می شود که کاربران زمان زیادی را از روز خود در چت از دست می دهند. به دلیل عدم آموزش لازم در زمینه استفاده صحیح از اینترنت ، برای جوانان ایرانی ، اتلاف وقت و هزینه و سرانجام رسیدن به چت روم ها آخرین سرنوشت این کاربران است. چت در حال حاضر یک پدیده چند ملیتی است و می تواند در نمایش فرهنگ ایرانی مثر باشد.


 در گذشته ، هویت افراد و روابط آنها با دیگران به فضای مادی ای که در آن زندگی می کردند بستگی داشت و مکان یک عنصر تعیین کننده بود. اما اکنون ، با ظهور فن آوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی ، محدودیت های زمانی و مکانی برطرف شده و فرد دیگر به مکان محلی خود بستگی ندارد ، بلکه می تواند از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و با جهان بزرگ ارتباط برقرار کند.


فناوری های جدید تاثیری در زندگی جوانان نداشته است. تنوع و نوآوری از ویژگی های نسل جوان است که جوانان را به مصرف کنندگان اصلی این فناوری ها و محصولات تبدیل می کند. در سال های اخیر ، ما شاهد تغییراتی در نحوه گذران اوقات فراغت توسط جوانان بوده ایم ، این امر به صورت خانگی طبخ می شود و نوع جدیدی از حریم خصوصی در میان جوانان پدیدار می شود که در آن چت در بین جوانان بسیار محبوب است. چت می تواند بر روی جوانان تأثیراتی از جمله ایجاد یک هویت مجازی ، یک هویت کاذب و یک هویت فوری داشته باشد. در عین حال ، می تواند ارتباط با همسالان ، به ویژه افراد از جنس مخالف را تسهیل کند. این ارتباط می تواند نقش مهمی در هویت ، نگرش و ارزش های جوانان داشته باشد.


از آنجا که هویت افراد در اتاق گفتگو پنهان است ، روابط برقرار شده می تواند منجر به سوerstand تفاهم و در نتیجه آسیب روحی شود. این روابط می تواند در دنیای واقعی گسترش یابد و پیامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد.


در هر صورت نمی توان جذابیت ارتباط چت را انکار کرد. اما نباید فراموش کنیم که فضای مجازی فضایی است که اگرچه تهدیدها و محدودیت هایی دارد ، اما می تواند فرصت ها و امکانات بسیاری را به همراه داشته باشد. سیاستمداران ابتدا باید نیازهای جوانان را به خوبی شناسایی کنند و ثانیاً این فضا را به درستی مدیریت کنند و به سراغ ایجاد محتوای مناسب و سالم در قالب های جذاب و متناسب با سلیقه جوانان بروند. اگر اقدامات فرهنگی انجام نشود و برنامه ریزی اوقات فراغت برای جوانان برنامه ریزی نشده باشد ، نباید انتظار داشت كه جوانان در برابر تهدیدات استفاده از فن آوری های جدید مصون باشند.

موضوع سو abuseاستفاده از اینترنت ، معروف به اعتیاد به اینترنت ، مسئله ای بحث انگیز برای روانشناسان و جامعه شناسان است.

آخرین مطالب