همزمانی افت رشد صادرات چین با جنگ اوکراین؛ قرنطینه شانگهای و پکن با طعم کمبود و گرانی Euronews

در وضعیت تحریمی فعلی ریسک تجارت خارجی و صادرات به جهت تاجران ایرانی مضاعف فراتر از حالت معمولی است. بدین ترتیب

توسط NEWSCENTERALS در 2 دی 1401
در وضعیت تحریمی فعلی ریسک تجارت خارجی و صادرات به جهت تاجران ایرانی مضاعف فراتر از حالت معمولی است. بدین ترتیب بی تردید به مباحث نقل و انتقالات ارزی در بازرگانی فی مابین الملل مسلط باشید. قبل از هر چیز سفارش می کنیم که پروسه تحقیقات بازار صادراتی را انجام دهید. تحقیقات بازار صادرات به شما امداد می‌نماید تا با چشم باز و دانایی به اندازه مبادرت به تعیین محصول مناسب جهت صادرات نمایید. پس از تعیین اقلام صادراتی آیتم لحاظ و تصمیم‌گیری آخرین در گزینه شروع صادرات، حساس اعتنا به شرایط و اقتدار خود اقدامات ذیل را نیز در لحاظ بگیرید.
  • استفاده از حواله یوان اصلی نرخ تبدیل مناسب می تواند سبب ساز کمتر هزینه های آخرین واردات از چین برایتان خواهد شد.
  • مسلما وقتی که تصمیم به وارد کردن کالا و محصولاتی از کشوری دیگر به جمهوری اسلامی ایران می‌گیرید، می بایست همین نکته کلیدی را هم بدانید که روش حمل و نقل به چه رخ است.
  • دلیل دوم، کاهش قیمت جفت یوآن/دلار می‌تواند تمایل داخلی را تضعیف کند و سرعت فرار سرمایه را افزایش دهد.
  • در آن سال، امریکا حدود 463 میلیارد دلار کالاهای چینی وارد کرده بود و در مقابل، صرفا حدود 116 میلیارد دلار صادرات به چین داشت.
چه در حمل دریایی و چه در حمل هوایی، داخلی یا خارجی بودن کمپانی حمل، اثر زیاد متعددی در هزینه های حمل دارد. همچنین قیمت حمل هوایی خطوط پروازی داخلی، حیاتی بها های حمل خطوط هوایی خارجی متفاوت می باشند. این که شما کدام شرکت را به جهت ارسال کالای خود از چین به جمهوری اسلامی ایران گزینش می کنید، تاثیر مستقیمی بر ارزش حمل توشه شما دارد. هزینه‌های ارسال محموله های صادراتی به مرزوبوم چین، زیاد مطلوب و از نظر اقتصادی به صرفه است. به نحوی که برای محموله‌های حداقل یکسری صد کیلو گرم به بالا، می توان گاهاً نرخ‌ها را تا کیلویی ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان کمتر داد.

کفه سنگین صادرات چین به امریکا

البته نباید از این حقیقت به دور شویم که چین محصولات خود را در سطح کیفی مختلف عرضه می‌کند. یعنی درصورتیکه شما قصد واردات از چین اصلی دست‌کم سرمایه را دارید، می‌توانید به خریداری محصولاتی که در تراز کیفی متوسط قرار می‌گیرند، فکر کنید. البته این مورد قضیه را در لحاظ بگیرید که هیچ‌گاه نباید کیفیت را فدای ارزانی متاع کنید. روش‌های بسیار زیادی جهت خرید کردن از همین کشور وجود دارد، ولی به خاطر تغییرات مداوم نرخ‌های تعرفه‌ای و همین‌طور قوانین و مقررات گمرکی، ارسال این کالاها به کشور جمهوری اسلامی ایران چم و خم‌هایی داراست که به جهت موفقیت نیاز می باشد اساسی روش و چاه‌های همین مسیر آشنا باشید. دسته‌بندی نشده 10 - در زمینه آسیا چین یک شیوه کم خطر را برای مواجهه دارای مسائل بین‌المللی اتخاذ کرده است. 9- عضویت در سازمانهای اساسی دربین المللی و منطقه ای مثل سارک و شانگهای و تاثیر گذاری مستقیم در همین سازمانها. بر همین مبنا ترامپ گفت کانادا دارااست از من سوءاستفاده می‌نماید و تلاش کرد نفتا را بازنگری کند. گفت اتحادیه اروپا از نیز بپاشد به من چه؟ مگر نمی‌گفت؟ از برگزیت نیز حمایت کرد. خویش آقای بایدن هم در همین کنفرانس امنیتی مونیخ در 2021 خیلی تلاش کرد که بگوید دنبال جنگ سرد اصلی چین نمی باشد البته دقیقاً دنبال جنگ سرد است.

مهم‌ترین کالاهای صادراتی کشور‌ایران به چین در سال ۲۰۱۹:

انواع و اقسام لباس های مد روز نیز در جمهوری اسلامی ایران طرفدار بسیار دارا‌هستند و جزو یک عدد دیگر از کالا‌های وارداتی پرسود از چین محسوب می‌شوند. اینکوترمز مجموعه‌ای تعریف و تمجید شده از اصطلاحات تجاری میباشد که توسط اتاق بازرگانی در بین المللی منتشر شده است. این حالت به اطلاع‌رسانی تعهدات، هزینه‌ها و خطرات دارای ارتباط حیاتی حمل و نقل و تحویل محصول دارای ربط می‌شود. مطمئنا نگرانی‌های شما از فی مابین می‌روند و مهم فرضی سهل وآسان به واردات فرآورده از چین می‌پردازید. صرفا کافیست یک شرکت وارداتی و بازرگانی دارای بیابید و همکاری خویش را دارای آنها شروع کنید.

قیمت نفت ۱۲۱ دلار می شود!

واردات کالایی می تواند برای بازرگان پرسود باشد که استدعا برای خرید کردن آن کالا در بازار مضاعف باشد. امروزه مهم دقت به ارتقاء مصرف تلفن همراه و لوازم جانبی گوشی درخواست‌کردن برای خرید کردن گلس موبایل هم در بازار مضاعف زیاد است. باتوجه‌به وجود کرونا در سال­های اخیر بخش اعظمی اشخاص تمایل دارا هستند که تجهیزات و لوازم پزشکی که می‌تواند به آن ها در تشخیص مشکلات و بیماری­هایشان یاری کند؛ مانند دستگاه تست قند خون در منزل داشته باشند. این درخواست‌کردن برای خرید کردن به وسیله مردمان عادی و همینطور نیاز مرکز ها درمانی به این تجهیزات بازار فروش مهربانی به جهت این دسته از محصولات به وجود آورده است. همین دستور باعث شده تا واردات تجهیزات پزشکی از چین بتواند به جهت واردکنندگان مضاعف سودآور باشد. به جهت این که یک تأمین‌کننده یا تولید­کننده قابل‌اطمینان پیدا نماییم باید به­خوبی کاوش کنیم همین عمل خیلی هم آسان و سهل وآسان نیست.

اهمیت صادرات به چین و تحلیل شرایط تجاری دربین دو کشور

برای صادرات میوه اولیه از تمامی باید یک بازار هدف مطلوب را گزینش کنید. مرزو بوم قدرتمند ما بضاعت صادرات میوه خیر فقط به چین بلکه به کل دنیا را دارااست و همین منجر افتخار است. از این که مردمان را به صادرات و به دست آوردن و عمل فرا می خوانید،امری بسیار انسان دوستانه است. واردات منطقی ترین راه برای صادرات هوایی میباشد علی الخصوص مواد غذایی که می بایست سرعت بالا ارسال شوند. برای داده ها عمده میتوانید مطلب حمل و نقل فی مابین المللی را مطالعه کنید. در بیشتر بخش ها این مرز و بوم آب‌وهوای سرد همپا دارای باران‌های موسمی و جلگه‌های حاصل‌خیز حاکم است.

آمریکا کردار غیرمسئولانه‌ای در برابر کشور ایران دارد

بعد از باخت چین در جنگ تریاک، چینی‌ها استراتژی مواجهه‌شون رو مهم غرب تماما تغییر‌و تحول دادن. به همین مفهوم که تصمیم گرفتن از دانش غربی به تیتر پوسته‌ی بیرونی ارزش‌های چینی به کارگیری کنن. این روش‌ و نگاه هنوز نیز پابرجاست و دولت چک کردن شدیدی داره روی محتوایی که ارائه میشه تا همین محتوا فرهنگ و تمدن چینی رو فرهنگی جالب و عالی معرفی کنه. محصول‌های فرهنگی که توی همین موقعیت ساخته شدن حتی اهمیت سلیقه‌ی مردم چین نیز هم‌خوان نیست. تجارت جهانی سنگ آهن و فولاد در اکنون مرمت و تغییرات قابل توجهی هست ، بطوریکه اقتصادهای به سرعت در حالا گسترش در مناطقی مثل چین ، هند و کره جنوبی به تیتر مرکز ها حیاتی رشد در این بخش ظاهر می شوند. چین به همین مورد قضیه پی برده و استراتژی های زیاد حاذق در رفتار بازار فولاد و سنگ آهن به جهت خود سازه نهاده است. این مسئله باعث شده است که در آتی ای نزدیک اقتصادهای صنعتی اتحادیه اروپا ، ژاپن و آمریکای شمالی واردات و صادرات به تدریج نقش برنده خود رادر بازار فولاد جهانی از دست بدهند. وقتی که کالاها و محصولات خریداری شده از چین به جمهوری اسلامی ایران وارد می شوند، باید در وبسایت وزارت بازرگانی ثبت شوند و مجوزات حتمی همچون مجوزهای بهداشتی و استاندارد سازی را دریافت کرده باشند. در صورتی که بتوانیم فرش را به تیتر کالایی مصرفی به شهروندان چینی معرفی کنیم هر یک از استان‌های چین پتانسیلی بیش از یک سرزمین اروپایی به جهت صادرات فرش دارد.

حرکت عالم به سوی نابودی

طی چهل سال توسعه، بها تمام تولیدات شن جن سالانه ۲۰.۷ درصد پرورش داشته و در سال ۲۰۱۹ به عدد ۲.۷ تریلیون یوان رسیده و از نظر حجمی اقتصادی شن جن در منزلت پنجم آسیا قرار میگیرد. از دهه ۵۰م قرن بیستم، شرکت نوکیا روابط تجاری خود را با چین برقرار کرد. سال ۱۹۸۵، او‌لین نمایندگی نوکیا در شهر پکن تأسیس شد و تراز نخستین گسترش این شرکت در چین آغاز گردید. در اواسط ده سال ۹۰ قرن بیستم، نوکیا اصلی تأسیس موسسه ها کلیدی سرمایه مشترک، به تولید فراورده‌ها در چین روی آورد و به تدریج چین را به تیتر پایگاه مهم خویش در سراسر عالم بسط داد. در قرن ۲۱، نوکیا حساس تقویت همکاری نزدیک کلیدی چین در راستا جدیدترین فناوری اطلاع‌رسانی، به‌طور عمیق در گسترش صنایع اطلاع‌رسانی چین شرکت کرده و به جهت تبدیل نمودن چین به پایگاه نیروهای مستعد خود در سراسر دنیا تلاش کرده‌است. بخش ها معاف از مالیات همانند بخشها تجارت آزاد بین‌المللی است که شورای مدنی چین آن را انتخاب کرده و در آن به کارها تجارت بین‌المللی پرداخته شده و برنامه معافیت از مالیات در آن‌ها اجرا می‌شود.

آموزش ثبت‌نام در سامانه تجارت ایران

اینکار برای تحقیقات بازار نیز به شما کمک متعددی می‌کند و یک دید واقعی به شما میدهد. البته بخش قابل توجهی از تحقیقات بازار را نیز میتوانید بصورت غیر حضوری و اینترنتی انجام دهید. مقوله‌ای که دارای اعتنا به موقعیت بخش صنعت ایران در عرصه جهانی که مزیت ساخت آن، نه در دانش فنی، بلکه انرژی مناسب و مرحله حقوق آن است، باید به آن دقت کرد. حال چین بیش از ۵۰ حیطه توسعه صنعتی کلیدی فوت و فن عالی و نو در تراز مرزو بوم تولید کرده و بیش از ۶۰۰ مورد از نتیجه های تحقیقات علمی در سطح استان و وزارت به تیتر طرح‌های صنعتی اجرا شده‌است. حتی برهان زمان و تغییر و تحول قوانین و نرخ­ها می­تواند به جهت تعیین دستکم سرمایه برای واردات از چین مؤثر باشد؛ بدین ترتیب فقط هزینه متاع و عارضه ها واردات و هزینه­های حمل‌ونقل نمی­تواند حداقل سرمایه به جهت واردات را تعیین کند. شما به جهت تعیین دستکم سرمایه موردنیاز می بایست عوامل متعددی من جمله میزان پیشنهاد محصول، جور کالا، طرز انتخابی به جهت حمل‌ونقل و … را انتخاب کنید و کلیدی مشاوره کلیدی افراد کارشناس در همین فرمان حداقل سرمایه برای واردات از چین را محاسبه کنید. همان‌طور که قبلاً گفته شد کالایی به جهت واردات سودمند هست که از کالاهای پرمصرف محسوب شود. پوشاک از آن مدل از کالاهایی است که مصرف متعددی در درون مرز و بوم مخصوصاً برای بانوان دارد. در صورتی که لباس­هایی که به جهت بانوان جهت واردات به سرزمین در نظر می­گیرید متناسب حساس مد روز هم باشد حساس واردات پوشاک زنانه از چین توانسته‌اید فروش خود را یک سری برابر کنید. همین مسئله آن را به یکی از کشورهای مضاعف جذاب برای تجارت اساسی کشور ایران تبدیل کرده است. تقاضای داخلی بی‌رمق، پایین تاثیر محدودیت‌های تازه کرونا و قرنطینه در ماه اکتبر و همچنین بازار مسکن ساکن، به واردات هم لطمه زد. محموله های محل ورود در ماه ستامبر 0.3 درصد پرورش کرده بودند البته در ماه بعدی آن یعنی اکتبر 0.7 درصد کاهش یافتند. پیش‌بینی میشد در همین ماه ارتقا 0.1 درصدی در واردات صورت بگیرد اما همین انتظار حاصل نشد و واردات اکتبر ضعیف‌ترین عملکرد را از آگوست 2020 به ثبت رساندند.
آخرین مطالب