چه کسی دیگری می خواهد درباره قلعه بادی بیاموزد؟

یکی از جذابیتها پل فلزی فریدونکنار این است که میتوانید روی آن ایستاده و طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید. فری

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

یکی از جذابیتها پل فلزی فریدونکنار این است که میتوانید روی آن ایستاده و طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید. فریدونکنار در قدیم با نام فریکنار شناخته میشد در حال حاضر دارای ۲ بخش مرکزی و دهفری است. برای خرید در فریدونکنار میتوانید به بازار ماهیفروشان و شنبه بازار بروید. اگر به دیدن پرندگان رنگارنگ از نزدیک علاقه دارید، این باغ میتواند بهترین انتخاب شما در سفر به فریدونکنار باشد. گردشگران زیادی این شهرک را بهعنوان مقصد گردشگری و یکی از جاهای دیدنی مازندران انتخاب میکنند. در فصل تابستان که فصل سفر به شهرهای شمالی کشور است، گردشگران زیادی این شهرک را برای اقامت و سفر انتخاب میکنند. معمولاً وقتی شهربازی را برای تفریح انتخاب میکنیم، کمی سردرگم هستیم که در کدام یک از شهربازیها بیشتر خوش خواهد گذشت و بهترین شهربازی تهران کدام است؟ صدای مرغهای دریایی در کنار موجهایی که ساحل را میبوسند مثل یک نوای موسیقی تکرار نشدنی است. این باغ بهعنوان اولین باغ پرندگان خطه شمال شناخته میشود و در نزدیکی ساحل واقع شده است.  This h᠎as ​been created by GSA Content Gene᠎ra tor DEMO᠎.

همانطور که از نام این بازار مشخص است روزهای شنبه برگزار میشود و نوعی بازار محلی است که در آن به قولی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را میفروشند. در ادامه چند تا از معروفترین بازارهای فریدونکنار را به شما معرفی خواهم کرد. پل فلزی فریدونکنار در زمان پهلوی ساخته شده و قدمت آن به ۹۰ سال پیش برمیگردد. البته تنوع بازیها در ارم بهگونهای است که برای هر فرد در هر سنی، بازی مناسبی وجود دارد. دستگاههای بازی جدید؟ موقعیت مکانی خوب و جذاب و تفریحات متنوع برای همه خانواده؟ شهربازی گاندو اولین شهربازی مسقف شیراز است اما دستگاههای آن به هیچ عنوان قدیمی نیست. پارک آزادی یکی از بوستانهای قدیمی شیراز است که در نزدیکی دروازه قرآن و باغ ارم واقع شده و امکانات تفریحی زیادی دارد. منظور از شهربازی روباز تهران، شهربازیهایی هستند که بازیهایشان در فضای باز است و معمولاً وسعت زیادی به آن اختصاص دادهاند.

خبر خوب این که ساخت شهربازی روباز این مجتمع هم در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در تخت قلعه ای کودک مرحله خاکبرداری است. اما اوج هیجان واقعی و ترشح آدرنالین را فقط میتوانیم در شهربازیهای روباز تجربه کنیم. مرکز خرید پرشیا یکی از معروفترین مراکز خرید در شهرستان فریدونکنار است که در آن فروشگاههای مختلفی وجود دارد. این دامگاه مساحتی حدود ۴۶ هکتار دارد و بهعنوان زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی در شهرستان فریدونکنار شناخته میشود. بعضی از محلیها معتقدند که چون «فریدون جم» یکی از نبیرههای جمشید این منطقه را پیدا کرده به آن فریکنار گفته میشود. باغ علم نوجوان اولین شهربازی با موضعیت علمی در ایران است که در آن کودکان میتوانند با پدیدههای علمی مختلف آشنا شوند و این در صورتی است که در حال بازی کردن به این حقایق و دانستههای علمی دست پیدا میکنند. وزن کودکانی که وارد بازی می شوند بهتر است از 35 کیلو گرم تجاوز نکند. در نتیجه تنها در تمامی نمایندگی های معتبر اینتکس که در سراسر کشور وجود دارد موجود است و می توان محصول را با کیفیت اورجینال خریداری نمود.

شاید علتش وجود پاساژهای متعدد و مختلفی است که در این قسمت از شهر پراکنده شده است. چراکه در کنار شهربازی آن، یک فودکورت با انواع فستفودها، غذاهای ایرانی و لبنانی ساخته شده و از همه هیجانانگیزتر یک اتاق فرار پنیک روم نیز در این مجتمع وجود دارد. افزون بر آن، وجود فضاهای تفریحی دیگری مانند زمین پینتبال، دریاچه مصنوعی با امکان قایقرانی و ماهیگیری از دیگر جذابیتهای این پارک بهشمار میروند که در کنار شهربازیها خودنمایی میکنند. در این پارک پرندگان مختلفی را میبینید که بعضی از آنها مهاجر هستند. شغل اهالی روستای ازباران کشاورزی، صیادی و شکار پرندگان مهاجر است. برای اینکه به روستای ازباران بروید باید به سمت غرب شهر فریدونکنار حرکت کنید. روستای ازباران یکی از آن روستاهای سرسبز و زیبایی است که پُر از شالیزارهای برنج است. روستای جزین حدود ۶۰ هکتار پوشش جنگلی و سرسبز و حدود ۵۰ هکتار دریاچه دارد. اگر به کمپ زدن علاقه دارید پیشنهاد میکنم در پارک جنگلی زاهدکلا چادر بزنید و از دیدن دریاچه ۵۰ هکتاری این منطقه و رودخانه زیبای آن لذت ببرید.

آخرین مطالب