هشت راه برای بهبود چادر مسافرتی

او نیز مثل بازرگان، به دنبال از بین بردن شکافهای اسلام با جهان معاصر و اختلاف بین طبقهٔ سنتی و طبقهٔ روشنفکر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

او نیز مثل بازرگان، به دنبال از بین بردن شکافهای اسلام با جهان معاصر و اختلاف بین طبقهٔ سنتی و طبقهٔ روشنفکر (اختلافی که در شکست نهضت مشروطه و مبارزات ملی، اثری بهسزا داشت) بود. و نهایتاً میربزرگ در نبرد جلالک مارپرچین دودمان چلاوی را شکست داده و کیا افراسیاب را به مرگ رساند و دودمان مرعشیان را تأسیس کرد. به دستور او نخستین عکاسخانه عمومی ایران دایر شد. سپس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ تدوین شد که در آن جمهوری اسلامی به صورت یک حکومت دینی برمبنای ولایت فقیه، برپایهٔ تفسیر خاصی از فقه شیعه، قرار داشت. از آبان ۱۳۹۱ با صدور مجوز اولین پایگاه خبری رسمی در لرستان، مطبوعات این استان به صورت رسمی وارد فضای مجازی و برخط شدند و در سال ۱۳۹۴ رکورد تیراژ مطلب در مطبوعات لرستان شکسته شد. برخی از این چادرها از جنس پنبه ضدآب هستند اما در صورت جذب آب خیلی سنگین میشوند. Art​ic​le has be​en creat᠎ed  by G SA C on᠎tent​ Generat᠎or Demov er si on.

درصورتیکه درزهای این چادرها بسته باشند آب به آن نفوذ نخواهد کرد. وجود پنجره نیز باعث نفوذ نور و همچنین تهویه هوا چادر خواهد شد، بنابراین چادری انتخاب کنید که تعداد پنجره کافی داشته باشد. منطقه رویان کهن از نواحی غربی طبرستان بودهاست که شامل شهرستانهای نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت (کلار)، عباسآباد (لنگا)، تنکابن و رامسر (سختسر) میشدهاست و گاهی مرز غربی آن تا رودسر (هوسم) ادامه مییافت مردم رویان کهن به زبان طبری و گویش طبری رویانی که زبان اسپهبدان طبرستان نیز بود سخن میگفتند. تلویزیون از سال ۱۳۵۱ با نصب چند ایستگاه فرستنده تلویزیونی بخشی از شهرستانهای لرستان تحت پوشش قرار گرفت. نصب و راهاندازی برخی از چادرها بسیار سخت است و شما بعد از پیادهروی و یک روز طولانی مجبور هستید با آن کلنجار بروید و با خود آرزو میکردید کهای کاش یک دکمه جادویی برای نصب آن وجود داشت؛ بنابراین بهتر است چادری انتخاب کنید که نصب آن آسانتر باشد و یا چند بار روش نصب آن را در خانه امتحان کنید. به این نکته دقت کنید که شما علاوه بر چادر باید مواد غذایی، کیسهخواب، کولهپشتی و سایر وسایل را نیز حمل کنید، بنابراین چادرهای سنگین میتوانند برای شما عذابآور باشند. چادرهای بزرگ در هرجایی قرار نمیگیرند و نصب آنها نیز سختتر است.

رونق اقتصادی دههٔ ۴۰ بهطرز شگفتآوری به سود بنیادهای مذهبی هم بود، چراکه در پی این رونق، بازاریان به عنوان متحد قدیمی روحانیت، امکان یافتند تا هزینهٔ نهادهای پرشمار و رو به رشد مذهبی مانند مساجد، موقوفهها، چند حسینیه و شش حوزهٔ علمیهٔ بزرگ را تأمین کنند و در اواسط دههٔ ۵۰، نهادهای مذهبی تا آن اندازه قدرت داشتند که شاید برای نخستین بار در تاریخ ایران میتوانستند واعظانی را بهطور منظم به محلات فقیرنشین شهری و روستاهای دورافتاده بفرستند. پوشش داخلی چادر از ساختار چند پنجره ای استفاده می کند تا نفوذپذیری هوای خوبی برای فضای داخلی چادر ایجاد کند. این سازمانها به چند عملیات مسلحانه مانند بمبگذاری و ترور افسران ارتش و پلیس دست زدند. در این شب همه خانواده کنار هم جمع میشوند و تا پاسی از شب به خوردن تنقلات و گوش دادن به قصه و افسانههای بزرگترها سپری میکنند جوانان هم با در دست داشتن ترکهای بلند که کیسهای به انتهای آن بسته شدهاست.

از جنوب به کوههای اشکور گیلان که آن را از رودبار الموت جدا میسازد. در بیشتر چادرها این قابلیت وجود دارد بهصورت اختیاری میتوانید از آن استفاده کنید. این چادرها علاوه بر قدرت تهویه هوا در فصل گرما، قابلیت نگهداری گرما در فصل سرد را دارند. چادرهای سه فصل سبکتر هستند و شما میتوانید از آنها در فصلهای بهار، تابستان و پاییز استفاده کنید. این شاخص در انتخاب شما تأثیر بسیاری دارد اما تنها در صورتی میتوانید دو چادر را با شاخص D باهم مقایسه کنید که جنس یکسانی داشته باشند. چادرهای دو دیواره فضای بیشتری را فراهم میکنند و میزان محافظت بیشتری به وجود میآورند اما وزن آنها سنگینتر است. چادرهای یک دیواره راحتتر نصب میشوند و سبکتر هستند اما ممکن است میزان محافظتی که ایجاد میکنند کم باشد و فضای ذخیرهسازی کمتری در اختیار شما قرار دهد. اگر خانوادگی به مسافرت میروید بهتر است از چادر دو درب یا بیشتر استفاده نمایید همچنین توجه داشته باشید دربها بهآسانی و بدون سروصدا باز شوند تا در شب برای کسی ایجاد مزاحمت نکنید. این مدلها نسبت به مدل ۳ فصل از پایه و گیرهی بیشتری تشکیلشده است و مقدار پارچه مشبک آن کمتر است به همین دلیل نسبت به مدل قبلی گرمتر و قویتر میباشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن