رازهایی که والدینتان درباره صفحه اصلی به شما نگفته اند

به عنوان مثال فرض کنید دو صفحه داریم که به یکی از آنها تا ۶ ثانیهٔ آینده، و به دیگری تا ۰٫۴ ثانیهٔ آینده احتی

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

به عنوان مثال فرض کنید دو صفحه داریم که به یکی از آنها تا ۶ ثانیهٔ آینده، و به دیگری تا ۰٫۴ ثانیهٔ آینده احتیاج نداریم. هر صفحهای که در جلوی صف قرار گرفته باشد، با صفحه جدید جایگزین میشود. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. در این مکانیزم حرکت چرخشی به یک حرکت رفت و برگشتی متناوب تبدیل میشود. بدین صورت یک یک صفحه تنها زمانی به حافظه آورده میشود که برنامه واقعاً آن را درخواست داده باشد. در این الگوریتم صفحهای از حافظه خارج میشود که از همه زودتر وارد حافظه شده باشد. این روستا در دهستان اسماعیلیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. نزدیک به ۵ میلیون سال بعد و در ۴۵ م. و در سال ۲۰۰۸ یک شبکهٔ اجتماعی مرتبط با کسبوکار به نام پاپجم تأسیس کرد. در غیر این صورت اگر بیت دستیابی ۱ بود، انگاه این بیت صفر شده و عقربه یک واحد افزایش مییابد و به عنصر بعدی در صف اشاره میکند. ᠎Da ta h as be en cre​ated  by GSA Con᠎tent Generator Dem ov​er sion.

در حالی که به صورت تئوری الگوریتم LRU میتواند تقریباً به اندازه الگوریتم بهینه کارایی داشته باشد، پیادهسازی آن در عمل مشکل است. اما کارایی آن از همه الگوریتمها به مراتب بالاتر است. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. سه صفحه تکتونیکی در ایران وجود دارد که با هم برخورد کرده یا در راستای مرز ایران کشیده شدهاند. بنابراین تنها صفحاتی که در بازه زمانی فعلی استفاده شدهاند دارای بیت دستیابی ۱ هستند. در یک فاصله زمانی مشخص، وقفه ساعت فعال شده و بیت دستیابی همه صفحات را صفر میکند تا صفحاتی که اخیراً به آنها مراجعه نشده از دیگر صفحات قابل تمیز باشند. این حالت وقتی پیش میآید که در گروه ۳، وقفه ساعت بیت دستیابی یک صفحه را صفر کرده باشد. کنترل را به برنامهای که قبلاً از آن کنترل را گرفته بود برگرداند و دستوری را که باعث ایجاد عیب صفحه شده بود را مجدد اجرا کند. صفحهای که برنامه آن را درخواست نداده وارد حافظه نمیشود. چرا که برای پیادهسازی آن احتیاج به پیشبینی آینده است که در عمل امکانپذیر نیست. ساختار لایهها، تایپوگرافی و طرح بندی رنگها با استفاده از cssها به وجود میآیند؛ که هم میتواند با HTML ادغام شود یا در فایل جداگانهای به سند HTML متصل گردند.

DELETE که پنجره وظیفه را باز میکند یا سامانه را خاموش کند. گمان میرود شکلگیری این صفحه در اوایل ائوسن و همزمان با باز شدن گذرگاه دریک که آمریکای جنوبی را از جنوبگان جدا میسازد، بودهاست. بنابراین در الگوریتم، صفحهای انتخاب میشود که نه استفاده شده و نه اطلاعات آن تغییر کرده است. هرگاه که نیاز به جایگزینی یک صفحه است، سیستمعامل صفحهای که کمترین شمارنده را دارد را انتخاب میکند. در الگوریتم اخیراً استفاده نشده (به انگلیسی: Not recently used)، صفحهای جایگزین میشود که اخیراً کمتر از همه مورد استفاده قرار گرفته است. در بیشتر مرورگرهای مدرن، یک نوار کشویی برای پیمایش صفحات وجود دارد تا کاربر راحتتر بتواند صفحههای وب را پیمایش نماید و محتوای صفحه وب را ببیند. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. لینوکس پارامترهایی را در /proc/sys/vm/swappiness ارائه میکند که زمان مبادله به خارج و آزادسازی صفحات را تعیین میکنند. منطق این روش آن است که صفحهای که زودتر از همه به حافظه آورده شده، احتمالاً برنامه کار خود را با آن به اتمام رسانده و در آینده دیگر به آن احتیاج نیست.

صفحه کلید رایانه، به دلیل سختی تمیزکاری آن؛ محل بیشترین باکتریها است که متخصیصن بیماریهای عفونی بر این باورند که مسریترین شیء برای انتقال امراض خصوصاً در محلهای کار، صفحه کلید رایانه است. این نوع صفحه کلید تنها دارای تعداد کمی کلیدهای اصلی است و فضای استفاده کمی دارد اما با این وجود امروزه کاربردهای فراوانی را داراست. از سوی دیگر آنچه که امروزه با عنوان منطقهٔ دریای سرخ-خلیج عدن میشناسیم در حال گسترش بیشتری بود. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود و صفحه جدید در جایی که عقربه به آنجا اشاره میکند قرار میگیرد. لبه ی سمت چپ این صفحه از نوع مرز واگرا است که در همسایگی آن صفحه ی آمریکای شمالی و صفحه ی آمریکای جنوبی قرار دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از شرکت اینتکس ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن