3 راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من ورق گالوانیزه من را نابود کرد ورق گالوانیزه

در این مقاله به بررسی گالوانیزه چیست پرداختیم و ذکر شد که گالوانیزه نه محصولی مشخص و نه جنسی متفاوت است بلکه گ

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

در این مقاله به بررسی گالوانیزه چیست پرداختیم و ذکر شد که گالوانیزه نه محصولی مشخص و نه جنسی متفاوت است بلکه گالوانیزه پوششی است که بر روی مقاطع آهنی اعمال میشود تا طول عمر و بازدهی آنها را بالا ببرد. پس از پوششدهی، ورق گالوانیزه به دقت خشک میشود تا پوشش روی یا آلیاژ روی به ورق بچسبد. این ویژگی بسیار مهم ورقهای گالوانیزه است و همه ما ورق گالوانیزه را با این ویژگی میشناسیم. ما تلاش داریم که شما را بیشتر با این ورق پرکاربرد در صنایع آشنا نماییم. این استفادهها باعث میشود نیاز به چاپ روی ورق گالوانیزه هم بیشتر شود. این فرآیند به عنوان یک روش حفاظتی در برابر زنگزدگی و خوردگی ورقهای فولادی استفاده میشود و مقاطعی که دارای این چنین پوششی دارند بیشترین استفاده را در صنایع مختلف خواهند داشت. گالوانیزاسیون به دو روش گرم (غوطه وری) و یا روش سرد (الکترولیز) انجام می پذیرد. تجهیزات چاپی نوینی وجود دارند که این کار را با بالاترین کیفیت در متنوعترین ابعاد و رنگها انجام میدهند.  This ᠎post has been do᠎ne wi th t᠎he he lp of G᠎SA C ontent Gen​er᠎ator D emoversi᠎on!

را با بالاترین کیفیت ممکن و در کوتاهترین زمان، برای شما انجام میدهد. اما با تمامی مزایایی که این ورق دارد، اگر بسته بندی ورق گالوانیزه مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام نگیرید و خط و خشی روی ورق گالوانیزه ایجاد شود، ویژگی ضدزنگ و ضد خوردگی آنها کیفیت لازم را نخواهد داشت. استفاده از ورق گالوانیزه در محیطهایی که رطوبت هوا بیش از حد نرمال است، یا سازه در معرض رطوبت قرار دارد، کاربرد دارد. ماده پوششی که معمولاً شامل روی خالص یا آلیاژ روی است، در یک حوضچه ذوب میشود تا به دمای مورد نیاز که معمولا تا ۴۴۵-۴۶۵ درجه سانتیگراد بالا میرود، برسد. ورق به عنوان کاتد به یک محلول الکترولیتی وارد میشود و با اتصال یک آند روی خالص به محلول، روی به عنوان یک لایه نازک به سطح ورق الکترولیتی میچسبد. یکی از ویژگیهای ورقهای گالوانیزه عمر بالای آنها است که باعث میشود حتی اگر در محیطهایی قرار داشته باشند که خوردگی بالایی برای فلزها وجود دارد، باز هم بین ۲۰ تا ۳۰ سال عمر میکنند. مثلا برای یک کاربرد، انعطاف پذیری ورق مهم می باشد ولی برای کاربرد دیگر استحکام. ورق گالوانیزه با ورق فولادی گرم یا سرد استحکام مکانیکی یکسان دارد.

این فرایند زیبایی ورق گالوانیزه را افزایش خواهد داد. چربی گیری (Degreasing) اولین مرحله از فرایند گالوانیزه است. بررسی فرایند ساخت آن است. بنابراین، بررسی دقیق و مداوم قیمت ورق گالوانیزه در مشهد امری اساسی است تا در پروژههای ساختمانی با بهرهوری بالا و مدیریت هزینهها بهینهتر عمل شود. ورق گالوانیزه را میتوان بسیار راحت و بدون نیاز به هیچ آزمایش مخربی و تنها از طریق چشم کنترل و بازرسی کرد. ورق گالوانیزه مقاومت خوبی در برابر فشار، تنش و خمش دارد و هیچ تفاوتی با دیگر ورقهای موجود در بازار ندارد تنها تفاوت آن، روکش مقاوم در برابر رطوبت و عوامل خورنده است که یک مزیت اضافه به شمار میآید. این رنگ ها به روش مکانیکی به سطح فلز متصل می شوند و مقاومت آن را در برابر خوردگی و اکسایش افزایش می دهند. در این نوع روش اجرای سقف، ورق گالوانیزه ذوزنقهای شکل آجدار هم به عنوان قالب بتن ریزی عمل مینماید و همچنین با باقیماندن در سقف نقش سازهای ایفا میکند. رنگی که بر روی ورق گالوانیزه مینشیند یک پوشش پلیمری بوده که به بهبود مقاومت به خوردگی کمک میکند. اما امروز ورق های سقف بیشتر از نوع ورق گالوانیزه می باشند که که این نوع ورق ها داراری پوششی از جنس روی می باشند، که مقاومت آن ها را در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی بالا برده است.

ورقهای گالوانیزه به دقت خشک میشوند و برای استفاده آماده میشوند. استانداردی که در هر کارخانهای برای تولید ورق گالوانیزه به کار گرفته میشود ویژگیهای خاصی به محصول میدهد که بر این اساس با انواع مختلف ورق گالوانیزه مواجه خواهیم بود. این چاپ به صورت چاپ مستقیم با استفاده از دستگاه فلت بد با بهترین کیفیت خروجی چاپ روی ورق گالوانیزه انجام میشود. آمادهسازی ورقهای گالوانیزه برای هر سازهای زمان کوتاهی لازم دارد و سریعتر از سایر فلزات انجام میشود. پس از آن که فرآیند گالوانیزه کردن تمام شد، نوبت به آن میرسد که قطعات برای خنک شدن در آب یا محلول دی کرومات سدیم قرار بگیرند. بنابراین هنگام تهیه این محصول باید وزن کلی ورقهای موردنیاز خود را محاسبه کرده و سپس در قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه ضرب کنید. در ابتدا باید توجه داشته باشید که فلز روی به کار رفته در تولید ورق گالوانیزه در برخی موارد با توجه به شیوه تولید میتواند دارای ظاهری متفاوت باشد. پس حتما این مساله را مد نظر داشته باشید. امروزه علاوه بر روشهای سنتی، مشاهده و خرید تجهیزات صنعتی از جمله این محصول از طریق اینترنت هم میتوان به مطالعه مطالب مورد نظر خود پرداخت.

3. طرح چاپی: طرح و تصویری که قرار است روی ورق گالوانیزه چاپ شود از نظر میزان سادگی، پیچیدگی و همچنین تنوع رنگی روی هزینهی چاپ روی ورق گالوانیزه تاثیر دارد. تولید ، فروش انواع ورق طرح سفال جنوا، پالرمو ، پرچین ورق فولاد مبارکه با ضخامت سازمان مهندسی ضخامت 5 در بیش از 7 رنگ در ابعاد مختلف برش و تحویل مشتری میگردد . به این ترتیب رنگ چاپ در برابر عوامل آسیب زای محیطی از بین نمیرود چراکه به محض منتقل شدن طرح یا نوشته روی ورق گالوانیزه، جوهر آن توسط تابش نور یو وی خشک میشود. ورق گالوانیزه یکی از انواع ورقهای فولادی است که از ورق روغنی و به دو روش نورد سرد (الکترولیز) و نورد گرم (غوطهوری) تولید میشود. این ورقها خود به روش گرم یا سرد تولید شدهاند و در سطح آن ممکن است آلودگیهایی وجود داشته باشد. در مقابل، گالوانیزه کردن گرم عمدتاً برای تولید قطعات ساختمانی، قطعات خودروسازی و سازههای بزرگتر به کار میرود. بهترین دستگاه برای انجام چاپ، دستگاه فلت بد یو وی است که جوهر را به صورت مستقیم روی فلز منتقل کرده و کار چاپ را انجام میدهد. از آنجایی که امکان خرید این محصولات در ابعاد مختلف وجود دارد، قیمتگذاری بر اساس وزن انجام میشود.

از آنجایی که در کار چاپ روی فلزات و ورق گالوانیزه کیفیت جوهر و ماندگاری آن بسیار مهم است، در این چاپ از جوهرهای مرغوب استفاده میشود. در واقع جرم بیشتر پوشش، نشان دهنده ی مقدار روی در سطح مشخصی از فولاد است، و این مقدار با قدرت محافظت از خوردگی رابطه ی مستقیمی دارد. ورق گالوانیزه صنعتی نوعی خاص از ورق گالوانیزه است که در ساخت بدنه و سقف سوله ها کاربرد دارد. ورق گالوانیزه ویژگیهای بسیار خوبی دارد که باعث شده از آن استفادهی زیادی در ساختوساز و صنعت وجود داشته باشد. داشتن ساختار متالورژیکی خاص ورق گالوانیزه، باعث شده تا مقاومت بسیار خوبی در برابر صدمات مکانیکی، سایش، عوامل محیطی و خوردگی داشته باشد. ورق های سیاه مثل سایر ورق های فولادی مقاومت زیادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی ندارد، در حالی که ورق های گالوانیزه طوری طراحی و ساخته شده است که در رطوبت بالا قابل استفاده می باشد. در برخی موارد، ورقهای گالوانیزه پس از گالوانیزه کردن به منظور جلوگیری از اکسیداسیون (خوردگی) لایه گالوانیزه، به مرحله دیگری انتقال مییابند. بد نیست بدانید که مجموعه انبار پیشرو صنعت با سالها تجربه در زمینه نحوه نگهداری از انواع مقاطع فولادی از جمله ورق گالوانیزه، این آمادگی را دارد که برش ورقها، حمل و جابجایی و دیگر خدمات مربوط به این حوزه را به شما ارائه دهد.

در انتها ورقهای گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی که اغلب به صورت شیت تولید میشوند، به صورت استاندارد برش داده شده و بسته بندی میشوند. در این مرحله، ورقها به یک واحد گالوانیزه کننده منتقل میشوند. واحد کوتینگ gr/m2 میباشد. در واقع اگر در واحد سطح ورق فولادی میزان پوشش روی بیشتر باشد، میزان محافظت از ورق در برابر خوردگی بیشتر میشود. اما این زنگ زدگی به چه معناست و چه شرایطی باعث به وجود آمدن آن میشود؟ سینی کابلها گالوانیزه با آبکاری گرم میباشد که ضد زنگ بوده و مناسب محیطهای مرطوب میباشد. البته در گالوانیزه آبکاری ورق ایجاد گردیده دارنده ظواهر درخشان و زیبایی بوده و رنگ آمیزی آن نیز معمولی تر می باشد. ورق گالوانیزه، یک نوع ورق فولادی است که با یک لایه نازک از روی به وسیله فرآیند گالوانیزه کردن پوشانده شده است. ضخامت پوشش ورق گالوانیزه به وسیله ابعاد، شکل سیستم خشک کن، سرعت دمش گاز و عوامل دیگر بستگی دارد. نازک بودن ورق گالوانیزه از قابلیت چکش خوری آن نمیکاهد و این ورق در دستگاههای پرس و یا با دستگاههای برش به هر شکل و فرمی تبدیل میشوند. ورقهای گالوانیزه به ابعاد و شکلهای مورد نیاز برش داده میشوند.



منبع
آخرین مطالب