افغانستان: روزنامه نگار کشته شده در حادثه انفجار ماین در کابل

گروه دولت اسلامی ادعا کرده است مسئولیت یک انفجار مینی بوس که در سمت چپ دو کشته و هفت مجروح در کابل. خودرو حامل

توسط NEWSCENTERALS در 11 خرداد 1399

گروه دولت اسلامی ادعا کرده است مسئولیت یک انفجار مینی بوس که در سمت چپ دو کشته و هفت مجروح در کابل. خودرو حامل کارکنان یک ایستگاه تلویزیونی محلی.

یک مینی بوس حامل کارکنان یک ایستگاه تلویزیونی محلی بود که در برخورد با یک انفجار بمب کنار جاده ای در کابل در روز شنبه ترک دو نفر کشته و هفت مجروح شدند. گروه دولت اسلامی ادعا کرده است مسئولیت این حمله را.

"همکاران ما میر Wahed شاه اقتصادی خبرنگار و شفیق امیری کارمند در بخش فنی شهید شدند در این حادثه گفت:" محمد رفیع رفیق صدیقی مدیر اجرایی Khurshid TV station.

شنبه مشخص Khurshid TV و رادیو هشتمین سالگرد. حمله آمد بلافاصله پس از آتش بس که قرار بود در اثر برای سه روز مسلمان تعطیلات عید فطر توسط طالبان و نیروهای امنیتی افغان ، این آتش بس به پایان رسید و در روز سه شنبه.

داعش که ادعا کرده است برخی از مرگبارترین حملات در افغانستان در سال های اخیر درگیر شده است در درگیری با نیروهای دولتی و همچنین طالبان.

اخیر کاهش خشونت افزایش یافته است و امیدواریم که برای پروسه صلح افغانستان که به نظر می رسید در آستانه پس از طالبان خشونت افزایش یافت در ماه های پس از قرارداد امضا شده با ایالات متحده در ماه فوریه است.

ادامه مطلب: هند و پاکستان یدک کش-از-جنگ خدشه دار روند صلح افغانستان

مطبوعات در معرض خطر در افغانستان

روز شنبه انفجار آخرین حمله تروریستی با هدف قرار دادن روزنامه نگاران در افغانستان است.

در سال 2016 طالبان حمله انتحاری هفت روزنامه نگاران متعلق به افغانستان بزرگترین خصوصی گوینده تلویزیون طلوع.

نه روزنامه نگاران کشته شدند در حالی که گزارش از صحنه از یک بمب گذاری انتحاری در مارس 2018 زمانی که یک دومین بمب خود را منفجر پس از انتظار برای پاسخ اول را در صحنه می رسند.

آمریکا و اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین دولت افغانستان را محکوم کرد آخرین حمله.

"دولت افغانستان به طور جدی در حال بررسی این حمله است. چنین حملات قابل قبول نیست برای دولت افغانستان گفت:" فیروز Bashari یک سخنگوی دولت در توییتر.

ببینید/dr (AP, Reuters, AFP)

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن