عفو متهم غرب آفریقا نیروهای نقض حقوق بشر در منطقه ساحل

نیروهای امنیتی در مالی و نیجر و بورکینا فاسو متهم شده اند غیرقانونی قتل و یا باعث از بین رفتن حدود 200 نفر است

توسط NEWSCENTERALS در 21 خرداد 1399

نیروهای امنیتی در مالی و نیجر و بورکینا فاسو متهم شده اند غیرقانونی قتل و یا باعث از بین رفتن حدود 200 نفر است. عفو بین الملل گفت: این می تواند تشکیل جنایات جنگی است.

سازمان ناظر بر حقوق بشر عفو بین الملل متهم سربازان در سه کشور غیرقانونی از قتل و یا باعث از بین رفتن حدود 200 نفر در این سال است.

نیروهای مالی و بورکینافاسو و نیجر راه اندازی حملات علیه شبه نظامیان مرتبط با القاعده و دولت اسلامی در منطقه ساحل جنوبی صحرای بزرگ آفریقا.

شبه نظامیان اسلام گرا برای اولین بار پدید آمده در مالی در سال 2012 و سپس به بورکینافاسو و نیجر است. با وجود هزاران فرانسوی و سازمان ملل متحد نیروهای نظامی بودن مستقر Sahel متحده به تلاش برای سرکوب شورشیان جهادی.

هزاران نفر از سربازان و غیر نظامیان کشته شده در جنگ و بسیاری از آنها خانه های خود فرار کرد.

ادامه مطلب: ترس حاکم در آفریقای منطقه ساحل در میان نظامی آمریکا طرح کاهش

'جنایات جنگی'

"عمدی قتل شهروندان غیر مسلح توسط نیروهای امنیتی در مالی و بورکینا فاسو میتواند جنایت جنگی تحت قوانین بین المللی و باید به طور کامل مورد بررسی گفت:" عفو.

شده اند وجود دارد چند اتهام نقض حقوق بشر علیه نیروهای که آنها را یا رد کرده و یا وعده داده شده برای بررسی در آینده است. این موضوع نیز مورد بحث توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه گذشته است.

حدود 102 نفر ناپدید شده بود در جنوب غربی نیجر پس از دستگیر شدن در یک روستا بازار عادلانه در مارس و آوریل. گورهای دسته جمعی بعدها در این منطقه یافت.

نیجر وزیر دفاع Issoufou Katambé گفت: هر دو نظامی و ملی کمیسیون حقوق بشر شد بررسی اتهامات اما گفت: کسانی که این اتهامات "نمی تواند تولید مدرک" در هنگام مصاحبه با محققان.

مالی وزیر دفاع قول داد برای بررسی اتهامات از جمله اتهام که سربازان کشته شدن 43 نفر در حمله به دو روستا در هفته گذشته است.

tg/aw (AFP ایسنا)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب