آشویتس: یک صحنه از جنایات و حتی قبل از وحشت هولوکاست

هشتاد سال پیش در روز 14 ژوئن سال 1940 اولین 728 زندانیان آشویتس آمده بودند. این اردوگاه در ابتدا به معنای لهست

توسط NEWSCENTERALS در 25 خرداد 1399

هشتاد سال پیش در روز 14 ژوئن سال 1940 اولین 728 زندانیان آشویتس آمده بودند. این اردوگاه در ابتدا به معنای لهستانی برای مبارزان مقاومت اما از سال 1942 آن نقش محوری را در نسل کشی نازی ها نسبت به یهودیان است.

"عزیز من Halusia از ژوئن 14, من شده اند در اردوگاه کار اجباری آشویتس. من سالم و احساس خوب" نوشت: Tadeusz Korczowski زندانی شماره 373, به نامزدش. تمام مکاتبات به شدت کنترل شد توسط مدیریت اردوگاه تا 26 ساله می تواند نوشتن کمی بیشتر در نامه خود علاوه بر ستایش "پلزنت آب و هوا در آشویتس." اما بین خطوط, او تلاش می کند نشان می دهد که او احتمالا ماندن وجود دارد "برای برخی از زمان."

همان حمل و نقل به آشویتس در 14 ژوئن سال 1940 نیز آورده Jan Pogonowski یک جوان 19 ساله دانشجو. ما می دانیم که او به مرگ محکوم شد به عنوان یک مقاومت جنگنده در اردوگاه در سال 1943 همراه با 11 زندانی دیگر. در حالی که انتظار به مرگ با طناب دار به دور گردن خود او موفق به فشار دور حمایت است که در آن او ایستاده بود و خود را آویزان شاهدان عینی گفت: بنابراین حداقل تصمیم گیری لحظه ای از مرگ خود. گواهی فوت از طریق پست به خانواده به علت مرگ خود را به عنوان "مرگ ناگهانی قلبی است."

Korczowski و Pogonowski اولین کسانی بودند که زندانیان در اردوگاه کار اجباری آشویتس که قرار بود در بهار سال 1940 در ساختمان ها از چه استفاده می شود برای ارتش لهستان سربازخانه. اس اس هاینریش هیملر فرمانده دوست game, این مکان حمل و نقل خوب است که به نظر می رسید عملی برای آوردن زندانیان به اردوگاه های مختلف اشغال مناطق اروپا است.

Janusz Pogonowski (Staatliches Museum Auschwitz-Birkenau)

Janusz Pogonowski یکی از اولین زندانیان آشویتس

سه چهارم از 728 قطب که به آشویتس منتقل شدند از زندان در جنوب لهستانی شهر کراکوف شد مردان در سن زیر 30. آنها عمدتا روشنفکران و دانش آموزان است. اردوگاه مأموران و نگهبانان 30 نفر آلمانی مجرمان آنها SS آورده بود به آشویتس از اردوگاه کار اجباری زاکسنهاوزن در یک زمان کوتاه قبلا.

قتل و تبعید روشنفکران

لهستانی زندانیان قربانیان اشغال آلمان سیاست که با هدف از بین بردن نخبگان لهستانی. پس از نیروهای آلمانی حمله به لهستان در 1 سپتامبر 1939 به رژیم نازی گنجانیده مناطق غربی لهستان به رایش سوم. در ژوئیه 1940 اشغالگران تا به حال به قتل 50,000 قطب و تبعید به همان تعداد به اردوگاه های کار اجباری به عنوان بخشی از "Intelligenzaktion" یک نسل کشی عملیات هدف عمدتا روشنفکران.

ادامه مطلب: مقابله با اخلال حقیقت: 'پدر من در اس اس'

در این دولت به طور کلی لهستانی مناطق تحت آلمانی مدنی دولت وجود دارد یک عملیات مشابه به نام "AB-عملیات" (فوق العاده آرام عمل). آغاز اخراج حملات و قتل بخشی از زندگی روزمره تحت اشغال آلمانی ها در لهستان. در یک حادثه 100,000 ساکنان از جمله 30,000 کودکان رانده شدند از جنوب شرقی لهستانی شهرستان زمسک. بسیاری از آنها درگذشت آشویتس در.

بین سال های 1939 و 1945 140,000 قطب منتقل شدند به اردوگاه; نیمی از آنها زنده بماند.

"لهستان بود به طور کامل ناپدید می شوند به عنوان یک دولت است. جمعیت بود برای تبدیل شدن به stultified و خدمت آلمانی ها به عنوان برده کارگران می گوید:" مورخ آلمانی Jochen Böhler از دانشگاه ینا.

از بین بردن نخبگان است که مقاومت سازمان یافته بود که یک بخش بسیار مهم از این طرح است. "باور نکردنی به اندازه کافی مقاومت لهستانی راه اندازی زیرزمینی دولت است که نه تنها باید در مدارس و دانشگاه ها اما حتی ارتش خود را. که بی سابقه است در تاریخ اروپا" Böhler گفت: DW.

هشدارهای زودهنگام از هولوکاست

این زیرزمینی دولت در نظر گرفته آن را به عنوان یکی از مهم ترین وظایف برای هشدار دادن به جهان درباره جنایات نازی ها بالاتر از همه به خاطر نابودی یهودیان در لهستان اشغالی ، Böhler خواستار آن را "تراژدی لهستانی زیرزمینی" که این هشدارها بودند توجه نمی شود.

Witold Pilecki in 1947 (Pilecki-Institut Berlin/ Witold Pilecki Familiensammlung)

Witold Pilecki یک افسر در ارتش زیرزمینی لهستانی

در اوایل سال 1940 Witold Pilecki یک افسر لهستانی زیرزمینی ارتش ارائه شده بود متفقین با گزارش از آشویتس. برای انجام این کار, او رفت و به طور داوطلبانه به آشویتس به عنوان یک زندانی تنها فرد شناخته شده است به انجام این کار. او امیدوار است که متحدان امر قاچاق سلاح به اردوگاه اما گزارش خود را بدون دریافت پاسخ.

همان چیزی که اتفاق افتاده است با گزارش های مشابهی توسط Jan Karski یک پیک برای لهستانی زیرزمینی. در سال 1943 او شخصا به ما اطلاع رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت در مورد جرم تبعید یهودیان به اتاق های گاز. "من می خواستم برای ذخیره میلیون ها اما نمی تواند هر کسی را نجات دهد در همه," او گفت: تلخی پس از جنگ. چندین بار او را متهم به غرب از "بی تفاوتی به هولوکاست است."

Jan Karski polnischer Widerstandskämpfer Archivbild 2000 (picture-alliance/dpa)

Jan Karski که در سال 2000 هشدار داد ما در مورد جرم تبعید در سال 1943

لهستانی قربانیان اغلب نادیده گرفته

حتی اگر آن را مانند یک پدیده منحصر به فرد در تاریخ اروپا لهستانی زیرزمینی دولت است که به سختی شناخته شده در مورد خارج از کشور لهستان می گوید: Jochen Böhler اضافه کرد که همان می رود برای ارتکاب جرم توسط آلمانی ها در لهستان اشغالی ،

"به نظر من مشکل این است که مدارس بیشتر آموزش در مورد هولوکاست و بدون هر گونه اشاره به زمینه که در آن انجام شد. و زمینه در این مورد بود اشغال آلمان به لهستان یکی از که آرمان از سال 1941 بود به قتل یهودیان اروپایی در خاک لهستان," او می گوید.

بیشتر بخوانید: آشویتس و 75 سال بعد: یک مسابقه aganst زمان

بیش از 90 درصد از 3.5 میلیون یهودی لهستانی درگذشت طول هولوکاست. اما واقعیت این است که 3 میلیون نفر غیر یهودی لهستانی بودند نیز قربانیان جنگ جهانی دوم است "به طور کامل نادیده گرفته شده" در آلمان می گوید: Bohler که زمینه خاص است که اروپای شرقی تاریخ است. او می گوید که او برای شروع "به معنای واقعی کلمه از ابتدا" در سمینارهای خود را در مورد اشغال آلمان به لهستان.

'1.3 میلیون فرد سرنوشت'

آشویتس-برکناو یادبود سایت می خواهد به نگه داشتن خاطرات این زمان زنده است. لیست اسامی افراد که برای اولین بار حمل و نقل است و فقط آورده شده است تا به امروز. از 728 زندانیان 325 جان سالم به در اردوگاه و 292 مرگ وجود دارد, در حالی که سرنوشت دیگر 111 ناشناخته است.

این داستان های شخصی هر فرد هستند که با دقت بازسازی شده با استفاده از چند اسناد و مدارک و عکس ها است که وجود دارد. آنها عمدتا ارائه شده توسط خانواده های قربانیان به خاطر اس اس نابود ترین اسناد از اردوگاه برای پاک کردن ردهای که در آن ممکن است.

ادامه مطلب: نظر: چرا من عصبانی در آلمان

از سال 2007 به 200 هکتار (494 هکتار) از زمین که در آن سابق اردوگاه ایستاده اند در فهرست میراث جهانی یونسکو. در سال 2019, 2 میلیون نفر بازدید سایت. به تازگی مدیر آن Piotr Cywinski بود به درخواست برای کمک مالی به این دلیل که منابع مالی از موزه کاهش یافته که آن را بسته بود در میان coronavirus بیماری همه گیر. موزه داران کار خود ادامه می دهند اما.

"ما هنوز در حال کار بر فرد تاریخ. بزرگ تاریخ آشویتس ساخته شده است بیش از 1.3 فردی اتقوا" Cywinski می گوید و اضافه کرد که آنها صحبت می کنند بلندتر زبان از صرف آمار مرگ و میر. و آن را با کسانی که از سرنوشت است که او می خواهد به دنیا بگویید در مورد کارخانه مرگ بود که آشویتس.

DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن