برنده جایزه یمن نویسنده یک امید: پایان دادن به جنگ

Bushra al-Maqtari مواجه شده است و بی پروا چالش ها در خط مقدم جنگ یمن و به عنوان یک زن در جامعه مردسالار. در مص

توسط NEWSCENTERALS در 1 تیر 1399

Bushra al-Maqtari مواجه شده است و بی پروا چالش ها در خط مقدم جنگ یمن و به عنوان یک زن در جامعه مردسالار. در مصاحبه با دویچه وله نویسنده و فعال سیاسی می گوید: رسانه ها و سازمان ملل متحد نتوانسته اند کشور خود را.

قتل نبیل al-Quaety توسط یک گروه از مردان مسلح در خارج از خانه خود در یمن موقت سرمایه عدن در اوایل ماه ژوئن تاکید شرایط مخاطره آمیز است که در آن روزنامه نگاران به کار گیرند. آنها شکنجه شده, ربوده, به زور ناپدید شد و رو اام. برخی از آنها هنوز بیحال پشت میله های زندان. روزنامه نگاران باید تشبیه کار مجلس چهارم و مستغلات به بودن در قفس یا دستبند. دیگران را فقط تا داده برای ترس از تلافی جویانه سیاسی.

اما یمن رمان نویس و فعال Bushra al-Maqtari ادامه به صحبت کردن با وجود تهدید و ارعاب و آزار و اذیت. او برنده چندین جایزه بین المللی برای نوشتن اما بیش از هر چیز دیگری او مورد ستایش قرار داد به عنوان یک پیشرو لیبرال صدای عمیقا محافظه کار جامعه که در آن زنان با سواد و دسترسی به بهداشت و حقوق بشر شده اند مداوم کاهش است.

ادامه مطلب: توانمند سازی زنان در یمن جنگ داخلی

به عنوان یکی از برگزارکنندگان او به رهبری تظاهرات ضد دولتی در سال 2011 از تعز در جنوب غربی یمن به پایتخت یمن ، او نوشت که "خدا را نمی بینیم ما را از طریق آن تیره شب" با اشاره به نحوه جمهور سابق علی عبدالله صالح حامیان هدفمند مسالمت آمیز معترضان با از بین بردن زنان و چادر و روسری و بیماریهای تهدید کننده آنها است.

Al-Maqtari نوشتن باعث یک واکنش قوی از استقرار; یمن روحانیون با صدور فتوا متهم او را از ارتداد و خواستار او را تکفیر.

جایی برای روح او

کتاب او آنچه شما را پشت سر گذاشت ؟ صدای از فراموش کشور جنگ زده است پرشوری خام حساب آواره بیوه و یتیم و بازماندگان جنگ یمن و منتشر شد و در سال 2018 است. با تمرکز بر انعطاف پذیری از قربانیان او به عمد حذف همه بحث سیاسی: "این سیاست است و فساد ساخته شده است که آنها قربانیان در وهله اول," او می گوید مشتاق به توانمندسازی قربانیان صدای به جای تجلیل از عاملان جنایت.

Bushra al Maqtari (Privat)

Al-Maqtari رشد در یمن و عربستان سعودی که در آن پدرش مشغول به کار برای یک زمان به عنوان یک سازنده

این درگیری به کشته شدن بیش از 112,000 شهروندان و در حال حاضر COVID-19 گزارش شده است که به کشته شدن هنوز هم بیشتر در کشور است. آنچه al-Maqtari می یابد به خصوص نگران کننده به عنوان بسیاری از یمنی انجام است که عدم شفافیت و ادامه داد: استفاده از اطلاعات غلط است که مشخص می شود این سیاست عملا مقامات و شبه نظامیان در شمال و جنوب کشور در طول پنج سال جنگ.

ادامه مطلب: Coronavirus: یمن در آستانه

او ارائه می دهد به نقل مکان به سوئد و فرانسه اما او معتقد است یمن است که در آن "او نویسنده روح" تعلق دارد. "درد می آید که با بیگانه کشور من بیشتر از پایدار هر روز شرایط سخت است" او می گوید.

Al-Maqtari برنده جایزه 2012 رمان پشت خورشید است یک تصویر فوتی و فوری اجباری ناپدید شدن در یمن. او همچنین همکاری جنوب یمن تحت چپ با لبنان فکری Fawaz Traboulsi. نوشته های او جسورانه و در عین حال انعکاسی از disenchantment با یمن سیاسی رده و اقتصادی عدم قطعیت را در ظاهر جدید عربی, نیویورک تایمز, و معاون مرکز مطالعات استراتژیک در میان سایر نشریات.

از یمن خود Abdullah Al-Baradouni به فئودور Dostoeysky, مارسل پروست, گابریل گارسیا مارکز و هانا آرنت های ادبی تأثیرات بسیاری هستند. امروزه او بازخوانی آثار پرتغالی رمان نویس و برنده جایزه نوبل prizewinner خوزه ساراماگو که تخیل و دیدگاه ها در زندگی منعکس کننده دولت فعلی در جهان.

Boys carry the coffin of a child who died in Saudi airstrikes that hit passenger buses and killed dozens in August 2018

پسران حمل تابوت یک کودک که در عربستان که آمار مسافر اتوبوس

او دوران کودکی oscillated بین عربستان سعودی جایی که پدر او به عنوان یک سازنده و تعز زادگاه او را. او را در معرض تقابل ثروت و سیاست در جوامع پس از آن به شکل writerly دلمشغولیهای به عنوان یک بزرگسال. در سال 1990 عربستان سعودی اخراج یک میلیون یمنی زیر صالح را برای حمایت از صدام حسین در طول جنگ خلیج فارس. Al-Maqtari خانواده بازگشت به تعز — یک استان غنی از مساجد کهن و فرهنگی آثار باستانی.

پینوشت: سال های اولیه خود را, او می گوید: دوران کودکی او خوشحال بود با وجود یمن مشکلات. آن را غیر قابل مقایسه ای بهتر از آنچه که کودکان وجود دارد در حال رفتن را از طریق امروز.

او برداشت کودک و نوشتن در دفتر خاطرات خود را تبدیل به یک خروجی برای او. "نوشتن من دختر خود را به سقف آسمان" پدر او می گویند او را تشویق به نوشتن هر روز از ظهر تا شب یک نظم و انضباط او را حفظ می کند امروز در 41. او صرف شب با شوهرش که گوش به خواندن آثار او با صدای بلند — چند دسی بل بالاتر از حد طبیعی او می گوید: با توجه به اخیر botched عمل جراحی گوش.

'فقیر رسانه ها پوشش هزینه های زندگی'

زمانی که بحث در مورد پوشش بین المللی ایران, al-Maqtari می گوید رسانه ها قرار است به نگه دارید تا آینه به جامعه است اما تنها پرداخت می شود لب های مختلف سیاسی طرف های محلی و منطقه ای نهاد. "شاید این همان چیزی است که لطمه می زند و ما بیشتر عنوان کرد."

"بعد از ما از دست همه امید در یمن سیاستمدار و نخبگان سیاسی ما قلب ها و چشم ها تبدیل به نویسندگان و روزنامه نگاران و رسانه ها باید صدای ما برای جلوگیری از آسیب های ناشی از رهبران شکست خورده. اکثریت آنها را تبدیل به یک شلاق در دست سیاستمدار پس از ما آنها را دیدم به عنوان یک راه نجات است."

Girls attend class at their school, damaged by an airstrike in Hodeidah

دختران شرکت در کلاس در مدرسه آسیب دیده توسط یک حمله هوایی

عدم دقیق پوشش رسانه های بین المللی در یمن است به طور مستقیم کمک به بد سیاست های بین المللی در هزینه عادی غیر نظامیان در یمن. این هم درست است از سوریه و عراق و لیبی. حتی قبل از جنگ, al-Maqtari با اشاره یمن گزارش فاقد عمق و انسانیت و فرهنگ است. این کشور تنها از طریق منشور از یک امنیت جهانی تهدید القاعده در شبه جزیره عربستان.

ادامه مطلب: پوشش یمن فراموش شده جنگ

هنگامی که جنگ آغاز شده در سال 2015 به او نوشت: در این نیویورک تایمز: "جامعه بین المللی باید سهام را از مسئولیت خود را در پرورش این بحران است." او بارها و بارها به نام سازمان ملل را به شکست متهم این سازمان از pandering مختلف سیاسی طرف و نگه داشتن آنها را پاسخگو باشد.

"اگر شما به دنبال آنها [سازمان ملل متحد]" او می گوید: "شما اقدامات آنها هیچ تفاوتی از جنون از سیاستمداران و از بسیاری جهات آنها هماهنگ کرده اند همه از این -- جنون و فساد است. در این راستا من می توانم پیشنهاد به سازمان ملل متحد برای تغییر وضعیت از آن نمایندگان در یمن از 'فرستاده ویژه سازمان ملل' به 'سازمان ملل متحد شکست.'"

در بار قطعه او پرسید: "آیا وجود دارد هر گونه امید برای سمت چپ؟" پنج سال در دیدگاه های خود را بدون تغییر باقی می ماند: "همه امید تنها می تواند ساخته شده پس از توقف جنگ است."

اشتراک دویچه وله خبرنامه:



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن