رئیس جمهور بلاروس می گوید خارجی بی ثباتی توطئه خنثی

رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو می گوید کشور کشف و خنثی اوکراین-سبک انقلابی طرح تخم های خارجی توطئه گران.

توسط NEWSCENTERALS در 31 خرداد 1399

رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو می گوید کشور کشف و خنثی اوکراین-سبک انقلابی طرح تخم های خارجی توطئه گران. آلمان را محکوم کرد بازداشت یک روز زودتر از سیاسی رقیب اصلی او.

رئیس جمهور بلاروس روز جمعه گفت که نیروهای سیاسی از "هر دو غرب و از شرق" متمرکز شده بود تلاش خود را در تسریع ناآرامی در بلاروس.

لوکاشنکو نیست نام یک کشور خاص اما او گفت که این طرح بودند در جریان به دامن زدن به یک انقلاب شبیه به اوکراین میدان تظاهرات در سال 2014.

"این هدف است. ماسک بودند پاره شده نه تنها از برخی از عروسک های خیمه شب بازی ما تا به حال در اینجا بلکه از puppeteers که در خارج از نشستن بلاروس" لوکاشنکو گفت.

روز پنجشنبه مقامات بلاروس دستگیر لوکاشنکو را جدی ترین حریف سیاسی ویکتور Babariko پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه اوت است.

Viktor Babariko in an interview with DW correspondent Alexandra Boguslawskaja: Minsk, June 13, 2020. (DW/E. Komarowskij)

Babariko حال صحبت با دویچه وله به زبان روسی خدمات در مینسک روز قبل از دستگیری او

Babriko بود سر شاخه محلی روسیه Gazprombank قبل از در حال اجرا برای رئيس جمهور. او در نظر گرفته شد واقع بینانه تهدید به لوکاشنکو شانس در پای صندوقهای رای است.

ادامه مطلب: بلاروس آماده برای زمان انتخابات ریاست جمهوری

لوکاشنکو به حکومت سابق شوروی کشور با مشت آهنین گذشته 26 سال. او پس از صحبت مقامات افتتاح شد یک پرونده جنایی در برابر Belgazprombank مقامات.

ملامت از برلین

وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه برجسته Babariko بازداشت و به نام برای انتخابات آزاد و عادلانه مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

"ما در حال تماشای اخیر تشدید مبارزات انتخاباتی در بلاروس با نگرانی گفت:" یک سخنگوی وزارت امور خارجه. "سیاسی-انگیزه پیگرد قانونی برای حذف مخالفان سیاسی خواهد بود عمده شکست از آزادی بیان و دموکراسی در بلاروس."

ادامه مطلب: بلاروس لوکاشنکو قانون شکنان تظاهرات بازداشت مخالفان

65 ساله و سابق مزرعه جمعی مدیر لوکاشنکو مواجه شده است بزرگترین چالش سیاسی برای 26 سال در میان نا امیدی بر دست زدن به او از coronavirus بیماری همه گیر. در اواسط ماه مارس او را رد کرد و نگرانی ها در مورد COVID-19 به عنوان یک "دیوانگی و جنون" و گفت که رانندگی تراکتور نوشیدن ودکا و رفتن به سونا می تواند متوقف کردن مردم از ابتلا به عفونت است.

اقتصاد و حقوق بشر نارضایتی نیز که در اجرا به نظرسنجی.

لوکاشنکو داد بدون جزئیات به اثبات خود اصرار که شده است یک طرح و نمی گویند که کشور درگیر شدند. اما در پاسخ به Babariko بازداشت یک مقام امنیتی او را به عنوان توضیح که تحت کنترل روسیه puppeteers.

روابط بین روسیه و بلاروس شده اند به طور فزاینده ای تیره و تار به تازگی با مسکو پوسته پوسته شدن یارانه و نفت به آن همسایه است. اما اشاره به یک اوکراین-سبک طرح خواهد حاکی از تبانی غربی بازیگران مانند اتحادیه اروپا یا ایالات متحده.

rc/msh (AFP, رویترز, dpa, AP)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب