بلژیک: پادشاه لئوپولد دوم مجسمه برداشته در واقع شدهاست پس از ضد نژادپرستی تظاهرات

مجسمه شد daubed با رنگ در طول تظاهرات بیش از آخر هفته. این بنای تاریخی به شاه سابق شده است یک هدف با توجه به و

توسط NEWSCENTERALS در 21 خرداد 1399

مجسمه شد daubed با رنگ در طول تظاهرات بیش از آخر هفته. این بنای تاریخی به شاه سابق شده است یک هدف با توجه به وحشیانه حکومت در بلژیک آفریقایی مستعمرات.

یک مجسمه از شاه لئوپولد دوم در بلژیک شهر آنتورپ برداشته شد روز سه شنبه با آن در دراز مدت آینده مجموعه به صورت یک موزه تنها چند روز پس از daubed با رنگ های ضد نژادپرستی تظاهرات.

مجسمه لئوپولد مدت طولانی است که مورد انتقاد فعالان چون از شاه سابق را وحشیانه حکومت در بلژیک سابق آفریقای مستعمرات.

خاص این بنای تاریخی در کنار یک کلیسا در آنتورپ منطقه Ekeren شد یک هدف برای معترضان بیش از آخر هفته.

این رقم در شهرستان پورت نخواهد بود و بازگشت به آن پایه و به جای آن "تبدیل به بخشی از موزه مجموعه" Johan Vermant سخنگوی آنتورپ شهردار Bart de Wever گفت. و "از آنجا که از کار نوسازی برنامه ریزی شده برای سال 2023 در مربع که در آن قرار داده بود مجسمه نمی شود."

مجسمه بود مخدوش در طول اعتراضات را برانگیخت و پس از کشتن جورج فلوید دو هفته است که آغاز شده در ایالات متحده, اما پس از گسترش در سراسر جهان به بلژیک هفته گذشته است.

یکی دیگر از مجسمه شاه در پارک از آفریقا موزه در ترووران فقط در خارج از بروکسل پیدا شد با اسپری گرافیتی در روز سه شنبه.

مرگ و میر در کنگو

در ضمن یک دادخواست آنلاین علیه حافظه لئوپولد گذشت 64,000 امضا در روز سه شنبه. آن پیشنهاد شده است و او مسئول مرگ بیش از 10 میلیون مردم کنگو در طول 23 سال سلطنت بیش آفریقای مرکزی کشور است.

در واقع کنگو شد لئوپولد شخصی fiefdom از سال 1885 به سال 1908. آدم Hochschild آمریکا نویسنده کتاب پرفروش "پادشاه لئوپولد را شبح" به این نتیجه رسید که تقریبا نیمی از جمعیت درگذشت زیر بلژیک پادشاه حکومت.

یکی دیگر از درخواست مایل به نگه داشتن مجسمه لئوپولد در آنتورپ اصرار او بود که "برده پادشاه" گذشت 8,000 خوانده شده را علامت. آن گفت که لئوپولد باید پاسخگوی اقدامات کسانی که در حال اجرا مستعمره.

بریستول مجسمه

A statue of Edward Colston is pushed into the river Avon.

ادوارد Colston یک قرن 17 تاجر برده که نقش عمده ای در توسعه شهر بریستول

بلژیک بود نه تنها کشور اروپایی به بحث استعمار مجسمه در روزهای اخیر.

یک تمثال به تاجر برده جورج Colston سرنگون شد و در شهر بریستول در روز یکشنبه و پرتاب به ariver باعث شهردار لندن به منظور بررسی سرمایه مجسمه و نام خیابان.

صادق خان گفت که او راه اندازی یک, نقد و بررسی, انگلیسی, پایتخت بناهای تاریخی و اطمینان حاصل شود آنها منعکس کننده تنوع آن است.

"این یک حقیقت ناراحت کننده است که کشور ما و شهر مدیون بخش بزرگی از ثروت خود را به نقش آن در تجارت برده و در حالی که این است که در انعکاس عمومی ما قلمرو سهم بسیاری از جوامع ما به زندگی در پایتخت ما شده است عمدا نادیده گرفته" خان گفت.

jsi/aw (AFP ایسنا)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن