بریتانیا در برابر امپراتوری را به یاد ماندنی قاتلان

در تلخی تفرقه عینک صحنه توسط رئیس جمهور مغلوب ساختن پیشی جستن در مقابل کوه راشمور در روز جمعه قدرتمند اثبات یک

توسط NEWSCENTERALS در 16 تیر 1399

در تلخی تفرقه عینک صحنه توسط رئیس جمهور مغلوب ساختن پیشی جستن در مقابل کوه راشمور در روز جمعه قدرتمند اثبات یک بار دیگر که یاد مجسمه های قهرمانان از گذشته اجتماعی و سیاسی flashpoints در حال حاضر نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان است. این دومین از سه مقاله بررسی اغلب مبهم و تعجب آور سابقه در پشت بناهای عمومی در فرانسه و در انگلستان و در هنگ کنگ است.

کوسه اقیانوس اطلس

لندن—هیلاری بانک ها, 68, یکی از بریستول است جامائیکا جامعه بود و در خانه نشسته ماه گذشته زمانی که نوه او به نام او بپرسید: "حال شما خوب است؟"

بانک های روشن در تلویزیون برای دیدن یک جمعیت از زندگی ماده معترضان پایین کشیدن مجسمه مردی که اسیر و به بردگی گرفته شده 84,000 مردم آفریقا. تا همین اواخر به او خیلی احترام در بریستول که کودکان مدرسه خواهد جشن تولد خود را یک بار در سال با ویژه کلیسا مراسم و مورد علاقه خود را گل داوودی.

به عنوان بانک ها به تماشای تلویزیون و تصاویر از معترضان نورد مجسمه ادوارد Colston پایین خیابان و آزادسازی او را به بندر هر دو به او احساس شادی و اضطراب است.

"آن برانگیخته بسیاری" او به یاد می آورد. "طناب پرتاب در اطراف گردن خود احساس مانند یک مجازات. هنگامی که آن را تحت فشار قرار دادند پایین خیابان که screeching صدا... من می تواند به معنای واقعی کلمه شنیدن این افرادی که دستگیر شده بود جیغ, 'I don't wanna بود در این محل است.' به عنوان معاون فرماندار سلطنتی آفریقایی شرکت Colston مسئول مرگ حدود 19,000 مردم که بدن پرتاب شد از کشتی ها به دریا است. پر واضح است که وحشتناک ترافیک برگزار شد که "کوسه اقیانوس اطلس تا به حال شده است شریک تاجر برده."

فعالان کشتی شده اند با میراث Colston در بریستول و به تازگی وجود دارد بحث گرم بیش از بیان پیشنهاد پلاک در زیر مجسمه خود را در معرض خشونت Colston مرگبار تجارت در انسان است. اما پلاک مسدود شده بود در سال 2018 توسط تاجر Venturers یک گروه مرموز از قدرتمند و ثروتمند خود توصیف "رهبران در بریستول."

جامعه تجاری Venturers است که 800 سال فقط دعوت گروه عمدتا افراد مسن مردان سفید (اولین زن پیوست و در سال 2003 اولین بار, سیاه فرد در سال 2020) که خوب بکار بردن نفوذ زیادی بر این شهر زندگی سیاسی و اقتصادی.

برای سال در 18 و اوایل قرن 19 جامعه کنترل بریستول درگیری با برده داری; امروز آنها لایحه خود را به عنوان یک خیریه, موسسه خیریه. اما بسیاری از آنها در حال حاضر ثروت ریشه در ثروت ساخته شده توسط "تجارت."

Colston شده بود یک عضو از تاجر Venturers که به ارث برده ثروت خود را هنگامی که او درگذشت و کمک می کند تا به مدیریت میراث او امروز است. (در میان چیزهای دیگر آنها قرار داده و باقی مانده از Colston به ناخن و مو بر روی صفحه نمایش در تاجر Venturers ستاد تا سال 2016.)

صدای دنیس سوختگی سابق استاد از تجار و در حال حاضر صندلی از دانشگاه بریستول tenses بر روی گوشی وقتی پرسید که آیا او نگران تاجر Venturers' فعالیت ممکن است بی اعتبار در پرتو وقایع اخیر است. "آنها می شده اند بهتر است در گرفتن متنوع تر, عضویت," او می گوید. "اما در اصل شما 80 نفر هزینه افتضاح مقدار زیادی از زمان و انرژی در تلاش برای انجام کارهای خوب برای شهر بریستول."

خودکشی مخالف فاتح

سرنگونی Colston مجسمه در بریستول همراه با سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضاتی که صورت گرفته است در سراسر انگلستان و در سراسر جهان از کشتن جورج فلوید است سوخت بحث بر سر اینکه چگونه بریتانیا به خاطر آن دردناک تاریخ است. مجسمه قرن 19 استعمار سیسیل رودز (تقریبا) کاهش یافته است در آکسفورد و مجسمه slaver رابرت میلیگان برداشته شد به سرعت و بدون تشریفات در لندن است.

در واقع شهردار لندن اعلام کرده است یک بررسی از تمام بناهای تاریخی در اینجا. اما این بحث همچنان واضح تاجر Venturers هستند که نه تنها "بزرگ" گروه های عصبی در مورد چشم انداز افزایش سرعت عمومی بناهای تاریخی و دیگر یادگاری های اختصاص داده شده به بریتانیا سابق امپراتوری.

در لندن وایت, خارج, خارجی و مشترک المنافع وجود دارد اعمال مجسمه رابرت کلایو در پایه بالا قرار دارد در سال 1912 تقریبا 140 سال پس از مرگ او در یک لحظه زمانی که بریتانیا احساس نیاز به تید جهانی آن ممکن است.

کلایو پیروزی بر فرانسه و متحد خود را به نواب بنگال در 1757 تا به حال راه را برای سروری, سلطه, شبه قاره توسط انگلستان کمپانی هند شرقی. دولت او ایجاد غارت ثروت از زمین و گرسنگی مردم منجر به قحطی که هزینه حداقل یک میلیون زندگی می کند.

حتی با استانداردهای بریتانیا وحشیانه موازنه Clive آمد در نظر گرفته شود فراتر از رنگ پریده است. در William Dalrymple اخیر حماسه تاریخچه هرج و مرج: شرکت هند شرقی شرکت خشونت و غارت از یک امپراطوریاو تماس Clive یک "ناپایدار مخالف" و "خشونت کاملا بی رحمانه و به طور متناوب ناپایدار شرکت درنده."

"او ذهنی ناخوشی. او دو بار سعی به خودکشی در جوانان خود را. او مبتلا به افسردگی جدی در سراسر روی لئامت دادن خود را در هند و حتی پس از بازگشت او و او به پایان رسید تا برش خود را از مچ دست. او بسیار مشکل مرد" Dalrymple به تازگی گفت که هند اکسپرس. "او عبوس و به سختی صحبت می کرد. او افسردگی مرد."

توسط 1774 زمانی که کلایو در نهایت موفق به گرفتن زندگی خود را, او گفت: به یکی از منفور ترین در انگلستان است. او به خاک سپرده شد در یک قبر بینام و نشان.

زمانی که مصر امپریالیستی Lord Curzon مجموعه ای را برای احیای Clive شهرت در اوایل قرن گذشته و تا به حال مجسمه Clive بنا تنها دو سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول آن را غیر قابل انکار گفته: که امپراتوری آنچه را می خواستم که در آن می خواستم با هیچ تاسف.

اما امروز هیچ امپراتوری. و وجود دارد یا باید بسیاری از تاسف.

برخی از 50000 نفر باید امضا طومار برای حذف Clive مجسمه. مبارزات انتخاباتی آغاز شده توسط میرا Somji و Ameya Tripathi هر دو postgrad دانش آموزان در لندن است. دو روز بعد آنها را تماشا Colston مجسمه در حال سقوط در توییتر آنها حدودا به مجسمه Clive در زمان از یک تکه مقوا و نوشت: پیام: این زمان برای متوقف کردن بودن افتخار امپراتوری بریتانیا. کلایو: Looter بنگال قرار داده و آن را در مقابل مجسمه. "هنگامی که ما در پارک ما شنید کسی گفت: او بعد" Tripathi به ما می گوید.

Somji دیده بود Clive مجسمه چند سال پیش هنگامی که او رفته بودم در یک روز باز تور خارجی ، "وای واقعا مردم هوشمند کار می کنند در اینجا" او را بر عهده داشتند و در آن زمان است. هنگامی که در داخل او با اشاره به تعدادی از نقاشی های روی دیوار از جمله چند ویژگی کوچک سیاه و سفید از کودکان به عنوان بندگان مشترک استعاره از استعمار هنر است. "من به یاد داشته باشید که راهنمای تور بودن مانند: 'ما انجام آنچه ما می توانیم برای حفظ سابقه ای از ساختمان است که ما در حال کار در.' وجود دارد که اشاره به آن بود اما بسیار... صرف نیست بیش از حد طولانی به دنبال آن حرکت می کند به سرعت در حال حاضر."

هر سال گروهی از فارغ التحصیلان جوان در وزارت امور خارجه سخن گفتن در اخلال هنر حلق آویز بر روی دیوار. در هفته های اخیر Somji صحبت کرده است به یک کارمند در وزارت امور خارجه, که, او می گوید: به او گفت که وزارت امور خارجه به طور فزاینده ای نگران: "اگر کارکنان شروع به بازجویی چه در داخل و سپس آنها شروع به سوال چگونه بریتانیا ارائه خود را به کشورهای دیگر است."

برای مثال انگلیسی, دیپلمات ها در خارج از کشور "در حال انتظار برای عمل در یک راه بزرگ." این روزها خارجی دفتر مراقبت در مورد برنامه های متنوع, اما آن را نیز می خواهد به "کشت دفتر خود را به عنوان امپریالیستی مرکز. آنها می خواهند مردم را به می گویند 'wow' زمانی که آنها راه رفتن."

در ماه ژوئن کسی در وزارت امور خارجه زوم تماس به بیرون درز یک نقل قول به ایمیل های روزانه. ظاهرا خارجه ترین دیپلمات ارشد در تماس دائم منشی آقا سیمون مک دونالد حال اذعان کرد که کلایو "ممکن است مجبور به رفتن" همراه با برخی از نژادپرستانه هنر در داخل وزارت امور خارجه. بعد خارجه فاصله خود را از مک دونالد اعلام کرد که "هیچ برنامه ای" برای خراب کردن مجسمه.

یک WILBERFARCE'

برای سال هیچ بازدید کننده به بریستول را حدس زده بود هنگامی که بریتانیا مهم ترین slaving پورت. (یک پلاک کوچک قرار داده شد تا در شهرستان اسکله در سال 1997.) سپس در سال 2006 تصمیم دولت بریتانیا برای برنامه ریزی یک سری از وقایع به مناسبت 200 سالگرد بریتانیا لغو اطلس تجارت برده. بریستول را به شورای شهر, به مناسبت, به مناسبت یک فرصت بود به ضرب و شتم لیورپول برای تبدیل به "شهر فرهنگی سال" در سال 2008.

بسیاری از ساکنان سیاه اما نگران است که حوادث را تبدیل به یک "Wilberfarce": "خود تبریک" جشن ویلیام ویلبرفورس انگلیسی سیاستمدار که مبارزه برای پایان دادن به تجارت برده در آفریقا. (برده داری به عنوان چنین نیست در بسیاری از مستعمرات بریتانیا تا 1830s.) Jendayi Serwah پیشرو مربی در بریستول, توصیف شهر اولیه بزرگداشت طرح به عنوان "یک ابزار تبلیغاتی... که ارائه ظالم در نقش منجی." هیلاری بانک ها در عین حال گفت: در آن زمان که بریستول شورای "ما را به آواز خواندن و رقص در کشتی."

در این رویداد بریستول شورای شهر راه اندازی یک میراث کمیسیون برای تخصیص £750,000 بیش از سه سال است.

Jendayi Serwah در تماشای فعالان پایین کشیدن مجسمه, عجایب این که تا چه حد خواهد شد. "شما chipping دور در علائم جاده ها و مجسمه ها و ساختمان," او می گوید: اما "اگر شما در زمان کل غنی سازی ناعادلانه است که منجر به انقلاب صنعتی مردم را هیچ چیز باقی مانده است. کل میراث ساخته شده است در استثمار و انقیاد دیگران.... اگر شما آن را حذف شما خواهد بود ،



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب