بورکینافاسو: HRW مظنون قتل های فراقضایی از 180 مردان

حداقل 180 اجساد کشف شده در مشترک گور در شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت: در یک گزارش. در پاسخ به این ا

توسط NEWSCENTERALS در 18 تیر 1399

حداقل 180 اجساد کشف شده در مشترک گور در شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت: در یک گزارش. در پاسخ به این اتهامات دولت گفت: این امر باز کردن یک پرس و جو.

در یک گزارش منتشر شده در پنج شنبه, دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت: نیروهای دولتی در بورکینافاسو شد و به احتمال زیاد در پشت مرگ و میر ناشی از نمرات از مردان است. بین المللی حقوق گروه به نام برای مقامات برای برگزاری آن مسئول به حساب.

"شواهد موجود نشان می دهد نیروهای دولتی درگیر شدند در توده فراقضایی اعدام" دیده بان حقوق بشر گفت.

ادامه مطلب: کودکان چپ در غرب آفریقا جنگ زده در مناطق

مرده بودند مردان بیشتر از Fulani و Peul گروه های قومی – جوامع اغلب هدف حمله داعش و به خاک سپرده شد بین آوریل و مه با توجه به HRW.

"بنابراین بسیاری از مرده بودند blindfolded, تا به حال دست خود را گره خورده است تا و ... بودند به ضرب گلوله در سر" در این گزارش به نقل از یکی از شهر را رهبران جامعه عنوان کرد و گفت.

بورکینافاسو مقامات قبلا متهم به انجام قتل های فراقضایی در نبرد خود را در برابر شبه نظامیان با لینک کلیک کنید برای القاعده و "دولت اسلامی" (IS) تقسيم شدند.

پس از 2015 این کشور شده است به راه انداختن یک جنگ علیه خشونت جهادی شورش است که به کشته شدن صدها غیرنظامی و آواره تقریبا یک میلیون نفر است. این درگیری نیز تحت تاثیر همسایه نیجر و مالی.

بیشتر بخوانید: فرانسه برای افزایش نیروهای نظامی در آفریقا Sahel برای مقابله با تروریسم

خواستار تحقیقات بی طرفانه

بشر Sahel مدیر Corinne Dufka نام فوری پروب به مرگ و میر.

"اطلاعات موجود امتیاز نسبت به دولت و نیروهای امنیتی پس از این مهم به تحقیقات بی طرفانه شواهد به درستی جمع آوری و خانواده ها مطلع در مورد آنچه اتفاق افتاده است به عزیزان خود" Dufka گفت: در گزارش.

دولت گفت: این امر باز کردن یک پرس و جو اگر چه حساب رسمی از کشتار – که در این گزارش ذکر شده است – که اعدام شده اند ممکن است مرتکب شده اند که به سرقت برده لباس ارتش و تجهیزات لجستیکی.

"دشوار است برای مردم به تمایز بین مسلح گروه های تروریستی و دفاع و نیروهای امنیتی" بورکینا فاسو وزیر دفاع Moumina Cheriff Sy گفت.

اما گروه های حقوق بشر می گویند دولت انجام داده است کمی به تحقیق و تعقیب قبلی گزارش از نقض حقوق.

بیشتر بخوانید: عفو متهم غرب آفریقا نیروهای نقض حقوق بشر در منطقه ساحل

در امنیت اجلاس در 30 ژوئن اتحادیه اروپا و ساحل رهبران هشدار داده بورکینافاسو مقامات که هر یک از نیروهای خود را به جرم نقض حقوق بشر خواهد بود به شدت مجازات است.

shs/rs (AFP ایسنا)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن