کامبوج: پول خارجی برگ دنباله شهر ارواح

نام تجاری جدید آپارتمان لوکس springing تا در سراسر پایتخت پنوم اما متوسط کامبوج نمی توانیم در آنها زندگی می کن

توسط NEWSCENTERALS در 1 مرداد 1399

نام تجاری جدید آپارتمان لوکس springing تا در سراسر پایتخت پنوم اما متوسط کامبوج نمی توانیم در آنها زندگی می کنند. این افزایش وابستگی به سرمایه گذاران خارجی است. خوردند Hoekstra گزارش.

Ngeth نگهبانان یکی از بسیاری از تازه ساخته شده آپارتمان در کوه Pich لوکس منطقه در کامبوج سرمایه پنوم پن. هر دو کار است آرام ترین روز. تقریبا هیچ ترافیک در خیابان و به سختی وجود دارد هر کسی که زندگی در داخل محل سکونت.

"این همیشه آرام است. هر روز فقط دو یا سه نفر خروج از ساختمان" نگهبان گفت.

پنوم پن افق تغییر کرده است به طور چشمگیری در دهه گذشته است. در سراسر شهر ، ساختمان های قدیمی به سرعت در حال جای جدید.

ادامه مطلب: Coronavirus به ارمغان می آورد مشکل برای صنعت پوشاک کامبوج

یکی از کوه Pich را آپارتمانهای در بازار 1500 دلار (€1,322) در هر متر مربع. قیمت کل از ساختمان هشت طبقه در حدود 1.8 میلیون دلار. لقب Elysée خیابان بود با الهام از معماری فرانسوی را امتحان کنید و در قرعه کشی ساکنان جدید است. محله و حتی بنا یک ماکت از Arc de Triomphe امیدوار ساکنان احساس آنها منتقل شده اند به پاریس.

اما بسیاری از درخشان جدید آپارتمانهای در حال نشستن خالی است. بسیاری از آنها آنقدر گران است که متوسط کامبوج خانواده هرگز نمی تواند آنها را استطاعت.

Sreynik Seng که اجرا می شود یک کافی شاپ در منطقه گفت: DW که بسیاری از اموال وجود دارد که متعلق به شهروندان چینی. "برخی از آنها سعی کنید به اجاره اتاق است. دیگران تنها به نظر می رسد که آن را صرفا به خاطر داشتن آن است. من فکر نمی کنم این مسائل به آنها را زمانی که آنها ساختمان خالی است" Seng گفت.

افزایش اتکا به سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در نظر گرفته شده است بسیار مهم برای کامبوج اقتصاد در حال توسعه. در سال گذشته کشور دریافت حدود 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی. 43 درصد از سرمایه گذاری از چین آمد — ساخت چین تا کنون کامبوج بزرگترین سرمایه گذار خارجی است.

کیم Heang مدیر عامل شرکت خمر املاک و مستغلات گفت: DW که پس از ساخت و ساز به اتمام است بسیاری از پنوم پن آپارتمانهای خریداری شده توسط مردم از چین و تایوان و سنگاپور. بسیاری از آنها زندگی نمی کنند در کامبوج به طور دائم.

ادامه مطلب: Coronavirus ویران کردن در کامبوج صنعت گردشگری

"بین سال های 2013 و 2017 اکثر خریداران خارجی بودند. اما آنها نمی آیند به ماندن در اینجا" Heang گفت:, و اضافه کرد که آن را برگ بسیاری از آپارتمانهای به ظاهر خالی است.

علاوه بر این بیماری همه گیر کوروناویروس باعث شده است بسیاری از خارجی ها برای بازگشت به کشورهای خود افزایش بیشتر جای خالی در کامبوج در بازار مسکن. این کشور در صنعت املاک و مستغلات با این وجود همچنان بسیار سودآور Heang تاکید کرد.

"2013 تا 2016 شد یک زمان طلایی برای آپارتمانهای. برخی از مردم مقدار زیادی از پول را با سود 300%. پنج سال پیش سود پایین رفت و به حدود 200%. در حال حاضر آن را 30-40%" او گفت:.

Phnom Penh's skyline has changed dramatically in the past decade. All over the city, old buildings are rapidly being replaced by new ones

پنوم پن افق تغییر کرده است به طور چشمگیری در دهه گذشته است. در سراسر شهر ، ساختمان های قدیمی به سرعت در حال جایگزین با امکانات جدید

با این حال عرضه است و رشد بسیار سریع تر از تقاضا است. در سال 2016 وجود دارد کمتر از 5000 لوکس آپارتمانهای در پنوم پن. اواخر سال 2019 وجود دارد بیش از 18,000 با توجه به CBRE گروه آمریکایی تجاری املاک و مستغلات سرمایه گذاری شرکت است.

در یک 2019 گزارش CBRE هشدار داد که خطر بیش از حد اشباع در بازار ملک مشاع. "در حالی که عرضه شتاب سرعت قیمت از این بخش است و نه متناسب با بافت محلی و از این رو باعث افزایش وابستگی به سرمایه گذاران بین المللی" این گزارش گفت:.

پول شویی و نگرانی های ایمنی

جرایم مالی ناظران نیز نگرانی در مورد دقیقا چگونه میلیون دلار آپارتمانهای در حال تامین می شود.

از ترس این که پول متمرکز در مقیاس بزرگ ضد پول شویی سازمان Financial Action Task Force (FATF) خواست کامبوج دولت برای اجرای مبتنی بر ریسک نظارت بر املاک و مستغلات و قمار. اتحادیه اروپا نیز ذکر شده کامبوج به عنوان در معرض خطر کشور برای پول شویی و تامین مالی تروریسم است.

ادامه مطلب: چگونه, چینی, پول در حال تغییر است کامبوج

برای پرداختن به نگرانی های بین المللی کامبوج مجلس ملی به تصویب یک قانون جدید که در آن پول شویی می تواند مجازات تا پنج سال در زندان است. نخست وزیر کامبوج گفت که قانون جدید بود در پاسخ به FATF تماس برای اقدام روزنامه محلی خمر بار گزارش شده است.

اما آن را نه تنها پول شویی است که موجب نگرانی است. سازمان های غیر دولتی و اتحادیه های کارگری نیز نگرانی در مورد کنترل کیفیت برخی از کامبوج جدیدترین ساختمان ها. سال گذشته غیر مجاز در هفت طبقه ساختمان در حال ساخت سقوط در شهر ساحلی سیهانوکویل کشته شدن 28 نفر است.

سن Chey, مدیر برای کامبوج وابسته به برنامه شبکه اجتماعی برای پاسخگویی گفت: DW که فساد گسترده ایجاد یک دروازه به صورت غیر قانونی و نا امن ساخت.

"این فقط در مورد پول آن را در مورد نادیده گرفتن قانونی بودن یک پروژه است. وجود دارد عدم نظارت و یک شکست به اقدامات قانونی. آن می تواند منجر به نفر کشته شدن."

ریختن یک فنجان قهوه در Elysée, Seng, اما هنوز هم احساس خوش بینانه در مورد آینده است. "وجود دارد بیشتر و بیشتر دفاتر باز کردن در اینجا. شاید سال آینده وجود خواهد داشت بیشتر ساکنان در اینجا نیز" کافه مالک گفت.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن