کامرون رژیم را تایید تلویزیون لنگر مرگ در بازداشت

ساموئل Wazizi ناپدید کردن تلویزیون و فرد در زمانی که پلیس آمد و برای او در 2 اوت سال 2019 و دست او را به نظامی

توسط NEWSCENTERALS در 16 خرداد 1399

ساموئل Wazizi ناپدید کردن تلویزیون و فرد در زمانی که پلیس آمد و برای او در 2 اوت سال 2019 و دست او را به نظامی است. مرگ او در بازداشت به نور آمد این هفته است.

ساموئل Wazizi شد بر روی صفحه نمایش نام گوینده خبر ساموئل Ajiekah Abuwe مستقل Chillen Muzik و تلویزیون (CMTV).

این نرم افزار Pidgin-زبان ایستگاه مستقر در بوی پایتخت منطقه جنوب غربی کامرون است. آن مخاطبان اصلی این است که شهروندان گرفتار در کامرون در حال خونین Anglophone جدایی طلبان در بحران است.

آن را در طول یک شکوفایی در جنگ بین جدایی طلبان مسلح و نیروهای دولتی است که Wazizi توسط پلیس بازداشت شد. او بعدها blindfolded و رهبری دور در یک کامیون نظامی به مکانی نامعلوم.

بیشتر بخوانید: "این بسیار زشت زمان برای روزنامه نگاران در کامرون'

Ambazonia flags at a demonstration in Berlin (Imago-Imago/C. Spicker)

در سال 2017 در مورد تجزیه طلبی اعلام Anglophone قطعات کامرون — همچنین به عنوان شناخته شده جنوب Cameroons — یک کشور مستقل به نام Ambazonia

مقامات همچنان بی صدا برای چند روز پس از گزارش های رسانه ها از Wazizi مرگ در بازداشت پدید آمده است. جنوب غرب فرماندار بارنارد Okalia Bilai به خبرنگاران گفت که تنها یائونده می تواند پاسخ خود را بیش از نهایی سرنوشت.

در 5 ژوئن 2020, وزارت دفاع تایید کرد که Wazizi مرده بود و گفت آن را به حال شده است به عنوان یک نتیجه از "سپسیس شدید" و در 17 اوت 2019. تاریخ ارائه شده توسط وزارت در یک بیانیه مطبوعاتی بود که دو هفته پس از Wazizi بازداشت شد. تایید مرگ او آمد یک روز کوتاه از آنچه می شده اند Wazizi را 36th تولد و بیش از 300 روز بعد از او دستگیر شد.

 چراغ دور blindfolded

زمانی که Wazizi را برادر Abomo هنری Ngoga شد احضار به پلیس او فکر او بود که pranked. "من گزارش Muea پلیس. به من گفته شد که آنها می خواهند برای باز کردن یک تحقیق و از وجود آنها خواهد شد و آزادی او را," او گفت: DW.

"ما خواسته اگر او مرتکب هیچ جرم و جنایت است. به گفته آنها او را تکذیب کرده است که این فقط یک بررسی است."

Wazizi وکیل گفته شد او برگزار می شد به ظن تبانی با "تروریست ها". روزنامه نگار هرگز دیده می شود در دوباره به دادگاه علیه او به تعویق افتاد در موارد متعدد.

در تایید مرگ او وزارت دفاع گفت: Waziza شده بود در تماس با خانواده خود را. همچنین اظهار داشت که Waziyi در حالی که "ادعا می شود یک مجری در یک ایستگاه تلویزیونی محلی بود و در واقع یک امایشگر های مختلف برای گروه های تروریستی است."

'فردا از آن می تواند یکی دیگر'

"ما بسیار مشکل. به عنوان روزنامه نگاران نمی شنویم که یک همکار دستگیر شد و در ماه اوت سال 2019 شکنجه و نگهداری در انفرادی است که برای مدت زمان مرده است" گفت: لری Uchenna یک خبرنگار صدای روزنامه است.

روزنامه نگاران در منطقه "صمیمانه ناراحت و تلخ" Uchenna گفت: اعتدال تلویزیون. Wazizi اختصاص داده شده بود نه تنها به روزنامه نگاری اما برای ارائه خود را برای بزرگ خانواده گسترده بیش از حد, او گفت:.

روزنامه نگاران در فرار فارسی زبان غرب و شمال غرب بوده و هدف برای فرانسوی زبان به رهبری دولت مرکزی تحت ریاست جمهوری پل بیا در یائونده. این Anglophone جدایی طلبان هدف قرار دادن روزنامه نگاران بیش از حد.

ادامه مطلب: هر دو طرف در کامرون را افزایش تجزیه طلب بحران به نوبه خود بر روزنامه نگاران

بین المللی آزادی مطبوعات لابی و گروه های حقوق بشر وزن در زمانی که Wazizi بازداشت شد.

مستقل تحقیق

"روزنامه نگاران مستقل و پوشش درگیری اغلب برچسب گذاشته شده توسط عنوان همدستان طلبان و محاکمه در دادگاه های نظامی. مطبوعات در کامرون است هرگز رایگان در طول دو رژیم است که حکومت این کشور می گوید:" دویچه وله میمی Mefo. "به عنوان یک روزنامه نگار مستقل در کامرون شما می دانید که شما می تواند زندانی یا کشته شدند."

Anglophone وکیل حقوق بشر فلیکس اگبر Balla شده است صوتی در مورد بازداشت خودسرانه و نقض حقوق بشر در کامرون است. "اگر آن را تایید کرد که آن را به عنوان یک نتیجه از شکنجه که او درگذشت یک کمیسیون مستقل تحقیق است ایجاد می شود و کسانی که مسئول این جنایات شنیع به عدالت به ارمغان آورد," او گفت:.

"ما نیاز به پاسخ دولت به ارائه پاسخ را به عنوان محل نگهداری آقای Wazizi."

ادامه مطلب: کامرون خصوصی در رسانه های مخالف ممنوعیت بحث سیاسی

بسیاری از روزنامه نگاران زندانی

دویچه وله میمی Mefo یکی از بسیاری از روزنامه نگاران زندانی در کشور آفریقای مرکزی در سال های اخیر است.

Mimi Mefo (Mimi Mefo)

میمی Mefo است که برنده جایزه روزنامه نگار کامرونی و DW AfricaLink میزبان رادیو

حرفه ای مملو از خطر antagonising یک رژیم که در آن مقامات می خواهید برای دیکته کردن آنچه که گزارش های رسانه ها به مردم است.

"اگر شما موفق به پا خط شما دستگیر و به اتهام اعمال تروریستی به خصوص اگر آنچه گفته شد نه به نفع این رژیم است."

ژان ماری Ngong آهنگ (در بمندا کامرون) کمک به این مقاله است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب