کامرون را افزایش Anglophone بحران را نشان می دهد نشانه کمی از مصاحبه

پس از سال 2017, کامرون را به طور عمده فارسی زبان و از شمال غربی و جنوب غربی مناطق شده اند را برای خشونت های پس

توسط NEWSCENTERALS در 4 تیر 1399

پس از سال 2017, کامرون را به طور عمده فارسی زبان و از شمال غربی و جنوب غربی مناطق شده اند را برای خشونت های پس از جدایی طلبان اعلام استقلال Ambazonia. DW بررسی بی حد و حصر درد و رنج ناشی از ناآرامی.

کامرون را Anglophone منطقه باقی مانده در چنگال یک به ظاهر بی پایان بحران حتی در میان coronavirus بیماری همه گیر. ناظران بین المللی در حال افزایش تماس های خود را برای توقف خشونت, گزارش زیر از حملات و آدم ربایی از کارگران بهداشت و درمان.

بحران در شمال غربی و جنوب غربی مناطق کامرون در حال حاضر چهار سال آغاز شده و در سال 2016 زمانی که وکلا و معلمان به خیابان ها ریختند و از بوی و بمندا در اعتراض به سلطه فرانسه در Anglophone دادگاه ها و مدارس.

اعتصاب به سرعت به دست آورد همدلی عمومی و در نوامبر 21, یک قیام لقب "تابوت انقلاب" صورت گرفت در بمندا خواستار اصلاحات سیاسی.

این وضعیت تشدید در اکتبر 1, 2017, وقتی که مبارز secessionist گروه به رهبری ژولیوس Sisiku Ayuke محکمتر نمادین اعلام استقلال یک ملت جدید — از جمله دو Anglophone مناطق — به نام Ambazonia.

درگیری بین کامرون نظامی و مبارزان جدایی طلب منجر به بیش از 3000 کشته و بسیاری از آوارگان.

ادامه مطلب: جایزه نوبل برندگان فراخوان برای آتش بس کامرون

تلاش های صلح ادامه

کامرون نخست وزیر 2019 سازمان ملی گفت و گو به نمایندگی از دولت این کشور به دنبال راه حل های به وخیم تر شدن بحران — هنوز جنگ ادامه داده اند با وجود یک وضعیت خاص اعطا می شود به دو Anglophone مناطق.

اسقف اعظم بمندا اندرو Nkea Fuanya در حال حاضر پیوست و چندین سازمان در فراخوانی برای صلح در کامرون است. او اعلام کرد در طول یک مارس 2019 مخاطب داده شده توسط رئیس جمهور پل بیا به سفیر سوئیس به کامرون پیترو Lazzeri که کنفدراسیون سوئیس ابراز کرده آمادگی خود را برای حمایت از طرح ملی است که می تواند منجر به صلح پایدار در کشور است.

پیشنهاد شد و مورد استقبال قرار گرفت. در نامه ای به تاریخ 17 آوریل اسقف اعظم به چالش کشیده طرفین متخاصم به تصمیم گیری دشوار برای پایان دادن به درگیری در بهترین منافع مردم است. کلیسای کاتولیک در کامرون از دست چند نمازگزاران و کشیش در جنگ است.

با عنوان "در حال حاضر زمان برای صلح" در این نامه به عنوان خوانده شده: "به دنبال صلح یا آتش بس است نه نشانه ضعف یا نامردی. بر خلاف آن را نشان می دهد بلوغ و مراقبت های مناسب برای پدری و عشق واقعی برای دیگران."

ادامه مطلب: کامرون: 'یکی از بزرگ غفلت درگیری'

Amnesty International has documented human rights violations in Cameroon's Far North and Anglophone regions

سازمان عفو بین الملل و مستند به موارد نقض حقوق بشر در کامرون به مراتب شمال و مناطق Anglophone

مردم محلی در تلاش برای دسترسی به مواد غذایی

مبارزان جدایی طلب در مامفی در منطقه جنوب غربی و بالی در مناطق شمال غربی به تازگی راه اندازی موانع محرومیت جنبش مردم و کالا از دو منطقه.

مسافران گرفتار شده بودند و کالا در حمل و نقل به خصوص شدنی — به سرعت خراب می شود. برخی از خانواده ها مجبور بودند برای دفن عزیزان خود را در مامفی به دلیل بلوک های جاده.

"من 50 خوشه plantains از مامفی برای فروش در بمندا" گفت: سوزانا Timgum که توضیح داد که چگونه او تقریبا خود را از دست سرمایه است.

"همه آنها را در کامیون و ما مجبور به خوابیدن در راه برای هفته ها. خوشه همه رسیده. خدا را شکر من قادر به فروش دو هفته پس از جاده ها باز شد."

هانسون آهنگ قربانی دیگری از جاده بلوک گفت: او از دست رفته دیدن پسر خود را بلافاصله پس از تحویل.

"همسر من به علت تحویل خواست او را به نقل مکان به بمندا دلیل آن را امن است. او تحویل داده شد یک نوزاد پسر بچه و من تنها برای دیدن پسر من سه هفته پس از" او گفت:.

بیشتر بخوانید: یک موج جدید از مردم در حال فرار کامرون را Anglophone مناطق

جنگ ادامه

یک شهردار محلی کشته شد در مامفی در مارس مظنون مبارزان جدایی طلب که بعد از خواست مردم برای حضور در تشییع جنازه او. شش جوان مردان بودند بعد از ذبح برای دور زدن جدایی طلب دستور نظم و حضور در تشییع جنازه. در کومبو غرب منطقه وجود دارد مکرر تفنگ جنگ بین ارتش و جدایی طلبان مبارزان.

در هفته گذشته 12 مبارزان جدایی طلب کشته شدند در Jackiri و تجزیه طلبان جنگنده درگذشت در Mbingo. در Mbangolan, Belo, Bafut Kumba و مامفی بی پایان جنگ تفنگ را ادامه داد و با مرگ و میر در هر دو طرف.

ادامه مطلب: COVID-19 تشدید کامرون را Anglophone بحران

مستندات نیروی ساکنان داخل

یکی از قدیمی ترین اشکال نافرمانی مدنی — به تصویب رسید در شروع Anglophone بحران — باقی مانده است. شهر ارواح عملیات و مستندات نیروی محلی در این دو منطقه به بستن مغازه های خود را باقی می ماند و در داخل خانه برای چند روز و حتی چند هفته در یک زمان.

این معمولا اتفاق می افتد در هر زمان یک دولت سازمان یافته رویداد می گیرد. در پنج شنبه ژوئن 21, همه مهاجر گروه پیشرو جدایی طلب مبارزان بر روی زمین نامیده می شود برای یک مستند برای مختل کردن یک بسیجی تور شمال غربی پل Tasong رئیس دولت-ایجاد کمیسیون برای بازسازی دو Anglophone مناطق.

ترزا Ntum می گوید او شد و در حال حاضر هیچ غذایی است.

"خانواده من در زندگی بر روی آب پز ذرت," او گفت: DW. "ما از خواب بیدار در روز دوشنبه برای شنیدن اخبار روز مستند. ما نمی خرید مواد غذایی به اندازه کافی در طول تعطیلات آخر هفته. ما نمی دانیم که چگونه ما می تواند زنده ماندن تا زمانی که پنج شنبه."

سختی ها با تمام احساس

افزایش درگیری آورده ناگفته بدبختی به مردم با توجه به استاد Tih پیوس Muffi مدیر کامرون تعمیدی خدمات بهداشتی و درمانی (CBCHS).

"داروهای ضروری شده اند قادر به رسیدن به بیمارستان" او گفت: DW. "پزشکان درمانگاه رفته اند و بدون روال خدمات پشتیبانی و بیماران می تواند دسترسی به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها. برخی از این بیماران فوت کرده اند در خانه های خود رسیده اند و برخی از این بیمارستان بیش از حد دیر است."

استیسی Lawong که فرار از کومبو به بمندا از دست رفته و همه او را گواهی.

"خانه ما سوخته بود پایین در حالی که ما در بوش," او گفت: DW. "ما زد به بمندا. من نمی توانم پیدا کردن یک شغل. من نمی تونم حرکت چون من نمی باید شناسایی مقالات. ما زنده به لطف و خیرخواهی از همسایگان ما و مردم از حسن نیت. انجام کسب و کار در دو Anglophone مناطق دشوار شده است."

Tanwi Godwill زنده می ماند با فروش خام banyans و سایه او اقدام به خرید از این بخش. خود کسب و کار دیگر را فراهم می کند برای او و خانواده اش.

"من همیشه به بوش بازار در آخر هفته برای خرید [مواد غذایی]," او گفت: DW. "در حال حاضر زمان و دوباره شما را به پارک فقط برای شنیدن جاده مسدود شده است. هنگامی که شما با موفقیت [در خرید چیزی] شبح شهرها و مستندات نمی خواهد اجازه می دهد تا شما را به [کالا]. آن دشوار است."

در تلاش برای خرابکاری در اقتصاد دو منطقه جدایی طلبان نیز شروع به رایت کردن قدرت فرستنده و قطع تیرهای ترک تنها قدرت تامین شرکت ترجمه شده به جیره بندی برق بیشتر فلج کننده کسب و کار و راه اندازی است.

هیچ امیدی به پایان سریع

رئیس جمهور بیا به نام جدایی طلب مبارزان به رها کردن اسلحه های خود را و بیرون آمدن از بوش. اما تنش ها بالا باقی می ماند.

او خطاب به ملت چندین بار در طول بحران با این حال جدایی طلبان حفظ است که او باید در اولین تماس خاموش جنگ و آغاز معنی دار گفت و گو با همه طرف.

اما با وجود تماس از دبیر کل سازمان ملل متحد در سحرگاه COVID-19 بحران برای آتش بس هیچ چیز تغییر کرده است در دو Anglophone مناطق که در آن جنگ تفنگ ادامه دارد.

ادامه مطلب: کامرون: Anglophone ویژه وضعیت کمی بیش از حد, بیش از حد دیر شده ؟



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن