شیلی: Sebastian Pinera دولت teeters به سمت سقوط

Coronavirus بحران و نهفته نارضایتی بیش از نابرابری و یک مدل اقتصادی نئولیبرال آورده شیلی به آستانه یک بحران سی

توسط NEWSCENTERALS در 2 مرداد 1399

Coronavirus بحران و نهفته نارضایتی بیش از نابرابری و یک مدل اقتصادی نئولیبرال آورده شیلی به آستانه یک بحران سیاسی است. می تواند رئیس جمهور سباستین Pinera محافظه کار ائتلاف برای زنده ماندن ؟

به فضای سیاسی کشور در شیلی است که به شدت متهم شده است. مجلس به تصویب رسید بحث برانگیز اصلاحات است که اجازه می دهد تا شهروندان به 10 درصد از حقوق بازنشستگی خود را پس انداز پرداخت می شود به عنوان اورژانس coronavirus کمک. تصمیم معاملات یک ضربه به دولت محافظه کار از رئیس جمهور سباستین Pinera که عهد کرده بود نه به تداخل با نهم حقوق بازنشستگی خصوصی در طرح.

رئیس جمهور در حال حاضر می یابد خود را با پشت خود را به دیوار. تظاهرات علیه این کشور نئولیبرالی اقتصادی سفارش تنش در درون ائتلاف حاکم و coronavirus بحران را ناشی از رئيس جمهور را تصویب رتبه بندی به نازل شدن. در یک بررسی اخیر تنها 6 درصد گفت: آنها پشتیبانی Pinera و 81 درصد گفت: دولت شیلی را مدیریت بحران ضعیف بود و یا بسیار ضعیف است.

Chilean President Sebastian Pinera stands next to a solider in a face mask (picture-alliance/dpa/S. B. Gaete)

Coronavirus تنها مرکب prooblems برای رئیس جمهور Pinera (L)

این انسان شناس پابلو Ortuzar یکی از جدید جناح راست روشنفکران گفت: اخیرا در یک مصاحبه رادیویی "من مطمئن هستم که Pinera قادر خواهد بود برای دیدن مدت خود را در دفتر. این رئیس جمهور است که به تنهایی و سیاسی جدا شده در حالی که ساختارهای دولتی در حال سقوط در اطراف او."

دیگر نمایندگان جناح راست طیف افراطی کمتر در خود تشخیص, اما آنها نیز به دور از خوش بینانه است. در مصاحبه با شیلی مجله هفتگی درمانگاه, علوم سیاسی, Daniel Mansuy اعلام کرد که روند فعلی از قانون اساسی اصلاحات سیستم بازنشستگی بحران و امکان سقوط جناح راست ائتلاف می تواند Pinera به "قبرکن از شیلی سیستم ریاست جمهوری."

در ماه اکتبر گذشته شیلی شروع به گرفتن به خیابان های پایتخت, سانتیاگو در اعتراض به افزایش بلیط مترو به قیمت. این تظاهرات به زودی رشد به سراسر کشور جنبش در نظر گرفتن هدف در پایین دستمزد بالا آموزش و پرورش و هزینه های مراقبت های بهداشتی و افزایش شکاف بین غنی و فقیر. تحت فشار رئیس جمهور Pinera پس از آن اعلام کرد که قانون اساسی همه پرسی برگزار خواهد شد در ماه آوریل است. از آن زمان شده است به تعویق افتاد اکتبر با توجه به همه گیر. گسترده پلیس در سرکوب معترضان کابینه وزرا انجام می دهد نیمی از دل اصلاحات و استعفای وزیر بهداشت Jaime Manalich را ترک کرده اند رئیس جمهور Pinera دولت ضعف و درماندگی.

رئیس جمهور Pinera تحت فشار

تحلیلگر Patricio نابیا نوشت: در ال Libero, خصوصی شیلی سایت خبری که آن را "بسیار روشن است که سمت راست شیلی به عنوان ما آن را می دانستند مرده است." او توضیح داد که دولت به عنوان "از دست رفته جهت آن."

اما در حالی که دولت متناوب مخالفان به نظر می رسد فقط به عنوان درمانده است. با توجه به روزنامه نگار و مفسر سیاسی آسکانو Cavallo "دولت ائتلاف شیلی Vamos فقط به عنوان تکه تکه و ناتوان از حاکم به عنوان مخالف. همین دلیل است که وجود دارد در حال حاضر هیچ جایگزین."

با این وجود Andreas کلاین یک دانشمند علوم سیاسی و نماینده بنیاد کنراد Adenauer, یک محافظه کار آلمانی فکر می کنم تانک معتقد است رئیس جمهور Pinera تحت فشار قابل توجهی. "دولت مسئول coronavirus بحران و نه سال گذشته بحران اجتماعی است. برای 24 از 30 سال گذشته شیلی حکومت یک مرکز-اتحاد چپ" او می افزاید.

کلاین معتقد است که Pinera امکان خروج خواهد "به طور خودکار به معنای چپ خواهد برنده انتخابات جدید است." او معتقد است که در حال حاضر وظیفه شما این است برای پیدا کردن راه حل های موجود در سیستم.

"من معتقدم که رئیس جمهور Pinera خواهد شد و نتیجه گیری خود را از قیمومیت و این نیز از حق دموکراتیک نقطه نظر" کلاین می گوید.

شیلی را تکه تکه مخالفت

مشکل بزرگ در شیلی سیاست خود را تکه تکه شدن او می افزاید: توضیح است که وجود دارد هیچ بزرگ و جمع و جور بلوک هر بیشتر اما نه مؤثری بخش هایی که به دنبال موقت موافقت نامه تحت شرایط خاص.

"مشکل اپوزیسیون در شیلی دارای چندین لایه است. یکی از آنها یک سوال از نسل. وجود دارد یک گروه که رد پست-دیکتاتوری ترتیبات انتقالی و گروه دیگری که آنها را می بیند به عنوان یک دولت اجماع" ماریو آلوارز از موسسه مطالعات ارتباطات در دانشگاه لیدز در انگلستان توضیح می دهد که به DW.

حتی اگر دیکتاتور شیلی آگوستو پینوشه را به سلطنت منتهی به 30 سال پیش رژیم قانون اساسی تا حد زیادی در محل باقی می ماند. شده اند وجود دارد برخی از اصلاحات از جمله پایان دادن به دوجملهای رای گیری که به طور موثر محروم احزاب کوچکتر از ورود به مجلس است. در ضمن این کشور نئولیبرالی اقتصادی منظور شده است و اساسا تغییر داده پس از پینوشه حکومت به پایان رسید. علاوه بر این ارتش شیلی هرگز به خود اختصاص نقض حقوق بشر متعهد در طول پینوشه سال و حاضر به کمک به روشن کردن گذشته است.

Augusto Pinochet (picture-alliance/AP Photo/S. Llanquin)

ژنرال پینوشه بود دیکتاتور شیلی از 1974-1990

اما مخالفان تکه تکه شدن است که بر اساس بیش از میراث دیکتاتوری Alvarez می گوید: "کسانی هستند که احترام نهاد نمایندگی سیاسی مانند احزاب و اتحادیه های کارگری و کسانی که آنها را به عنوان ابزار صرف برای سرکوب انرژی های اجتماعی تغییر دهید."

"هیچ یک از این گرایشات در درون اپوزیسیون شده است قادر به غلبه و یک نفر می تواند امیدواریم که روند اصلاح قانون اساسی نیروهای آنها را به یک گفت و گو اما در آن باقی مانده است دیده شود" او اضافه می کند.

جدید شیلی مدل های پیش رو ؟

مخالفان برنده نادر پیروزی بر دولت موفق بازنشستگی-رای پرداخت. اما کلاین شک و تردید است که چنین توافق طولانی مدت خواهد بود.

"شیلی با آن مواجه است چالش های بزرگ. آن را به غلبه بر coronavirus بحران و اقتصاد در حال حرکت دوباره" او می گوید. "انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده هستند تا در سال آینده و یک قانون اساسی جدید نیاز به پیش نویس. وقت آن است که به شکستن و دور از سنتی بلوک بر اساس تفکر و تقویت مرکز سیاسی که ترکیبی از اقتصادی تجربه با یک آگاهی اجتماعی."

Protesters in Chlie launch forward as police stand in the street in front of them (AFP/M. Bernetti)

Demonstations در برابر Pinera دولت مواجه شدند اغلب با خشونت پلیس پاسخ

یک رفراندوم قانون اساسی یکی از معترضان خواسته های اصلی بیش از ماه گذشته است. آنها امیدوارند برای یک مدل جدید است که به حداقل رساندن نابرابری اجتماعی و تساوی توزیع ثروت است. امروز حدود 1 درصد از مردم شیلی خود را به برخی از 30 درصد از ثروت کشور.

برای آلوارز با هشدار نسبت به از دست دادن اعتماد به نهادهای دموکراتیک. "Pinera اساسا در حال حاضر استعفا داد," او می گوید. "او هنوز هم ممکن است در کار است و نه حاکم. مشکل این است که موسسات خود را مدیون مشروعیت بخشی به اثر خود را. زمانی که دموکراسی را نشان نمی دهد خود را به حداقل حداقل موثر در حل مسائل زندگی روزانه وجود آن در خطر است," او می گوید.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب