چین-هند border: پکن می خواهد 'بیشتر درگیری'

چین می گوید که نمی خواهید برای دیدن هر مطلب درگیری در مرز با هند پس از جنگ که به کشته شدن حداقل 20 سربازان هند

توسط NEWSCENTERALS در 28 خرداد 1399

چین می گوید که نمی خواهید برای دیدن هر مطلب درگیری در مرز با هند پس از جنگ که به کشته شدن حداقل 20 سربازان هندی. در عین حال هند است و در انتظار پاسخ از ملی نخست وزیر نارندرا.

چینی, سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو Lijian روز چهارشنبه گفت: چین نمی تواند برای برخورد و وضعیت کلی در مرز با ثبات بود. او گفت: هر دو کشور به دنبال حل و فصل اوضاع از طریق گفت و گو است.

با توجه به مقامات هیچ عکس از کار اخراج شدند اما سربازان بودند ضربه با باتوم و سنگ در طول نزاع و جدال بین دو طرف در این دور Galwan دره. حداقل 20 سربازان هندی درگذشت, با هند گفت: همچنین تلفات در طرف چینی.

ادامه مطلب: هند-چین مرز بن بست افزایش تنش نظامی

The disputed border

چین وزارت امور خارجه تایید کرده بود که "خشونت فیزیکی رویارویی" در منطقه مرزی اما نه که نظامی چینی بود پایدار رسیده است.

وزارت خارجه چین ادعا می کند که نیروهای هندی از مرز دو بار در روز دوشنبه و هند بود به جرم "تحریک و حمله به پرسنل چینی." وزارت گفت: پکن به حال تسلیم "تظاهرات قوی و تضمینی" به دهلی نو.

پاسخ در هند

هند روز چهارشنبه در انتظار پاسخ از ملی نخست وزیر نارندرا مودی که ملاقات با او دفاع و وزرای خارجه و سران نظامی اواخر روز سه شنبه.

مودی تا کنون خودداری از اظهار نظر عموم به عنوان سر و صدا برای عمل رز بیش از روز گذشته است.

رهبر مخالفان حزب کنگره راهول گاندی گفت: یک پاسخ بود به فوریت مورد نیاز. "چرا PM سکوت ؟ به همین دلیل است که او پنهان شده ؟ " او در توئیتر خود نوشت.

دویچه وله Nimisha Jaiswal در دهلی نو می گوید شده است وجود دارد یک درایو در هند به تازگی به "صدمه چین از لحاظ اقتصادی." با این حال او می گوید: "طلبی jingoistic پاسخ" در میان مردم وقتی که می آید به پاکستان است "از دست رفته زمانی که می آید به جنگ چین است."

چرا با وجود تنش در مرز?

بیش از چند هفته گذشته چینی و هندی نیروهای قفل شده در تهاجمی ذکراست در مکان های مختلف در طول دو کشور عملا مرز شناخته شده به عنوان خط کنترل واقعی (LAC) بالا بردن تنش بین دو هسته ای ها. هزاران نفر از نیروهای اضافی از هر دو طرف مستقر شده اند به مرز منطقه در هفته های اخیر.

در مارس 5, یک درگیری شکست در Pangong Tso دریاچه واقع 14,000 پا (4,270 متر) بالاتر از سطح دریا در منطقه هیمالیا از لاداخ که هندی و چینی پرسنل ارتش درگیر شدند با آهن و میله های چوب و حتی با توسل به سنگ-pelting که در آن سربازان در هر دو طرف آسیب های پایدار.

روز بعد در 9 مه ده ها تن از چینی و هندی سربازان مجروح در fistfights و سنگ پرتاب هنگامی که یکی دیگر از مبارزه فوران در Nathu لا تصویب در دولت هند از هند حدود 1200 کیلومتر به سمت شرق در امتداد لاک.

تنش ممکن است باعث زیرساخت های فعالیت های انجام شده توسط هند در امتداد لاک, برخی تحلیلگران می گویند. در 10 سال گذشته هند شده است تقویت زیرساخت های مرز خود را با جاده های جدید و airbases افتتاح از راه دور در مناطق هیمالیا.

چین ادعا می کند حدود 90000 کیلومتر مربع (35,000 کیلومتر مربع) در ایالت آروناچال پرادش مراجعه کننده به صورت غیررسمی از سوی برخی از چینی ها به عنوان "جنوب تبت." هند از سوی دیگر ادعای حاکمیت بر 38,000 کیلومتر مربع از عکاسی چانه فلات.

ویکتور گائو استاد در پکن Soochow دانشگاه گفت: DW او "اعتماد به نفس" دو کشور خواهد اختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز.

"این دو تا از بزرگترین جمعیت های جهان را," او گفت:. "آنها را به شرکت در جنگ خواهد بود calamatious. نه فقط برای خود بلکه برای صلح جهانی است."

rc/rt (AFP, رویترز, dpa, AP)

اشتراک, به, تاج, جمع و جور – DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب