Coronavirus: یک فاجعه در افغانستان

به عنوان محدودیت ها کاسته شود در سراسر جهان همه گیر شده است به آرامی رسیدن به اوج خود در افغانستان که در آن وا

توسط NEWSCENTERALS در 15 خرداد 1399

به عنوان محدودیت ها کاسته شود در سراسر جهان همه گیر شده است به آرامی رسیدن به اوج خود در افغانستان که در آن واقعی تعداد موارد گزارش شده است که بسیار بالاتر از ارقام رسمی. ترس و اطلاعات غلط اجرا شایع است.

در کابل پایتخت افغانستان صدها نفر جمعیت در مقابل یک کلینیک خصوصی و سعی کنید به فشار راه خود را به سمت ورودی. بسیاری از آنها آلوده با COVID-19 و با پوشیدن ماسک. آنها به دنبال یک coronavirus درمان معجزه تولید شده توسط خود اعلام کرد "شفا دهنده است."

شفا دهنده است homebrewed معجون قرار است برای درمان هر کسی آلوده در عرض سه ساعت چیزی است که از نظر پزشکی غیر ممکن است با توجه به SARS-CoV-2 تحقیقات انجام شده تا کنون.

یک مرد در سفر به کابل از جلال آباد در شرق افغانستان به بازدید از درمانگاه شفا دهنده. "دولت نمی تواند به ما کمک کند این تنها راه است," او گفت:, و اضافه کرد که او فکر می کند که تمام شهر کابل شما با COVID-19.

ادامه مطلب: چرا ما در عجله برای بیرون کشیدن نیروهای خود از افغانستان است ؟

دولت افغانستان این است که فاصله خود را از ادعا می کند که وجود دارد coronavirus واکسن و یا درمان در افغانستان است. در مه 31, وزارت بهداشت هشدار داد در برابر گرفتن, در خانه, دارو برای کوروناویروس.

"واکسن نمی تواند ساخته شده توسط کسی که در خانه بلکه آن را یک فرایند طولانی و دشوار است. حتی اگر یک ماده در واقع می تواند به عنوان یک واکسن آن را هنوز هم نیاز به آزمایش علمی به منظور بررسی عوارض جانبی احتمالی" سخنگوی وزارت مالیه وحید Majrooh گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی.

با توجه به وزارت بهداشت به عنوان چهار شنبه, افغانستان دارای بیش از 17,000 COVID-19 عفونت و این تعداد افزایش 758 در دوره 24 ساعته از روز سه شنبه. بسیاری از کارشناسان تخمین می زنند که تعداد موارد گزارش نشده بسیار بالاتر است به عنوان بسیاری از مردم نمی توانیم تست.

فقر همه گیر در دیدار

"وضعیت در حال بدتر شدن است" گفت: نادیا Nashir, معاون زنان افغان ارتباط اضافه کرد که بسیاری از کارکنان آلوده هستند و او نمی اعتماد رسمی شماره.

"ما حدود 140 کارکنان در سه استان افغانستان است. تقریبا همه آنها و خانواده های آنها آلوده شده اند و شده است که افزایش بیش از چند روز گذشته. بسیاری از آنها نمایشگاه علائم شدید و برخی اعضای خانواده از جمله افراد جوان فوت کرده اند. کارکنان ما از جان گذشته," او گفت: DW.

آوارگان داخلی در افغانستان هستند به خصوص تحت تاثیر این بیماری همه گیر گفت: Nashiri. بسیاری از زندگی شلوغ اردوگاه در حومه شهرها در شرایط غیربهداشتی و بدون دسترسی به مراقبت های بهداشتی.

ادامه مطلب: روند صلح افغانستان: واشنگتن در حال اجرا از صبر ؟

افغانستان یک کشور بسیار فقیر با بیش از نیمی از افغانها زندگی با کمتر از $1 (€0.89) در روز, با توجه به 2019 گالوپ مطالعه است. و همه گیر است و تنها باعث بدتر شدن اوضاع شده توسط رانندگی تا قیمت مواد غذایی و قرار دادن مردم ،

"ما می ترسند که بسیاری از مردم خواهد مرد در درجه اول از گرسنگی" گفت: Nashir. سازمان هایی مانند او تلاش کرده اند به ارائه بسته کمک به مهاجران و پناهندگان با این حال آنها تنها می تواند محدود حمل و نقل.

"کشورهایی مانند افغانستان به شدت نیاز به حمایت. سیستم بهداشت و درمان است که در هر شرایط برای ارائه مراقبت کافی وجود ندارد به اندازه کافی تست و آنهایی که در دسترس هستند قابل اعتماد نیست."

دولت افغانستان تا کنون قادر به مهار خطر COVID-19 در کشور است. و با وجود اطمینان از حمایت مالی از جامعه بین المللی وجود دارد نه به اندازه کافی تست کیت و تجهیزات پزشکی برای درمان همه.

ادامه درگیری های داخلی بین دولت و طالبان و همچنین باعث همه گیر غیر ممکن است برای کنترل. بیش از نیمی از مناطق در افغانستان در حال کنترل گروه های شبه نظامی و به سختی هر آزمون در دسترس هستند در این مناطق است.

بهداشت و درمان در بی نظمی

حتی قبل از این بیماری همه گیر کوروناویروس سازمان بهداشت جهانی رتبه افغانستان در سیستم بهداشت و درمان به عنوان یکی از بدترین ها در جهان است. همه گیر تحت فشار قرار دادند تا سیستم به هم ریخته.

برای مثال در یک بیمارستان ساخته شده است به طور خاص برای این بیماری همه گیر در استان غربی هرات که هم مرز ایران, پزشکان به طور موقت متوقف کردن اعتراض, به عنوان آنها تا به حال پرداخت شده است برای ماه می باشد.

دولت نیز موفق به گسترش آگاهی در مورد این بیماری همه گیر و اجرای مستند سفارشات. حتی افغانستان وزیر بهداشت Ferozuddin Feroz اعلام کرد چند هفته پیش بود که او با آلوده COVID-19. او پس از جایگزین شده است.

علاوه بر این, یک پولیس و یک طالب در ولایت کندز درگذشت COVID-19. "وجود دارد به سختی هر گونه آزمایش و آنها را به ارسال به پایتخت برای نتایج" گفت: Amruddin ولی, یک عضو شورای ولایتی کندز. "این به این معنی است که بسیاری حتی نمی دانم که آیا آنها آلوده شده اند و این بیماری در حال گسترش است ،

او معتقد است که این وضعیت بیشتر خواهد شد را بدتر کند. "اگر دولت عمل نمی کند به زودی من از ترس است که ما باید شرایط مشابه در اینجا به عنوان در چین یا ایران."

گزارش اضافی توسط Parwaneh Alizadah.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن