Coronavirus: نپال افزایش بیکاری استوکس سیاسی بحران ترس

این بیماری همه گیر است آمار نپال بازار کار با بسیاری از کارگران در داخل و خارج از کشور دست دادن شغل خود. اگر ن

توسط NEWSCENTERALS در 27 تیر 1399

این بیماری همه گیر است آمار نپال بازار کار با بسیاری از کارگران در داخل و خارج از کشور دست دادن شغل خود. اگر نه خطاب موثر کارشناسان می گویند نصب افزایش بیکاری می تواند جرقه تحول سیاسی.

این COVID-19 بحران بهداشتی است برخورد یک ضربه سنگین به نپال با بسیاری از یمن در داخل و خارج از کشور دست دادن شغل خود. این محصور در خشکی آسیای جنوبی کشور تا کنون ثبت شده 17,344 عفونت رمان coronavirus با 39 کشته و 11,249 بهبود.

وقتی که می آید به یمن ساکن در خارج از کشور 29,619 عفونت های ثبت شده در سراسر جهان به خصوص در مکان هایی مانند انگلستان و ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس که در آن بیش از 2 میلیون نپالی کارگران مهاجر بر اساس هستند.

در قطر به تنهایی حداقل 20,600 کارگران نپالی که تا کنون آزمایش شده است COVID-19 مثبت و هفت مورد مرگ و میر با توجه به اطلاعات وارد شده توسط افراد غیر مقیم نپالی انجمن. حدود 400000 یمن شاغل هستند در دولت های خلیج فارس عمدتا در ساخت و ساز ساختمان است که در حال آماده شدن برای جام جهانی فوتبال 2022.

ادامه مطلب: درگیری مرگبار طبقه حملات مبتنی بر خار اعتراض بیش از تبعیض اجتماعی

بسیاری از یمن نیز در هند گسترده بخش غیررسمی قرار دادن آنها در معرض خطر قرار گرفتن در معرض ویروس.

رو دراز آف بازگشت به خانه

اکثر کارگران نپالی در خارج از کشور شاغل هستند به غیر ماهر یا نیمه ماهر. جهانی بهداشت در اورژانس و در نتیجه بحران اقتصادی قرار داده اند این کارگران با معیشت در معرض خطر با بسیاری از آنها در مواجهه با ضرر و زیان کار و کاهش دستمزد. گزارش ها نشان می دهد که صدها نفر از هزاران نفر از کارگران که از دست داده اند شغل خود را در مکان هایی مانند منطقه خلیج فارس و مالزی به دنبال بازگشت به خانه.

بیش از دهه گذشته نپال صدور مجوز کار برای بیش از 3.5 میلیون نفر به کار در خارج از کشور. اما تعداد دقیق نپالی مهاجران در کشورهای دیگر نامشخص است. بخش قابل توجهی از نیروی کار مهاجر نپالی به هند, اگر چه هیچ آمار رسمی و یا آمار و ارقام دقیق در دسترس هستند به عنوان دو کشور باز مرز و یمن نیاز به ویزا یا اجازه کار برای کار در هند است.

بسیاری از هشدار هم, مهاجرت به کشورهای ثالث از طریق هند ساخت آن را سخت تر برای رسم تصویر واقعی از مهاجرت از نپال. گزارش های جنوب آسیا سازمان دیده بان در تجارت و اقتصاد و محیط زیست می گوید که این تعداد می تواند تا 2.8 میلیون نفر است.

صحبت کردن به یک کمیته پارلمانی در آوریل نپال وزیر امور خارجه گفت که تا آنجا که 10-30 درصد از این کارگران می تواند از دست دادن شغل خود و بازگشت به خانه. بیش از 100 ، 000 کارگران مهاجر از, قطر, کویت, مالزی, بحرین, عمان و امارات متحده عربی نامیده اند نپالی دولت به سرعت بازگرداندن آنها را. حدود 30000 از آنها در حال حاضر آورده شده است بازگشت به کشور است.

اگر به طور منظم پروازها از سر از اوایل ماه اوت به عنوان برنامه ریزی شده بیشتر هشدار به احتمال زیاد برای بازگشت به خانه و می گوید: Suman Ghimire سخنگوی وزارت کار و اشتغال و امنیت اجتماعی است.

ادامه مطلب: وداع: انسان هزینه نپال حواله وابسته به اقتصاد

فشار در حواله

نپال حواله وابسته به اقتصاد است و به احتمال زیاد به ضربه سخت زیان کار, ناظران می گویند, و اضافه کرد که آنها را نیز افزایش فشار بر بازار کار داخلی است.

بررسی های اخیر انجام شده توسط موسسه توسعه یکپارچه مطالعات (IIDS) به این نتیجه رسیدند که این کشور می تواند کاهش دید در حواله در محدوده 15-20 ٪ در این سال است. در سال 2018 نپال دریافت حدود 8.1 میلیارد دلار (€7.09 میلیارد دلار) در حواله که برای اختصاص آنجا که 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور با توجه به بانک جهانی.

با توجه به IIDS برخی از 60 درصد از این کشور نیروی کار از دست داده اند شغل خود را از اواخر ماه مارس زمانی که این کشور اعمال کرده بود در سراسر کشور مستند شامل گسترش coronavirus.

این بیماری همه گیر است و تعطیل فعالیت های اقتصادی مختل زنجیره تامین و تهدید بقای کوچک و غیر رسمی شرکت. آن را نیز توقیف مدارس و کالج ها آورده و رونق صنعت گردشگری به توقف سنگ زنی.

حدود نیم میلیون نفر جوان در حال ورود این کشور به بازار کار در هر سال اما اقتصاد شده است قادر به ایجاد شغل برای فقط 10% از آنها. بقیه مجبور به دنبال خود اشتغالی باقی می ماند بیکاری و یا مهاجرت به خارج از کشور در جستجوی کار.

ممکن است سیاسی-اجتماعی تحول

هری Roka, یک عضو سابق مجلس گفت: نپال در حال رفتن به صورت یک مشکل بزرگ اگر وضعیت اشتغال کار گرفته است به طور موثر.

"اگر ما نمی توانیم مدیریت این کار برای آنها این خواهد بود یک کاتالیزور برای یک اجتماعی-سیاسی بحران" او هشدار داد و افزود که "یک تهدید وجودی برای کشور جدید فدرال راه اندازی بلندی است بزرگ."

ادامه مطلب: نپال عمل تعادل ظریف بین چین و هند

Lok Ranjan Parajuli تحلیلگر سیاسی می گوید: مسیر نپال اقتصادی و رشد اشتغال به تکیه بیشتر بر روی جهانی از عوامل محلی آنهایی که به خصوص در زمانی که وجود خواهد داشت یک جهش جهانی بازار کار و توسعه یک واکسن برای COVID-19.

"نپال سوپاپ بوده و از خروج جوانان بیکار خارجی به دنبال شغل است. این نه تنها تضمین حواله اما همچنین موفق شده نرخ بیکاری," او گفت: DW. "اگر خارجی بازار کار در پشت صحنه و نپال سوپاپ از سر گرفته است در چند ماه پس از آن همه چیز را بازگشت به حالت عادی به تدریج."

اما اگر بهبود جهانی می کشد, عمومی سرخوردگی در معرض از دست دادن شغل و بیکاری در نپال می تواند کوه و باعث اعتراضات گسترده علیه دولت به رهبری نخست وزیر KP Sharma Oli که در حال حاضر مواجه شده است, انتقاد دولت او را بی اثر دست زدن به سلامت اورژانس و اتهام رسوایی فساد.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن