تاریک گذشته و آینده روشن ؟ کنگو مهاجر در بلژیک

هفته آینده نشانه کنگو 60 سالگرد استقلال از بلژیک. در پی سیاه و سفید زندگی می کنند مسائل اعتراض کنگو مهاجر می خ

توسط NEWSCENTERALS در 8 تیر 1399

هفته آینده نشانه کنگو 60 سالگرد استقلال از بلژیک. در پی سیاه و سفید زندگی می کنند مسائل اعتراض کنگو مهاجر می خواهد بتن اقدام به نگه داشتن خود را از مسائل جامعه در کانون توجه است.

کنگو مهاجر آغاز شده و اقامت در بلژیک پس از جنگ جهانی دوم. بین 1960 تا 1974 بسیاری از مهاجران بودند پس از دیپلم دانش آموزانی که به بروکسل نقل مکان کرد. یکی از اولین حرکت بود برای تغییر نام یک محله با اشاره به آن به عنوان Matonge منطقه در کنگو کینشاسا پایتخت.

"با دیدن آنچه در آن اتفاق می افتد با مجسمه شاه لئوپولد دوم [مستقل از کنگو رایگان دولت از سال 1885 به سال 1908 — اد.], بسیاری فکر می کنم که ما عقیدتی سیاسی فقط برانگیخت اما ما در اینجا بوده است برای چندین دهه می گوید:" Mireille-Thseusi رابرت رئیس فمینیستی و ضد نژاد پرستی کمیته Bamko-Cran.

ادامه مطلب: آیا در شهرستانها بلژیک را به پایین کشیدن مجسمه لئوپولد دوم ؟

تقاضا برای حذف مجسمه های نوک کوه یخ است و بخشی از گسترده ضد نژاد پرستی مبارزه که کنگو جامعه و آفریقایی دیگر فرزندان شده اند برجسته برای دهه گذشته است. مشکلات قومی و پروفایل بودند که تشدید سراسر coronavirus مستند ساخته اند که این موضوع با فشار دادن بیشتر از همیشه. "بیش از همیشه مردم متوجه است که ما نمیتوانیم اجازه دهیم چه اتفاقی می افتد قبل از ادامه به عنوان اگر آن را نرمال می گوید:" Gia Abrassart بنیانگذار سازمان فرهنگی کافه کنگو.

"در غرب فلاندر وجود دارد بسیاری از نژادپرستی اما آن را در زیر می گوید:" آنتوان Itoko. "ما نمی توانیم همان فرصت های شغلی حتی اگر ما برابر با دیپلم." او پیوست Black Lives Matter تظاهرات در بروکسل در روز 7 ژوئن به مناسبت کنگو قربانیان و همچنین یکی از دوستان خود Moïse "لامینه" Bangoura یک قربانی خشونت های پلیس در سال 2018 است.

Protesters at a BLM rally in Brussels

اعضای کنگو خارج خواهید تظاهرات منجر به قرار گرفتن در معرض بیشتر برای نگرانی های خود را

Fiori Mbeka همچنین در تظاهرات. "من پدر و مادر نگران هستند چرا که من یک برادر و پلیس تمایل به هدف سیاه مردان به جای دختران مثل من می گوید:" Mbeka خواهرزاده سابق کنگو سفیر بلژیک یوسف Mbeka.

نژاد پرستی در مدرسه

تجربه خود را از نژادپرستی رخ داده در مدرسه. "من تا به حال به سال گذشته دو برابر شده است. معلم من فکر کردم من انگیزه نمی," او می گوید. "هر دو سال ما را پوشش نمی دهد این فصل در کنگو و اما در سمت چپ آن را به عنوان آخرین چیزی که برای انجام این کار در ماه ژوئن هنگامی که زمان کمی برای پوشش آن است."

وزیر آموزش و پرورش کارولین Désir می خواهد به ایجاد دوره های آموزشی در تاریخ جمهوری دموکراتیک کنگو و استعمار اجباری با این حال اصلاح برنامههای درسی می تواند تا دو سال.

در همین حال سازمان Reparons L ' Histoire (بیایید تعمیر تاریخچه) راه اندازی کرده است یک درخواست برای حذف تمام مجسمه های از پادشاه بلژیک در بروکسل در ماه ژوئن 30. آنلاین درخواست با هدف جمع آوری 25,000 امضا است اما در حال حاضر شمارش بیش از 80 ، 000 امضا کرده اند ،

BLM flags and placards on the steps of a King Leopold II statue in Brussels

دولت در بروکسل راه اندازی یک نیروی کار به تصمیم می گیرید چه چیزی برای انجام با استعمار دوران مجسمه

برخی از شهرداری ها در سراسر بروکسل در حال برنامه ریزی برای حذف عمومی مجسمه ها در نور از استقلال جشن. در لئوپولد محله شهرداری Ixelles مجسمه ژنرال امیل طوفان تا به حال به نقل مکان کرد و از میدان ده Meeus به AfricaMuseum در ترووران. "حذف برنامه ریزی شده بود در مارس اما COVID-19 متوقف شد و کار می گوید:" کریم شیخ حسن شهری شورا مسئول فضای عمومی در Etterbeek .

بیشتر بخوانید: بلژیک نونما آفریقا موزه چهره های تیره و میراث استعماری

پاسکال Smet, دولت, وزیر برنامه ریزی شهرستان و میراث فرهنگی برای بروکسل منطقه راه اندازی یک گروه کاری مسئول تصمیم گیری در سرنوشت مجسمه ها و دیگر نشانه ای از استعمار در فضاهای عمومی.

"اگر نتیجه گیری از این بحث این است که این منابع باید برداشته شود من عطا خواهد کرد که لازم است برنامه ریزی شهر مجوز می گوید:" Smet.

ادامه مطلب: آنچه باید انجام شود با بحث آثار?

اجتناب از اشتباهات قبلی

Contextualization دیده می شود به عنوان اولین گام در روند تاریخی رویزیونیسم. اما سازمان های درگیر در این فرآیند در حال مصمم است که این حذف باید به دنبال یک استراتژی برای توسعه جامع و کامل روایت تاریخی است که مغرضانه علیه بخش های خاصی از جمعیت است. جدید خیابان نام, آنها می گویند باید منعکس کننده و نشان دهنده نقطه نظر کنگو در صحیح روایت از بلژیک-کنگو تاریخ است.

هنوز شک و تردید شايع است. آن را در زمان بیش از 13 سال از درخواست های مکرر توسط چندین سازمان برای شهرداری Ixelles برای انتخاب یک محل برای تنها مربع در بلژیک اختصاص داده شده به اولین نخست وزیر مستقل جمهوری دموکراتیک کنگو پاتریس لومومبا. آن را در نهایت افتتاح در سال 2018 و همزمان با 58 سالگرد استقلال کنگو.

A street sign and square dedicated to Patrice Lumumba, the first prime minister of the independent DRC

"پروژه و مربع را انجام عدالت به او و یا به مرگ و میر ناشی از استعمار می گوید:" Gia Abrassart

"ما فراموش نمی کنم آن را یک پیروزی در همه, اما فقط بادام زمینی برای انجام مبارزات انتخاباتی می گوید:" کافه کنگو Gia Abrassart. او در توصیف این میدان به عنوان یک "کوچک و نامرئی مربع نزدیک به یک ایستگاه تاکسی" فقط چند صد متر از یکی از مجسمه های شاه لئوپولد دوم. "مجسمه ای که قرار بود وجود دارد هرگز به پایان رسید. پروژه و مربع را انجام عدالت به او و یا به مرگ و میر ناشی از استعمار" او می گوید.

ادامه مطلب: پاتریس لومومبا: به خاطر سپردن 'آفریقا چه گوارا'

بلژیک-کنگو و دیگر پان-آفریقایی سازمان ها می دانند که به خاطر هل دادن بحث. "ما ترس نیست این لحظه به پایان خواهد رسید و ما باید درک کرد که ما نیاز به قرار دادن مداوم فشار بر دولت بلژیک می گوید:" Abrassart. "با توجه به پایین کشیدن مجسمه فقط اولین استعاره برای این فرایند طولانی از بازنویسی تاریخ مشترک بلژیک و کنگو."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن