DW مصاحبه: فارسی زن باقی می ماند 'غیرآزاد" با وجود آزادی از re-آموزش و پرورش اردوگاه

Gulzire Taschmemet خواهر از بین رفته را به سین کیانگ مجدد اردوگاه آموزش و پرورش در سال 2017. با وجود شنیدن از

توسط NEWSCENTERALS در 30 اردیبهشت 1399

Gulzire Taschmemet خواهر از بین رفته را به سین کیانگ مجدد اردوگاه آموزش و پرورش در سال 2017. با وجود شنیدن از او در اوایل این ماه او شک و تردید خواهرش رایگان از پکن نظارت او گفت: DW.

بیش از دو سال و نیم Gulzire Taschmemet راه اندازی کرده است بی شماری مبارزات در خیابان های مونیخ و انجام چند مصاحبه های رسانه ای به خواهر او از یکی از بسیاری از دوباره اردوگاه آموزش و پرورش در چین سین کیانگ منطقه خودمختار.

خواهر Gulgine Taschmemet یک دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت در جنوب مالزی جوهور دولت است. از دست داشتن در تماس با خانواده اش در حالی که در مالزی Gulgine بازگشت به زادگاه او Ghulja شهرستان در سین کیانگ در دسامبر 26 سال 2017 به پدر و مادر و برادر کوچکتر. در آن زمان Gulgine در حال حاضر پذیرفته شده بورس تحصیلی برای ادامه مطالعه دکترا در دانشگاه در مالزی است.

Gulgine Taschmemet China Uiguren Studentin

Gulgine Taschmemet

Gulgine حذف Gulzire از او WeChat برای جلوگیری از جلب توجه مقامات محلی برای تماس با اعضای خانواده در خارج از کشور. او موافقت کرد برای حفظ Gulzire به روز شده در مورد ایمنی خود را با تغییر تصویر پروفایل در WeChat حساب یک بار در هفته. اما پس از او به خانه او تغییر تصویر پروفایل را به مادرش تصویر و هرگز به روز رسانی حساب خود را دوباره. Gulzire متوجه شدم که مادر خود را نیز حذف او از WeChat در ژانویه 2018. او بعد از اطلاع توسط یک دوست در سین کیانگ که Gulgine فرستاده شده بود به یک re-آموزش و پرورش اردوگاه. به زودی پس از گفت دوستان نیز حذف Gulzire از WeChat.

کارشناسان فرض کنیم که پس از سال 2017 بیش از یک میلیون Uyghurs شده اند بازداشت مجدد اردوگاه آموزش و پرورش در سراسر سین کیانگ بسیاری از آنها متهم به حمایت از "قوی مذهبی انداز" و یا "سیاسی نادرست views."

ادامه مطلب: منحصر به فرد: شواهد جدید از چین خودسرانه سرکوب Uyghurs

یک تماس تلفنی غیر منتظره

پس از از دست دادن تماس با خانواده اش Gulzire شروع به مدافع در آلمان امیدوار به جلب توجه بین المللی است که می تواند فشار چین به انتشار خواهر او. او همچنین خواسته روزنامه نگاران در آلمان در چین به دیدار او خانه و خانواده در سین کیانگ. "روزنامه نگاران نمی بینم خواهر من زمانی که آنها بازدید خانواده من در سین کیانگ" گفت: Gulzire. "من تصمیم به صحبت در مورد خواهر ناپدید شدن در یک فیلم مستند تولید شده توسط PBS. مستند پخش شده در نروژ و انگلستان در سال 2019 اما دولت چین پاسخ نمی."

پس از مستند پخش شده در ایالات متحده در آوریل Gulzire دریافت غیر منتظره تماس تلفنی. "من یک تماس از تعداد نامعلومی در مارس 1," گفت: Gulzire. "من نمی شنیدن هر صدا که من برداشت تا برای اولین بار پس من گذاشت. سپس من دریافت یک تماس دیگر و این بار من شنیده ام Gulgine صحبت کردن در طرف دیگر از تلفن. من واقعا شگفت زده کرد. من پرسید که اگر آن را و او گفت:, " بله, خواهر, آن من است.'"

Gulgine خواسته Gulzire به اتصال از طریق WeChat. Gulzire یافت WeChat حساب اما متوجه شدم که آن ناآشنا حساب که متعلق به نه خواهر و نه مادر او. با این حال او هنوز هم اضافه شده حساب به در تماس باقی می ماند. لحظاتی بعد خواهر او به نام او و خانواده خود را به حال اول تماس تصویری در بیش از دو و نیم سال است.

Deutschland München Gulzire Taschmemet Uiguren

Gulzire Taschmemet شده است مبارزه برای آزادی خواهر او بیش از سه سال گذشته

"ما برای صحبت در مورد شش دقیقه و من مامان و خواهر من هر دو بسیار هیجان زده در کل زمان" Gulzire گفت. پس خانواده اش ذکر شده بود که کسی از محلی محله شد و با آنها Gulzire تنها خواسته سوال ساده. "من ترس از گرفتن آنها را به دردسر اگر من از آنها خواست هر چیزی بیش از حد حساس" Gulzire گفت.

قبل از پایان دادن به تماس آنها خواسته او را به هر کسی در مورد تماس بگیرید. "خواهر من نگه داشته گفت:" Gulzire وعده شما نمی خواهد هر کسی در مورد ما تماس بگیرید و لطفا آن را مخفی نگه دارید,'" گفت: Gulzire. "مادر من نیز به من گفت نه به پیوستن به هر گونه اعتراض در آینده است. من متوجه شدم کسی باید نظارت بر آنها به همین دلیل نگرش خود رفت و از بسیار هیجان زده به بسیار جدی همه از ناگهانی."

ادامه مطلب: چین سیستماتیک پیگیری بازداشت Uighurs در معرض در سین کیانگ نشت

"آنها هنوز هم رایگان'

حتی اگر Gulzire قادر به ارتباط مجدد با خانواده او پس از دو سال و نیم او هنوز هم احساسات متناقضی در مورد تغییراتی که او را دیدم در او ، "Gulgine در اصل می خواستم برای ادامه مطالعات دکترای خود را در مالزی و ایجاد خود کامپیوتر مرکز آموزش در سین کیانگ" Gulzire گفت: DW. "اما در حال حاضر او یک معلم زبان انگلیسی تدریس در مرکز آموزش. من فکر نمی کنم این است که او خود را انتخاب کنید. او باید مجبور شده اند توسط دولت به چنین تصمیم گیری." او متقاعد شده است که خواهر او است که هنوز هم واقعا از نظارت دولت.

China | Muslime | Umerziehungslager (Getty Images/AFP/G. Baker)

یک مسجد در سین کیانگ استان مجهز به دوربین مدار بسته

"من می ترسم که من تماس تصویری با خانواده من خواهد بود با استفاده از پکن به عنوان یک معامله به سکوت من, و من همچنین نگران آن است که هر چیزی حساس من گفت در عمومی می تواند خانواده خود ارسال می شود را به re-آموزش و پرورش در اردوگاه" Gulzire گفت: DW. "اما بعد من متوجه شدم که من بسیاری از دیگر اقوام و دوستان که احتمالا هنوز در بازداشت به سر در یکی از اردوگاه ها در سین کیانگ بنابراین من تصمیم به نگه داشتن زبان برای Uyghurs."

پیتر اروین ارشد برنامه افسر برای حمایت و ارتباطات در اویغور حقوق بشر پروژه گفت: DW که در طول چند سال گذشته دولت چین درخواست شده است Uyghurs در سین کیانگ برای تماس با اعضای خانواده خود در خارج از کشور و به آنها بگویید برای رفتن به چین است. علاوه بر این برخی در خارج از کشور Uyghurs' برجستگی آنها ساخته شده است هدف از پکن کمپین اسمیر به عنوان آنها می خواهند به استفاده از اعضای خانواده از این در خارج از کشور Uyghurs برای بی اعتبار ساختن آنها.

"این است که اساسا گروگان دیپلماسی, و آن را فقط به یک فرد خاص. آنها در حال ارسال یک پیام که می گوید: "نگاه ما ممکن است انتشار این افراد, اما شما نیاز به توقف صحبت کردن'" گفت: ایروین.

جدا از خواهرش Gulzire مادر شوهر و خواهر در قانون باید هر دو محکوم به 19 سال زندان برای سفر به ترکیه و تماس با خارج از کشور ، "آیا من تصمیم به صحبت می کنند تا برای Uyghurs یا نه زمانی که دولت چین می خواهد به زندانی کردن هر Uyghurs آنها هنوز هم انجام" Gulzire توضیح داد: به DW. "این است که چرا من هرگز اعتماد پکن, و من نمی خواهد باور که پس از این تماس تلفنی با خواهر و دیگر اعضای خانواده در مارس 1, آنها را واقعا آزاد باشد."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن