مصر را در مجلس تصویب استقرار نیروهای نظامی در لیبی

رئیس جمهور مصر el-Sissi هشدار داد از مداخله نظامی مصر در مرز با لیبی. این حرکت می تواند مصر و ترکیه که از طرف

توسط NEWSCENTERALS در 31 تیر 1399

رئیس جمهور مصر el-Sissi هشدار داد از مداخله نظامی مصر در مرز با لیبی. این حرکت می تواند مصر و ترکیه که از طرف رقیب در لیبی را جنگ نیابتی به رویارویی مستقیم.

مصر در پارلمان مجاز استقرار نیروهای نظامی در خارج از کشور بعد از رئیس جمهور عبد فتاح ال-Sissi تهدید به مداخله نظامی علیه ترکیه-حمایت نیروهای خود در لیبی است.

مصر و مجلس نمایندگان است که پر شده با ال-Sissi, حامیان گفت: پس از یک جلسه بعدی که نیروهای مسلح می تواند مستقر در خارج از کشور برای مبارزه با "جنایی شبه نظامیان" و "خارجی گروه های تروریستی" در "جبهه غرب" اما آیا نام لیبی به طور مستقیم. آن گفت: نیروهای نظامی خواهد بود در دفاع از امنیت ملی مصر است.

این حرکت می تواند مصر و ترکیه که در حمایت طرف مقابل در لیبی در هرج و مرج جنگ نیابتی به رویارویی مستقیم.

ال-Sissi هفته گذشته گفت که مصر است که سهام آن غربی متخلخل کویر مرز با لیبی نمی خواهد بیکار ایستاده اگر وجود دارد یک تهدید برای کشور امنیت است. او همچنین هشدار داد که استراتژیک شهر ساحلی سرت بود یک "خط قرمز" است و حمله به این شهر توسط دولت لیبی خواهد بی درنگ قاهره به دخالت.

بیشتر بخوانید: آلمان, فرانسه, ایتالیا تهدید به تحریم بیش از محموله سلاح به لیبی

پیچیده جنگ نیابتی

لیبی شده است در تلاطم جنگ داخلی پس از یک قیام ناتو مورد حمایت در سال 2011 که بس دیرین دیکتاتور Moammar Ghadafi. کنترل بر این کشور غنی از نفت است که در حال حاضر شکاف بین سازمان ملل متحد-حمایت دولت طرابلس در غرب و نظامی قدرتمند خلیفه Haftar و خود را ارتش ملی لیبی (LNA) در شرق.

مصر شده است حمایت Haftar همراه با امارات متحده عربی و روسیه در حالی که طرابلس نیروهای دولتی شده اند با حمایت ترکیه و ایتالیا و قطر.

بیشتر بخوانید: ترکیه بازی استراتژیک در لیبی برای کمک به درو دستاوردهای اقتصادی

با کمک ترکیه در حمایت از نیروهای دولتی در ماه گذشته به پایان رسید 14 ماه تهاجمی توسط LNA در طرابلس. این یک عقب نشینی عمده برای Haftar که به دنبال متحد کردن لیبی توسط نیروی.

پس از بازپس گیری طرابلس نیروهای دولتی را تحت فشار قرار دادند به سمت شرق نسبت به سرت نهفته است که 800 کیلومتر (500 کیلومتر) از مرز مصر. این شهر که اواخر Ghadafi وطن است و دروازه ورود به لیبی را مهم ترین صادرات نفت خام پایانه است.

قبل از روز دوشنبه رای به ریاست جمهوری مصر گفت: el-Sissi حال صحبت با رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و به او اطمینان داد که مصر را "جلوگیری از وخامت بیشتر امنیت در لیبی است." رهبران دو کشور توافق کردند برای حفظ آتش بس برای جلوگیری از هر گونه تنش.

آمریکا که از متحدان نزدیک با هر دو کشور مصر و ترکیه با ارسال سیگنال های مختلط به رقیب طرف در طول جنگ. اما واشنگتن رشد کرده است در رابطه با روسیه با حضور در لیبی پس از صدها نفر از مزدوران روسی حمایت Haftar شکست خورده تلاش برای تصرف طرابلس.

dv/nm (AFP, AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب